כמה עולה לשכור רכב? במטרה לחסוך מכם את ההמתנה הממושכת לתשובה, נאמר לכם בפשטות שאין תשובה נחרצת לשאלה זו, שכן אין בישראל מחירון להשכרת רכב, כאשר כל חברה להשכרת רכב קובעת מחירון משלה. מלבד זאת, לא רק שאין מדובר במחירון קבוע, אלא במחירון המשתנה מעת לעת, מעונה אחת לחברתה ולעתים גם בין שוכרים שונים

ישנם סוגים שונים של רכבים מקטגוריות שונות, עם מחירי השכרה בקני מידה שונים זה מזה – על כן אפשר לדבר על ממוצע של מחיר השכרת רכב בתוך קטגוריה מסוימת. יצוין כי גם כאשר מצוין מחיר מסוים, לא נלקחים בחשבון גורמים כמו עונת השכרת, רמת אבזור ותוספות ועוד. מהם, אם כן, הגורמים שעשויים להשפיע על מחירי השכרת רכב בארץ?

גורם עיקרי שמשפיע הוא החברה המשכירה. מבלי להיכנס כאן לשיטות תמחור, נציין רק שהתמחור אינו נקבע רק בהתאם להוצאות החברה והרווח שהיא מעוניינת להפיק. חברות השכרת רכב באשקלון ובארץ קובעות מחירון גם בהתאם לשיקולי תדמית ומיתוג החברה. נוכל להדגים מצב זה בכך שנציין שחברה המעוניינת למתג עצמה ככזו המציעה ללקוחותיה איכות מיוחדת תקבע מחיר גבוה יותר מראש – כזה שיתאים לתדמית הרצויה. חברת השכרת רכב בארץ המציעה מחיר נמוך יחסית אינה עושה זאת בהכרח מתוך אכפתיות ודאגה ללקוח, אלא גם במטרה למשוך לקוחות. מחיר זול הוא לעתים קרובות מסווה לתוספות יקרות.

גורם יסודי המשפיע על מחירי שכירת רכב בישראל הוא דגם הרכב. בדומה לשאר מדינות העולם, גם השכרת רכב בארץ נשענת על קבוצות מחיר – רכבים קטנים ופשוטים, מכוניות גדולות ומפוארות – וכל מה שביניהם. ניתן לומר בכלליות שקטגוריות הרכב בחברות השכרת הרכב זהות, אך התמחור עשוי להיות שונה. אם כך, קטגוריות רכב משפיעות על מחיר ההשכרה, אך ההשפעה משתנה בין חברה אחת לאחרת.

גם העונה היא גורם המשפיע על מחירי ההשכרה בארץ. בעונות שיא (חגים, קיץ), מחירי ההשכרה נוסקים, בעוד שבעונות אחרת המחירים יורדים במידה מסוימת. גם גורם זה אינו משפיע באופן זהה בכל חברה. ייתכן גם שחברה אחת מגדירה את עונת הקיץ, למשל, אחרת מכפי שמגדירה אותה חברה מתחרה.

שירותים נלווים, תוספים ותוספות משפיעים משמעותית על מחירי השכרת רכב בישראל. חברות השכרת רכב בארץ המציעות מחיר כלשהו ללקוח אינן תמיד כוללות את כלל התוספות, לרבות תוספות הכרחיות. לעתים הבדל במחירים עשויים להתברר כהבדלים ב"חבילות" המוצעות על-ידי כל חברה. כדאי לזכור שמחירי ביטוח עלולים לשנות את המחיר הנתון בחדות. בנוסף, יש מחיר לקילומטראז' נוסף.

מחירי השכרת רכב בארץ כוללים בהם רמת אבזור ותוספות שונה בין חברה אחת לאחרת. ייתכן שהמחיר הגבוה יותר המוצע על-ידי חברה א' כולל אבזור איכותי יותר ביחס לחברה ב', המציעה מחיר נמוך יותר. ניתן להבין שהצרכן חייב להיות מודע למציאות בה אין מחיר אחיד עבור שכירת רכב בארץ. בדיקה מושכלת של העסקה ושל מה שהיא כוללת תבטיח עסקה מוצלחת וללא חרטות.

בארץ, בדומה לארצות ניכר, לצד חסרונותיו של הרכב האוטומטי מבחינת חיסכון כספי, ישנם כמובן גם יתרונות לרכב מסוג זה. ברור שהנהיגה ברכב אוטומטי נוחה יותר מנהיגה ברכב עם תיבת הילוכים ידנית, שכן היא דורשת מהנהג פחות קואורדינציה ועל גם בטוחה יותר – קל וחומר כאשר הנסיעה כוללת גם מקטעים במקומות שאינם מוכרים.

נסיים את המאמר הזה בהבעת תקווה שלמדתם ממנו את כל מה שהייתם צריכים בנוגע להשכרת רכב ברחבי הארץ. אם אתם מעוניינים במידע נוסף, אל תחששו להסתייע ברשת האינטרנט.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה