חופשה בטורקיה – איסנבול, אנטליה ומרמריס החופשה המושלמת



מתלבטים בין איסטנבול לבין אנטליה ומרמריס? אפשרות אחת היא במקום להתלבט פשוט לשלב, ועוד אופציה מומלצת היא לצאת לכמה חופשות בטורקיה: המדינה זולה להפליא, כך שאפשר בקלות לטוס אליה כמה פעמים, כשפעם אחת מתמקדים בעיר הגדולה איסטנבול, פעם שנייה מבלים בריביירה המשגעת של אנטליה ופעם שלישית גלידה במרמריס, עוד עיר נופש מושלמת

צילום: יח"צ

כדי שתוכלו לבחור את האופציה שהכי מתאימה לכם הכנו לכם סקירה קצרה של היתרונות של איסטנבול, אנטליה ומרמריס, ועוד כמה טיפים כלליים.

למה איסטנבול?

כשמתלבטים בין כל האפשרויות של חבילות לטורקיה מתבלטת האופציה של איסטנבול - העיר שמחברת בצורה מוצלחת את אסיה עם אירופה, את החדש עם הישן, את הקלאסי עם המודרני, את המזרח עם המערב ואת כל מי שמגיע אליה עם התובנה שהחיים בסופו של דבר ממש יפים.

האטרקציות שמציעה העיר הגדולה של טורקיה (חיים בה כ-15 מיליון בני אדם) רבות ומגוונות. המוצלחות ביותר הן ארמון טופקאפי, הבזאר הגדול, המסגד הכחול, כנסיית איה סופיה, מדרחוב איסתיקלל הומה האדם שם תמצאו אנשים מחויכים מאינספור מדינות, החלק האסייתי של העיר (ובפרט המצודה המרשימה ושכונת קדיקוי), גשר גלאטה (המקום הרומנטי ביותר בכדור הארץ בשעת השקיעה) וכמובן שגם הפלגה במיצרי הבוספורס היא לא פחות מחובה (נעימה במיוחד).

כשבוחרים חבילת נופש לאיסטנבול כדאי לקחת בחשבון שבעיר ישנן אינספור אפשרויות תחבורה: אוטובוסים (גם עירוניים וגם פרטיים) שמגיעים לכל הנקודות המרכזיות בעיר, דולמושים (מעין מוניות שירות גדולות וזולות למדי) וגם מוניות רגילות (לעתים יקרות).  

למה אנטליה?

עוד שאלה שסביר להניח שאתם כבר יודעים את התשובה עליה - כי המלונות ברצועת החוף שבדרום טורקיה הם גני עדן עלי אדמות ומציעים רמת אירוח כל כך גבוהה עם שפע כל כך מסחרר של אטרקציות וחופי ים צמודים שמזכירים לכולנו כמה יפה יכול להיות הים התיכון, עד שלא צריך בכלל לצאת מהמלון, הכל באמת כלול. חבילות נופש באנטליה מספקות את הניתוק המושלם מהמציאות ומעניקות שפע רגעי נחת, ואם בכל זאת תקדישו חלק מהחופשה גם לסביבה תגלו בה כמה וכמה אטרקציות מעניינות ומרשימות כמו מפלי דודן, נהר קופרולו שמתפתל בתוך קניון עמוק ומהפנט, הרי הטאורוס, האי קקובה ועוד.

למה מרמריס?

מרמריס היא עיירה קטנה (חיים בה כ-30,000 תושבים) שהיא בעצם אתר נופש גדול - ובמיוחד בקיץ כשעוד מאות אלפי בני אדם מכל רחבי העולם מגיעים אליה כדי להתפעל מהחיבור המושלם בין ההר לים ומכל המפרצונים הקסומים. העיירה נמצאת בשפיץ המערבי של טורקיה, מול רודוס, וכמעט כל חבילת נופש למרמריס היא שילוב של פינוקים בקלאב משגע, ספורט ימי נוטף אדרנלין, טיולים בסביבה, הנאות קולינריות מסביב לשעון, חיי לילה מקפיצים - והכל במחיר שקשה להאמין שהוא אמיתי.

טיפים כלליים לקראת חופשה בטורקיה

מזג האוויר באיסטנבול, מרמריס ואנטליה מאפשר להגיע אליהן גם בקיץ, גם באביב וגם בסתיו. כדאי לקחת בחשבון שבקיץ הטמפרטורות גבוהות מאוד וגם מספר התיירים גבוה במיוחד - אם אתם מעדיפים חופשה מעט יותר צוננת ופחות צפופה, כדאי לחפש חבילה לטורקיה באביב או בספטמבר ואפילו אוקטובר הוא זמן מצוין למשל לחופשה באיסטנבול.

טיפ חשוב שני הוא לעקוב אחרי מהדורות החדשות ואחרי ההמלצות לגבי חופשה בטורקיה - אבל לא להתרגש יתר על המידה מהצהרות פוליטיקאים. בסופו של דבר טורקיה מאירה פנים לכל האורחים שלה, וגם איסטנבול, גם אנטליה וגם מרמריס הם מקומות מעולים לחופשות מושלמות.

למידע נוסף:

https://www.ntours.co.il

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה