המצוק קורס



משרד הפנים: מיליונים בתמורה לתוכנית מיידית לשיקום המצוק המתפורר. סגן ראש העירייה ויו"ר הוועדה לאיכות הסביבה יורם שפר: "אכנס ישיב דחופה, בעיית המצוק מסכנת חיים"

במשרד הפנים פנו לשלוש רשויות במישור החוף ומציעים 60 מיליון שקלים בתמורה להצגת תוכנית מיידית לשיקום המצוק. סגן ראש העירייה באשקלון  יורם שפר: "אני מלווה את התוכניות בכל הרמות ולא ניתן להגיש תכנית כזו תוך חודש ממליץ לתוכנית לאומית,אכנס ישיבה דחופה עם פורום ערי החוף לטיפול בבעיית המצוק, מסכנת החיים" 

משרד הפנים שלח השבוע מכתב ובו הוא דורש מרשויות ערי החוף להגיש תוך חודש תוכנית באיחור של כ-7 שנים בשלושה חלקים להגנה קצרת וארוכת טווח על המצוק המתפורר, וכן פירוט עלויות. הרשויות, מצידן, יוצאות לעתירה משפטית בתגובה.

יורם שפר, ביטא למעשה, במשך קרוב ל-20 שנים, את מה שכולם מסרבים להבין: המצוק באשקלון הולך ומתמוטט. כבר ב-2006 עירית אשקלון הציבה שרוול בהנחיית המשרד להגנת הסביבה כדי להגן על המצוק מפני קריסה, אבל גם פעולה זו לא הועילה טענתי זאת עוד בשלב ההנחת השרוול.   

בוצעו פעולות הגנה בכל החלק הדרומי לטיפול בנגר העילי וקיימת תוכנית לחלק הצפוני ולנגר העילי בגב המצוק אבל לגבי ההגנה על בוהן המצוק, זה פרויקט מורכב שמידת הצלחתו לא ברורה. 

כינסתי ישיבה מקצועית כדי לבחון לאן פני העיריה והיכולות המועטות שעומדות לרשות העיריה וכך עלה בדיון.

אשקלון היא למעשה העיר הראשונה שהחלה בהגנה על המצוק עם הצבת שובר הגלים המטובע, אך אין הוכחה ממשית שזה הפתרון שבאמת ייתן מענה להגנה הימית על המצוק.

יורם שפר, סגן ראש עיריית אשקלון, שמוביל המהלך כבר משנת 2006 ומתריע על הסכנות לאורך השנים, אומר כי לוח הזמנים אינו מאפשר פעולה וכי יש לכנס ישיבת חירום: "העירייה חייבת להכין תוכנית ארוכת טווח ולעבוד כדי לקבל את התקציב מהמדינה, אחרת המצוק יקרוס והמצב יהפוך לבלתי הפיך. 

פניתי לקיים דיון חירום עם פורום ערי החוף בכל המצב ולהביא לידיעת המדינה שהפרויקט חייב לעבור לידי המדינה. אסור להגיע למצב בו אנשים עלולים לשלם עליו בחייהם, הקריסה כבר בעיצומה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה