תוכנית מקומית לטיפול בזיהום ים כתוצאה מפליטת שמן



בנוסף, זכתה העירייה בקול קורא על סך 100 אלף שקל של המשרד, להצטיידות ורכישת חומרים וכלים לטיפול בזיהום

במסגרת התוכנית הלאומית למוכנות ומתן תגובה לאירועי זיהום ים בשמן של המשרד להגנת הסביבה, הכינו יחד נציגי המשרד ועיריית אשקלון את התוכנית המקומית, שתהווה תגובה לאירוע כזה.

מטרת התוכנית, שתופעל על ידי האגף לשיפור פני העיר, בניהולו של ניסים סוויסה, היא השבת מצב החופים באשקלון לקדמותם לאחר כל אירוע זיהום בשמן, במהירות האפשרית וביעילות המרבית.

על פי התוכנית, באחריות עיריית אשקלון לנקות את כל שטח החוף בתחום שיפוטה בכל אירוע של זיהום כתוצאה מפליטת שמן, למעט ניקוי שטחים שלגביהם קיימות תוכניות מקומיות ספציפיות (שמורות טבע וגנים לאומיים, בסיסי צה"ל ושטחים של מערכת הביטחון, מעגנות), כולל טיפול בחול מזוהם לשם השבתו לחוף, פינוי של חומר מזוהם משטח החוף, ופעולות לשיקום החוף ככל שיידרשו. 

מתווה התוכנית כולל הנחיות ברורות לפעולה, מרגע קבלת הדיווח על זיהום הים, דרך הפעלת מטה החירום של העירייה  לטיפול באירוע, קבלת החלטה על סגירת החוף ופינוי אנשים מהחוף, ניקוי החוף המזוהם בשמן בשיטה מתאימה לאופי החוף (כלים מכנים, שטיפה, ניקוי ידני וכדו'), פינוי חול מזוהם לאתר טיפול ולפי הצורך פינוי פסולת שמנית לאתרי אחסנה זמניים ולאתרי הטמנה מורשים, מניעת זיהום משני כתוצאה מתנועת כלי רכב ואנשים בחוף וממנו ועד לתוצאה הרצויה - שיקום החוף והחזרת המצב לקדמותו.

מנהל האגף לשיפור פני העיר, ניסים סוויסה: "המשרד להגנת הסביבה ועיריית אשקלון לקחו בחשבון את אורך החופים וכן את כל התשתיות הנמצאים בחלק הדרומי של חופי אשקלון, כשהמטרה היא לדאוג לחופים נקיים ובטוחים. בכל אירוע זיהום יתקיים שיתוף פעולה יחד המשרד להגנת הסביבה, שהסמיך רפרנטים ולשם כך בוצעו תרגולים והסמכות לממונים על התחום.

"באותה מסגרת זכינו לאחרונה בקול קורא בסך של 100,000 ₪. מטרת הכסף הינה הצטיידות, חומרים וכלים לנושא  הטיפול בזיהום ים. בנוסף, יחידת החופים רכשה קונטיינר שבו מאוחסן כל הציוד הייעודי לצורך טיפול בזיהום ים", הוסיף סוויסה. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה