מנהיגים מגיל התיכון



תלמידים משכבה ט' ו י' בבית הספר "אורט ע"ש הנרי רונסון" יצאו במהלך חופשת הקיץ לסמינר "מנהיגות מדעית" מטעם בית הספר. במהלך הסמינר הוכשרו התלמידים כמנהיגים מובילים במקצועות המדעים. את הפירות הם קטפו כבר בחופשת סוכות האחרונה שעה שנבחרו להדריך את המבקרים בפארק קרסו למדע בבאר שבע . בהמשך ידריכו המנהיגים הצעירים, תלמידים בבתי ספר היסודיים באשקלון.

רבים מבתי הספר התיכון בישראל מחפשים כיצד לתת לתלמידים ערך מוסף מעבר לציונים ולמבחנים. בבית הספר "אורט הנרי רונסון", מקפידים על מתן ערכים לתלמידים יחד עם מגוון כלים שונים שיסייעו להם בהווה וגם בעתיד. במסגרת זו בחופשת הקיץ האחרונה יצאו תלמידי כיתה ט' ו י' למחנה קיץ בבית יציב בבאר שבע בתנאי פנימייה . התלמידים קיבלו הכשרה בנושאים מדעיים, בימים מרוכזים שהחלו בשעות הבוקר המוקדמות ונמשכו עד השעות הקטנות של הלילה. בסמינר הוכשרו התלמידים כ"מנהיגים מדעיים מובילים", במקצועות המדעים. הסמינר נערך ביוזמת ארגון "מנהיגות מדעית", ארגון המכשיר בני נוער מכיתות ט'-יב' ללמוד ולהדריך תכנים מדעיים שונים. המדריכים לומדים את החומר ומעבירים אותו לחניכים בגילאים שונים. חניכי הקורס מדריכים בפסטיבל המדע , אשר מתקיים בפארק קרסו למדע בבאר שבע, במגוון נושאים מדעיים. בני הנוער מתחלקים לקבוצות, כל קבוצה מקבלת נושא מדעי , הקבוצה בונה בשיתוף פעולה עם מדריכי הקורס מערך הסברה לאותו נושא, ומעבירה אותו לכלל מבקרי הפסטיבל מכל הגילאים.

יחצ

בין הנושאים אותם העבירו תלמידי כיתות ט' של בית הספר "אורט הנרי רונסון" היו אבקת שלג, כליות בגוף האדם, פעולתו של הלב, מנורת לבה ועוד.

גיא טולדנו , תלמיד כתה ט' סיפר, "אני הסברתי את הדרך בה פועלות הכליות בגוף האדם, הסברנו על מערכת השתן, על הכליות ועל המצב שבו הן לא עובדות, עשינו ניתוח והראנו איך הכליה נראית מבפנים. בחלק מהכליות היו פגמים וזה אומר שחלקים בתוך הכליה היו חסרים". תלמידים נוספים סיפרו על ניסוים שעשו להבנת מערכת הלב, מערכות שונות בגוף האדם ועוד.

מי שאחראית על הפרויקט בבית הספר היא מרסלה שושני, מנהלת פדגוגית ורכזת מצוינות "הייחודיות של בית הספר 'אורט הנרי רונסון' היא ההובלה למנהיגות מדעית טכנולוגית, במסגרת זו נערכות כל העת פעילויות בנושאים אלו, ואנו דואגים להכשיר את התלמידים להוביל את הדור הצעיר" התייחסה שושני לפרויקט. "כאשר התלמידים שלנו מעבירים הדרכות בנושאים אלו בבתי ספר יסודיים באשקלון".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה