לראשונה באשקלון: כנס לנשות החינוך החרדי



המשתתפות זכו להרצאות מרתקות ומעשירות במגוון תחומים הנוגעים לעשייתן החינוכית

צילום: פוטו יוסי את עוזי.

עשרות מנהלות, מורות, גננות, סייעות ותומכות הוראה במוסדות המוכש"ר השתתפו בכנס נשות החינוך החרדי שנערך לראשונה באשקלון באשכול פיס בעיר.

הכנס התקיים במעמד ראש העיר בפועל, תומר גלאם, מפקחות המחוז החרדי, מנהל המחלקה לחינוך חרדי, משה אמסלם, מנהלת המחלקה למניעת נשירה, איילה חדד פסיכולוגית השפ"ח, מוניקה וינשטיין ונציג מחלקת הביטחון בעירייה, יהונתן עובראני.

במהלך הכנס נהנו הנשים מתכנים מעשירים ומרתקים, בהם, הרצאה בנושא גרפולוגיה וציורי ילדים שהעבירה אלה הירשמן, מומחית לגרפולוגיה, בה הן נחשפו לרבדים העמוקים החבויים מאחורי ציורי הילדים וקיבלו כלים כיצד להבין את הרמזים בנפש הילד המסתתרים מאחורי הצבעים הדמויות והצורות השונות שבציור; הופעה של הסטנדאפיסטית החרדית, מיכל לויטן, במגוון מערכונים סביב נושא החינוך ובית הספר; הרצאה של אליסה, מדריכת מערי"ם, בנושא הגשת עזרה ראשונה לילדים בדגש סביב הנושא החשוב של החייאה והרצאה של הרבנית ימימה מזרחי, שחיזקה את פועלן של נשות החינוך, שיבחה את תפקידן הרם בגידול דורות העתיד והדגישה את חשיבות החיבוק החם והאוהב ואת הטמעת ערכי היהדות מהגיל הרך.

כמו כן, למדו הנשים על חשיבות עבודתן של הקב"סיות בבתי הספר ובגנים למען מניעת נשירה ועל המאמץ שהושקע בהקמתו של קידום נוער חרדי מצד מינהל החינוך, ומצד המחלקות למניעת נשירה וחינוך חרדי, דבר שהוכיח את עצמו הלכה למעשה מאחר וכבר בסיום שנת הלימודים הנוכחית יצאו בוגרים נפלאים בזרם חינוכי זה. בנוסף, למדו על זיהוי מצבי סיכון אצל ילדים וכן על דרכי מניעה וטיפול ראשוניים ועל נושא הביטחון, המוגנות והבטיחות הן של הלומדים והן של סביבת הלמידה.

נציין כי הכנס הינו פרי יוזמה משותפת של מינהל החינוך והמחלקה לחינוך חרדי בתקווה שיהפוך למסורת של שנים רבות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה