די לאלימות של סגן ראש העיר



שוב זה קורה. רמי סופר, התפרץ באלימות מילולית ולא בפעם הראשונה כלפי מנהל מוסד חינוכי. בתפריט: קללות, גידופים ואיומיי פיטורים מהתפקיד על רקע פוליטי

רממ סופר

מערכת הבחירות באשקלון בעיצומה והרגישות הפוליטית אצל חלק מהמועמדים בעיצומה, מה שגורם לאחד מהם לפרץ אלימות מילולית כלפי בעלי תפקידים. ביום שני השבוע, קיבלו ראשי נציגות ההורים באחד מבתי הספר לחינוך מיוחד באשקלון הודעה ובה הזמנה לפגישה שאמורה להתקיים מחר (חמישי), יחד עם סגן ראש העיר רמי סופר. ההורים המופתעים ניסו לברר את מטרת הפגישה ונענו כי מדובר בפגישה לצורכי ״קידום החינוך בבית הספר״.

משכך ומתוך הבנה כי הממונה על החינוך בבית הספר היא מנהלת בית הספר בלבד, פנו ההורים להנהלה וביקשו להבין האם ישנה מעורבות חינוכית, בית ספרית בפגישה. מנהלת בית הספר, דמות חינוכית מהמעלה הראשונה שהובאה כדי לנהל ולקדם את בית הספר, הופתעה מעצם ההזמנה ומכך שלא עודכנה, והדגישה בפני ההורים שההתנהלות השוטפת שלה היא מול מינהל החינוך ומשרד החינוך ויש לה דלת פתוחה ואוזן קשבת.

רמי סופר שכנראה החליט שהחינוך בידיים שלו, ופעם הקודמת אף פנה למחלקת הרישום בעיריית אשקלון עם רשימת בקשות לשיבוץ תלמידים, ונענה בשלילה. השמיץ את מנהלת מחלקת הרישום בצורה שאינה הולמת נבחר ציבור. מה שהביא את יור וועד העובדים של עיריית אשקלון להתערב ולהורות שנבחרי ציבור אינם מורשים לתת הנחיות לעובדי הרשות.

נציגות ההורים הבית ספרית הודיע לסגן ראש העיר רמי סופר כי אין בכוונתם להשתתף בפגישה היות ומתקיים קשר ישיר באמצעות פורום ההורים העירוני, דרך מנהל החינוך ורהע. סופר, שהדגל תחתיו הוא רץ הינו רווחה ולא חינוך, החליט ״לטפל״ במנהלת בית הספר בדרך המקובלת והמוכרת לו. בשיחת טלפון הבוקר עם מנהלת בית הספר, הרים עליה סגן ראש העיר את קולו תוך השמעת גידופים והשמצות, צעקות על כך שהוא ״הגורם שמחליט בעיר״ ואף הגדיל ואיים עליה כי הוא ״ידאג שהיא לא תמשיך לנהל את בית הספר ושהוא ישבית את פתיחת שנה"ל".
מיותר לציין כי המנהלת המופתעת מהמעמד בו סגן ראש עיר מתנהג באלימות מילולית קשה כלפיה, לא הגיבה לאמירותיו של סופר ודיווחה על השיחה לפיקוח המחוזי.

מערכת החינוך באשקלון היא קודש הקודשים בעיניי הרוב המוחלט של תושבי העיר. הגורמים האמונים על המערכת במינהל החינוך עובדים יום וליל על מנת להציג תוצאות חיוביות, ורק השבוע התבשרנו כי אחוזי הזכאים לתעודת בגרות בבתי הספר בעיר הינם מהגבוהים בישראל.

לא ברור מדוע רמי סופר, שאינו בעל סמכות בתחום החינוך ומסופקני אם הוא מבין פדגוגיה מהי, בוחר חדשות לבקרים לתקוף את מערכת החינוך באלימות מילולית. כזכור, בפעם האחרונה פגש סגן ראש העיר את מ״מ ראש מינהל החינוך יובל זוזט במסדרונות הקומה הרביעית והפליא בו את התרבות הקלוקלת שלו בצעקות וגידופים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה