האם צעירי אשקלון נוטשים לקריית גת?



מחירי הדירות באשקלון יכולים לגרום לצעירים לעבור לעיר הסמוכה [caption id="attachment_34805"

מחירי הדירות באשקלון יכולים לגרום לצעירים לעבור לעיר הסמוכה

[caption id="attachment_34805" align="alignleft" width="259"]דירות בקריית גת. הדמיה

דירות בקריית גת. הדמיה[/caption]

 

מפילוח של נתוני המתעניינים והרוכשים דירות בשכונה החדשה בקריית גת, 'כרמי גת', הקורמת עור וגידים בימים אלה, עולה כי רבים מהם מגיעים מאשקלון השכנה. חלק ניכר מבין הרוכשים הפוטנציאליים הם אינם תושבי קריית גת אלא תושבי חוץ – רובם, כאמור, זוגות צעירים מאשקלון.

הסיבות להחלטה של האשקלונים הצעירים לנדוד מזרחה היא, ככל הנראה, כספית. ג'קי סויסה, מנכ"ל משותף בחברת 'אילה אגמ', המשווקת בקריית גת את פרויקט 'פסגת הכרם': מסביר: "עשרות זוגות צעירים, רובם מאשקלון וחלקם גם מאשדוד, כבר הצטרפו לקבוצת הרכישה לפרויקט 'פסגת הכרם' בקריית גת. אנו שומעים מהם כי המחירים הנוחים בהחלט קורצים לצעירים באשקלון, במיוחד אלה שידם אינה משגת כבר מלקנות דירת 4 חדרים בשכונות המבוקשות בעיר. מחירי הדירות באשקלון האמירו ב-30-50 אחוזים בתוך שלוש שנים והדבר מייאש את חלקם. לא כולם יכולים להרשות לעצמם לרכוש דירה בשכונות המבוקשות, כמו ברנע או אפרידר, כשהמחירים שם כבר עברו את המיליון שקלים".

צעיר מאשקלון שהצטרף לקבוצת הרכישה בפרויקט 'פסגת הכרם', יחד עם אשתו, מספר: "אחרי החתונה ידענו שלא נוכל לקנות דירה באשקלון. האפשרויות היו: או לשכור דירה באשקלון, או לעבור לעיר אחרת. בדקנו כל מיני אופציות, כולל דירה בשדרות. אבל בסופו של דבר מה שהכריע לטובת קריית גת זה הקרבה למרכז והאיכויות של השכונה החדשה שנבנית שם. הרבה חברים שלי מאשקלון, שרואים את ההדמיות של השכונה החדשה ושומעים את המחיר, בקושי מאמינים לי. אני מאמין שהדירה בפרויקט הזה תענה על כל הציפיות שלנו, ואנחנו במרחק של בסך הכל 15 דקות מאשקלון".

לאחרונה הפכה קריית גת למוקד עניין נדל"ני גדול, כאשר החל הפיתוח של השכונה החדשה, 'כרמי גת', שתכלול 7,500 יחידות דיור בסטנדרט הגבוה ביותר. השכונה החדשה תיבנה בשטח הצפוני של קריית גת, מן העבר השני של נחל לכיש, שאינו מאוכלס כיום. בצמוד לה יוקמו פארק גדול ומושקע ומוסדות חינוך חדשניים ואיכותיים. השכונה המיועדת קרובה גם למרכז תעשייה והייטק מתקדם שקיים בעיר.

הקמתה של השכונה הגדולה התאפשרה לאחר ששרי האוצר והשיכון ורשות מקרקעי ישראל חתמו על הסכם גג להקמת 7,600 דירות בקריית גת. שר השיכון אמר לאחר החתימה: "אנחנו רואים שבמודיעין היום דירת ארבעה חדרים עולה 1.4 מיליון שקל, ובקריית גת, במיקום לא פחות אטרקטיבי, במרחק 36 דקות נסיעה ברכבת מתל אביב, עולה דירה כזו 850 אלף שקל. אנחנו קוראים לצעירי המרכז: רוצו לפה בהמוניכם לקנות דירות, כי בעוד כמה שנים המחיר כבר לא יהיה 850 אלף שקל. קריית גת נהפכת לגבול הדרומי של תל אביב".

משמעות הדבר כי מדובר בשכונה חדשה אשר עתידה לשנות את פני העיר קריית גת כך שהשכונה שתקום תהיה מעין עיר בתוך עיר (כמו בדומה לפסגת אפק בראש העין או לאם המושבות בפתח תקווה)

אחד הפרויקטים האיכותיים והמסקרנים ביותר בשכונה החדשה הוא 'פסגת הכרם', שאת הקמתו תנהל קבוצת הרכישה 'איילה אג"מ. פרויקט זה יכלול 256 יחידות דיור: 198 יחידות דיור בבניינים (בניין אחד בן 19 קומות ו-70 יחידות דיור, בתמהיל של 4 ו-5 חדרים; שבעה בניינים בני 6 קומות ו-18 יחידות דיור כל אחד, בתמהיל של 4 ו-5 חדרים) ו-58 יחידות דיור צמודות קרקע.

קבוצת הרכישה של אילה אגמ בראשות ג'קי סויסה, ראש מנהלת המגורים של צה"ל לשעבר יחד עם שותפו איתן לוי סגן ראש אכ"א לשעבר דיווחה בתחילת השבוע כי מרגע היציאה לשיווק של הפרויקט הם כבר החתימו עשרות מעוניינים להצטרף לקבוצת הרכישה שלהם. 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה