במשמר הגבול מחליפים מדים



הצבע הירוק של המדים הפך לפני עשרות שנים לסימן ההיכר של לוחמי ולוחמות החיל הפועלים בכל רחבי מדינת ישראל, מדן ועד אילת. המדים המשמשים את הלוחמים והלוחמות הן בשגרה והן בפעילות המבצעית מהווים נדבך מרכזי בסממני החיל בהם הם מתגאים

משמר הגבול

לפני קצת יותר משנה הנחה מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב (קובי) שבתאי את גורמי האת"ל (אגף תמיכה לוגיסטית) של משטרת ישראל ומג"ב להתחיל בעבודת מטה מקיפה להחלפת מדי החיל.

במסגרת עבודת המטה של גורמי האת"ל במשטרה ובמג"ב נבחנו במשך השנה האחרונה מספר דגמים וסוגים של מדים בכדי להפוך את לבוש הלוחמים למותאם לפעילות המבצעית, תנאי השטח והאתגרים בפניהם ניצבים הלוחמים כשהאתגר הגדול הוא איפיון סוג אחד של מדים שיעניקו מענה מייטבי לכל הלוחמים בכל הגזרות. מדים שיענו על צרכי הלוחמים הפועלים במגזר העירוני בישראל בעל מאפייני השיטור הקלאסיים, הלוחמים הפועלים במגזר הכפרי בעל מאפייני שטח חקלאי ומיוער, הלוחמים הפועלים בגזרת יהודה ושומרון המאופיינת בפעילות נגד הטרור ובטיפול בהפרות סדר, הלוחמים הפועלים בגזרת הדרום בעלת מאפייני מזג אוויר קשים ובשאר הגזרות השונות.

לאחר שנה של בדיקות ובחינות מקיפות בהן לקחו חלק לוחמים ולוחמות במג"ב, נבחר הדגם האולטימטיבי לתכנית פילוט(ניסוי) גדולה במסגרתה חולקו בשבוע האחרון כ- 150 זוגות מדים ללוחמים מכלל הגזרות והתפקידים, לוחמים ולוחמות שבחודשיים הקרובים ילבשו את המדים החדשים ויתרשמו מיתרונותיהם. לאחר פרק הניסוי יענו הלוחמים על שאלון שיסכם את הניסוי ויאפשר רכש לכל המשרתים במג"ב.

המדים החדשים בעלי מקדם הגנה +UPF50 מיוצרים מבד בהרכב של פוליאסטר כותנה בשיטת אריגה RIPSTOP העוצר את הימשכות הקרע ברגע שהוא נוצר (חוזק מיוחד מפני קריעה). בנוסף סיבי הבד הם בעלי תכונה של "מכניקל סטרץ" המעניקים גמישות אלסטית. הבד עבר שיפורים רבים להגברת נידוף הזיעה, הגברת הנוחות ושיפור המרקם. בנוסף תהליכי היצור הביאו לעמידות גבוהה בתנאי מזג האוויר הקיצי בישראל.
משקל המדים ירד באופן ניכר מה שעתיד לשפר את חווית הלבישה של הלוחמים, ממשקל של כ- 250 גרם למטר מרובע של בד במדים הקודמים למשקל 150 גרם למטר מרובע של בד במדים החדשים, ירידה של 40% במשקל המדים, ירידה שהתאפשרה אודות לסוג הבד שנבחר.

המכנס שופר משמעותית עם שינוי בגזרה ותפירת רצועות מותנים מגומי לגמישות מירבית המאפשרת מעבר בין מצבי תנועה שונים (מעמידה לכריעה, לישיבה או לריצה). בנוסף נוספו כיסי אלכסון (קופיקו) וכיסים ייעודים לשימוש הלוחם.

החולצה שופרה באופן ניכר בהוספת רוכסן מרכזי, כיסי חזה כפולים לאחסון מירבי, רצועות צד מבד סריג מנדף המאפשרת גמישות וחופש תנועה בפלג הגוף העליון ומגבירה את נידוף הזיעה.
החולצה הותאמה ללבישת אפוד לוחם כשהיא אובזרה בכיסי שרוול וסקוטשים בשרוולים לענידת תג השם וסיכת הלוחם.

*בשורה משמעותית היא העובדה שלראשונה במשמר הגבול המדים החדשים יגיעו גם בגזרה מיוחדת לנשים הלוחמות בחיל המהוות 25% ממספר המשרתים.*

כאמור בימים האחרונים חולקו המדים החדשים לכ - 100 לוחמים ולכ- 50 לוחמות לבחינה סופית של מספר חודשים בסיומם ישאלו על שביעות רצונם, שאלונים שיעמדו גם על מה שעוד נדרש לשפר או לשנות בכדי להגיע למדים הטובים ביותר ללוחמים.

בתחילת שנת 2019 עתידים המדים החדשים להיכנס לפס ייצור רחב שיאפשר את הצטיידות כל משרתי משמר הגבול.

https://www.dropbox.com/sh/9ok0iyesg0x3296/AAB_efert9RMS4kEVLBsYkQya?dl=0

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה