השקעות נדלן הינו תחום השקעות נפוץ בקרב ישראלים רבים בשנים האחרונות. תחום זה כולל בתוכו מגוון רחב של סוגי השקעות אותן ניתן להחיל על כל סוגי הנכסים, לרבות, רכישת קרקע למטרות השקעה. השקעות נדלן במסגרת רכישת קרקעות מסווגות לשני סוגי קרקעות עיקריים: הראשון, קרקעות המיועדות לבנייה מיידית, והשני, קרקעות חקלאיות שמועד הפשרתן ושינויי יעודן איננו ידוע

צילום : pixabay

בשני המקרים, קרקע להשקעה מהווה בשנים האחרונות את אחד מסוגי ההשקעות הנפוצים ביותר בענף הנדל"ן, כאשר קרקע המיועדת לבנייה מיידית נרכשת בעיקר על ידי ישראלים המעוניינים להגשים את חלום הנדל"ן הישראלי: בית פרטי עם חצר/גינה, ואילו קרקעות חקלאיות נרכשות על ידי משקיעי נדל"ן לצרכי מימוש השקעותיהם בעתיד לבוא כאשר הקרקע תשנה את ייעודה ותהפוך מקרקע חקלאית לקרקע המיועדת לבנייה ואין זה משנה אם מדובר בבניה למגורים או לצרכי מסחר, תעשיה וכדומה.

קרקעות להשקעה -  מדוע הן הפכו להשקעה נפוצה בשנים האחרונות?

ההיסטוריה הנדל"נית של מדינת ישראל מלמדת אותנו שכל קרקע חקלאית המצויה בשטחי המדינה, הינה בעלת סיכויים כאלו ואחרים לשינוי ייעודה והפיכתה מקרקע חקלאית לקרקע זמינה לבנייה. כמו כן, חשוב לציין שלנוכח העלייה המתמדת במספר אזרחי המדינה ולנוכח צפיפות האוכלוסין המהווה חלק בלתי נפרד מהגידול במספר תושבי ואזרחי המדינה, המדינה פועלת להפשרתן של יותר ויותר קרקעות חקלאיות בכל רחבי המדינה. עובדה זו הפכה את תחום הקרקעות החקלאיות להשקעה לאחד מסוגי ההשקעה הנפוצים ביותר בשוק הנדל"ן המקומי בישראל. בנוסף, חשוב לציין שעלויות רכישתן של יחידות קרקע בשטחים חקלאיים, נמוכות בעשרות אחוזים מהעלויות הנלוות לרכישת נכס בנוי למגורים, מסחר וכדומה.

עסקאות נדל"ן המיושמות במסגרת רכישת קרקעות חקלאיות חייבות להיערך בהתאם למספר בדיקות מקדימות הנערכות על ידי המשקיע ולאחר שהוא היוועץ עם יועצי השקעות בעלי ניסיון והתמחות בענף הנדל"ן. בין יתר הבדיקות אותן מומלץ לערוך הוא נושא תוכניות המתאר השונות של וועדות התכנון והבנייה ברשויות שהקרקע נמצאת בתחום אחריותן. עיון מעמיק בתכניות המתאר העתידיות יכולות לסייע למשקיע לאמוד את הסיכויים לשינויי ייעוד של הקרקע בה הוא עתיד להשקיע.

חשוב לזכור שערך הקרקעות החקלאיות רק ילך ויגדל בשנים האחרונות וזאת ככל שמלאי עתודות הקרקע בישראל ילך ויקטן. כמו כן, חשוב לציין שבמקרים בהם וסיכוי הפשרתה של קרקע חקלאית הינם גבוהים, המשקיע יכול ליהנות ממגוון רחב של אפשרויות מיידיות או עתידיות בכל הנוגע למימוש השקעתו. אפשרויות אלו נובעות בגלל העובדה שערך הקרקע ילך ויגדל ככל שמועד הפשרתה ילך ויתקרב ולכן הוא עתיד להיחשף להזדמנויות שונות להשלמת עסקאות קומבינציה אל מול חברות יזמיות וחברות קבלניות בענף הנדל"ן וזאת בנוסף לאפשרויות העומדות לרשותו בכל הנוגע למכירת הקרקע למשקיעים פרטיים המעוניינים להגשים את חלום הנדל"ן הישראלי: בית עם גינה ומתכננים את הרכישה לצורך כך בעת הפשרת הקרקע.

חברת אגי גרופ, גאה לשווק את הקרקעות במיקומים הטובים ביותר בארץ ובמיקומים הטובים ביותר בערים השונות. אגי גרופ חרטה על דגלה לשווק רק קרקעות בהן היא מושקעת בעצמה.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה