פיקוח בנייה: הולכים על בטוח



ככל שאנו מתבגרים יותר ויותר, אנו מבינים את הקושי הרב שהוטל על הורינו בכדי לפרנסנו ולספק לנו קורת גג וחממה משפחתית שבה נוכל לגדול בנחת. ולכן, כשאנו פורחים את כנפינו ועוזבים את הקן, אחת ממטרותינו היא להקים קן משלנו לתא המשפחתי החדש שנבנה. לכן, תהליך בניית הבית הוא משמעותי ודורש עבודה יסודית וקפדנית

הצורך בפיקוח בנייה

נראה שתמו וחלפו להן מהעולם השנים שבהן התפשרנו על בנייה חובבנית, הכוללת בנייה עצמאית בסיועם של קרובים או מכרים. לכן, מרבית בוני הבתים מבינים את חשיבותו של מפקח בניה מנוסה. עבודתו כוללת את תחומי האחריות הבאים –

  • פיקוח וליווי – עבודתו של מפקח הבניה כוללת ליווי ופיקוח יסודיים החל משלב התכנון הראשוני של הבית וכלה ברגע המאושר שבו הבנייה תסתיים באופן סופי.
  • בחירת הקבלנים והיועצים – מפקח בניה מקצועי ילווה את תהליך הבניה בתכנונו ובביצוע לפועל, תוך בחינת ספקים, בעלי מקצוע וקבלנים מתחומים שונים – אינסטלציה, מיזוג אוויר, מערכות חשמל, מערכות בית חכם וכן הלאה. הוא זה שינהל מו"מ יעיל על תמחור העבודה מול הקבלן.
  • בקרת עלויות – מאחוריו של מפקח הבנייה עומד ניסיון עשיר בתחום הבניה והבנה מהותית במחירים השונים שבשוק, ועל כן הוא יוכל להתאים את הביצוע לתקציב, תוך השגת מחירים ידידותיים. כך מפקח הבניה יסייע לחיסכון ולהוזלת עלויות הודות לניהול תקציבי מושכל.
  • בקרת תכנון וביצוע – מפקח הבנייה יהיה מעורה כראוי בתהליך תוך בחינת איכות העבודה של בעלי המקצוע השונים. הוא ייתן את דעתו על ההיבט המקצועי – יבחן את שיטות העבודה, טיב החומרים ואיכות העבודה. עבודתו עשויה להוביל למניעתם של ליקויי בנייה גלויים וכן נסתרים, שעלותם עשויה להסתכם בעשרות אלפי שקלים. גילוי ליקויי הבנייה בטרם עת מייעלת את תהליך הבנייה וחשוב מכך – מבטיחה את בטיחותכם, הצפויים לגור בבית בסופו של התהליך.
  • תאום אנשי המקצוע – ישנו ערך לסנכרון ותאום בין אנשי המקצוע השונים בכדי שהעבודה תתבצע באופן הרמוני ויעיל.
  • בקרת זמנים – אחד ההיבטים החשובים בתהליך הבנייה הוא העמידה בזמנים. כאשר בתהליך הבנייה מעורים אנשי מקצוע רבים מתחום הבניה, ישנה חשיבות לכך שכל אחד יבצע את עבודתו ביעילות ובזמן, בכדי לא לפגום בתהליך העבודה וכדי למנוע עיכובים. מפקח הבניה יפקח על בעלי המקצוע וידאג לכך שהם יבצעו את עבודתם תוך עמידה בזמנים.

מדוע חשוב לפקח?

כדי שכל פרויקט, קטן כגדול, יתקתק ויצלח, ישנו צורך במנהל פרויקט שידאג לכך ש"המכונה תיוותר משומנת". בייחוד, כאשר הפרויקט הוא תכנון בית חלומותיכם והוצאתו לפועל. תהליך הבניה הינו מתמשך ורצוף, ואינכם יכולים להיות נוכחים באופן תמידי באתר הבניה לצורך פיקוח רציף. פיקוח על היבטי העבודה דורשים הבנה מהותית בתחום הבניה ולכן מפקח הבניה הוא כוח חשוב במערכת, שכן מטרתו היא לוודא שכל אחד מהגורמים במערכת מבצעים את תפקידו כראוי ובאופן מטבי. הוא אחראי על כך שהעבודה תיעשה במקצועיות תוך סנכרון מלא בין בעלי המקצוע השונים.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה