שיפוץ דירה ליד הים - כל מה שחשוב לדעת



גרים ליד הים? קודם כל, וואו, כיף לכם. שנית, וזה בטח רק אתם יודעים לומר - ישנם גם חסרונות במגורים בסמוך לים. מלבד נוף מהמם והיכולת לקפוץ לטבילה תוך דקות, המתגוררים על בסמוך לחוף סובלים מבלאי גבוה יותר של הבית, הנובע מהלחות, חלקיקי המלח, החומציות והרוחות שבאות כעסקת חבילה עם מגורים באזור הכה מבוקש.

בשל כך, דיירי בתים הסמוכים לים נאלצים להשקיע יותר בשיפוץ בשל חשיפה לקורוזיה של המבנה, גם אם הוא עשוי מחומרים חזקים יחסית. אפילו אם אתם גרים בבניינים ליד הים בקומות הגבוהות, גם אז אתם חשופים לנזק מכיוון שתוצאות מפגעי הסביבה עולים גם לגובה של עשרות מטרים.

 קרדיט pixabay

אז אם אתם מתגוררים בסמוך לים ומעוניינים לשפץ את הבית, ישנם כמה דברים שכדאי לתת עליהם את הדעת לפני השיפוצים:

בחירת קבלן - עוד לפני הדגשים הספציפיים רצוי לציין את המובן מאליו אך החשוב ביותר - בחירת קבלן שיפוצים בעל ניסיון בתחום. כדאי לבחור בקבלן על סמך כמה שיותר המלצות מלקוחות עבר להם שיפץ בים בסמוך לים, ולקבל כמה הצעות מחיר לפני הבחירה. אם אתם מתגוררים באחת הערים הגדולות על יד הים, בעיר יש קבלני שיפוצים רבים עם ניסיון בתחום, וכדאי להתייעץ עם אחד מהם לפני שאתם מחליטים מה לעשות.

חיפוי חיצוני - אם אתם גרים בבית פרטי או מבצעים שיפוץ בבניין משותף, ומעוניינים לטפל בשחיקה של חיפוי החוץ, כדאי לבקש מקבלן השיפוצים שלכם לעשות שימוש בשליכט מינרלי או סיליקוני, שמגן מהזנקים שגורם המלח באוויר והלחות הכבדה. שליכט צבעוני הוא אחד מסוגי חיפויי החוץ הפופולאריים והמבוקשים ביותר, ושימוש נכון יביא לתוצאה שתחזיק מעמד לאורך זמן ולא תינזק בשל מיקום הבית.

קרמיקה - כדאי לדעת כי כאשר מדובר בקרמיקה לריצוף וחיפוי בסביבה הים, פני הרקע שיעבור ריצוף או חיפוי צריכים להישטף במים, כ-24 שעות לפני העבודות.

חצר או מרפסת - כולנו אוהבים את מראה דק העץ בחצר או במרפסת, אך מומלץ שלא לבחור בעץ רגיל ליד הים, מכיוון שזה יתבלה במהרה. רצוי ללכת על תעבורת עץ וחומרים פלסטיים שיגבירו את המיגון מפני נזקי הלחות.

גם בבחירת הצמחיה למרפסת או לחצר כדאי להתייעץ היטב עם גנן ולבחור בצמחים חזקים, שיחזיקו מעמד בתנאי מזג האוויר.

חומרי גמר בפנים הבית - מומלץ לעשות שימוש בחומרים חזקים ועמידים ללחות גם בפנים הבית. העץ, שוב, לא יהיה מומלץ לשימוש. אם אתם אוהבים פרקט, כדאי ללכת על למינציה או על גרניט פורצלן דמוי עץ. אם המטבח פונה לים והחלונות פתוחים הרבה (מה שכדאי כשיש בריזה נעימה) רצוי גם ללכת במטבח על חומרים שנחשבים עמידים ללחות כמו אבן קיסר למשל, ולוותר על בוצ'ר עץ.

חלונות - ואם כבר הזכרנו את החלונות, אם אתם מחליפים אותם במהלך השיפוצים כדאי לבחור בזכוכית כפולה ובחלונות עם מסנן קרינה. שימו לב שהאיטום חשוב במיוחד בקרבת הים, לכן כדאי לבדוק את גומיות האיטום ולבחור בכאלה באיכות גבוהה.

גופי תאורה - אם אתם בוחרים בגופי תאורה כדאי שללא ללכת על גופי תאורה מברזל, מכיוון שאלה עשויים להחליד במהירות יחסית. בחרו במקום בגופי תאורה מנירוסטה שיחזיקו זמן רב יותר.

 

מומלץ לקרוא: תוכנית לעיצוב הבית עם גופי תאורה

**כדאי לדעת שגם בבניה תקני העבודה מחמירים הרבה יותר: מסביב למוטות הפלדה של המבנה יש צורך בכמות בטון גדולה יותר, כאשר הרכב הבטון שונה מהרכב רגיל מכיוון שהוא נועד לתת מענה נוסף לאיטום. בנוסף לכך, נעשה שימוש בחומרי איטום חזקים יותר מאשר במבנה רגיל.

טיפ עיצובי - חלונות הפונים ליד זה מאסט, ואין צורך ממש להדגיש את העניין. שימו לב, שעיצוב פנים נכון הוא כזה שבו הפנים מתכתב עם החוץ. הכחול של הים יכול להשתלב עם פלטות צבעים של אפור ותכלת, וכן צהוב חול - כך שהפנים ייצור מעין שיקוף של החוץ. אחד הטרנדים החזקים כיום הוא אלמנטים הלקוחים מעולם הים כמו צורת העוגן כהדפס על טקסטים או כאלמנט דקורטיבי, סירות, אלמוגים ואפילו גלגלי הצלה.. גם הסגנון היווני הכחול-לבן תמיד נעים ויוצר תחושה של חופשה תמידית.

 

מומלץ לקרוא: טיפים לעיצוב פנים

בכל מקרה, אם אתם מתגוררים בקרבת הים ומתכננים שיפוץ, כדאי לוודא שקבלן השיפוצים שלכם מודע לכל הדגשים החשובים בשיפוץ כזה. מגורים ליד הים הם תענוג יום-יומי, ושיפוץ נכון יעזור לכם ליהנות מהבית שלכם למשך שנים רבות.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה