קנס כספי גבוה על חברה קבלנית שבנתה ללא היתר קומה נוספת באשקלון



כתב אישום בגין ביצוע עבודות בסטייה מהיתר  הוגש על ידי העירייה כנגד החברה הקבלנית האשקלונית "חיבת

כתב אישום בגין ביצוע עבודות בסטייה מהיתר  הוגש על ידי העירייה כנגד החברה הקבלנית האשקלונית "חיבת הארץ בניה ויזמות בע"מ" הוגש , שכן החברה  החלה בבניית קומה שמינית, בעת שהחזיקה בהיתר לבניית שבע קומות.  החברה כפרה באשמה ולאחר ניהול הוכחות הרשיע אותה בית המשפט בעבירה של בנייה בסטייה מהיתר והפרת צו הפסקת עבודות שיפוטי.

לציין כי מדובר בחברה קבלנית שביצעה עבירת בנייה בהיקף גדול. העירייה באמצעות עורכת הדין שני שטרן דרשה בדיון להטיל  קנס בהתאם לס' 219 לחוק התכנון והבנייה- "כפל שווי", לפיו ניתן להטיל על הנאשמת קנס כפול מרווחיה הצפויים בגין עבירות הבנייה. כמו כן הוגשה חוות דעת שמאית בהתאם.  יצוין כי לאחר הגשת כתב האישום הכשירה החברה  את כל העבירות והיא מחזיקה בהיתרים כדין כיום.

בית המשפט קבע כי: "בענייננו, אין המדובר באדם פרטי אשר ביקש להרחיב את ביתו במספר מטרים בגין מצוקת דיור אלא בחברה המתמצאת היטב בהוראות הדין ואשר פועלת לשם השגת רווחים כלכליים. חומרה יתירה יש לראות בעובדה שהנאשמת המשיכה בבניה הבלתי חוקית חרף צו ההפסקה השיפוטי שהוצא כנגדה, תוך התעלמות מרשויות החוק. העובדה כי הצליחה, בסופו של יום, להכשיר את הבניה, איננה מאיינת כאמור את עצם העבירה".

כמו כן קבע בית המשפט כי ראוי לעשות שימוש בהוראות סעיף 219 (כפל השווי) במקרים בהם המדובר בבנייה רחבת היקף או לשימוש מסחרי, על מנת למנוע כדאיות כלכלית לבניה מסוג זה.

לאור זאת, הטיל השופט כפכפי על "חיבת הארץ בנייה ויזמות בע"מ"  קנס כולל בסך  250,000 ₪  כמו כן, קבע השופט כי על הנאשמת לחתום על התחייבות מלעבור עבירה דומה על סך 100,000 ₪, למשך שלוש שנים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה