העזיבה של הגזברית, ולוקסמבורג, היו הדברים הדומיננטיים במועצת העיר



נעמי אנוך, עוזבת בגלל חילוקי דעות עם הנהלת העיר. היא בהחלט אבידה לעיר. היא אישיות ולא פוליטיקאית ואצלה אין פשרות. לוקסמבורג מחכה לוקנין. למה?

 נעמי אנוך, היא המינוי הטוב ביותר שנבחר לעיר אשקלון בתקופת כהונתו של ראש העיר, איתמר שמעוני. גם בשיחה קלילה איתה במסדרונות העירייה, אחרי סיום ישיבת מועצת העיר שעסקה בתקציב 2015, אתה מרגיש יראת כבוד לאדם שהוא יודע בדיוק לאן הוא בא ומה מטרותיו שלשמם הגיע לאשקלון. אנוך, היא נראית כאשת הברזל, אבל בשקט שהיא מקרינה בשיחה איתה אתה לא יכול להתבלבל, היא מנטורית בתחומה וגם כשביקשתי ממנה להתראיין לאתר, היא נותנת הרגשה של כן, אבל יש שם כמעט לא ברור.
אין בה שמץ של יוהרה, אין בה שמץ של חפיפניקית, היא האדם שראוי יותר מכל להנהיג את אשקלון בשנה לא פשוטה מבחינת העיר, את זה לא אני אומר אלא עובדי הגזברות, כמעט 100 אחוז מהעובדים עד הבכירים שבהם. יש הרגשה של עצב אצל העובדים בגלל עזיבתה. מהכרות של מספר דקות, אני כמעט בטוח שהם צודקים בשבחים שהמטירו עליה והיא קיבלה אותם בזכות ולא בחסדיו של איש.

ישיבת המועצה עסקה בתקציב 2015, אנון, החלה בהצגת התקציב ולא שכחה לספר לנוכחים את הסיבות לעזיבה לאחר כחצי שנה "חילוקי דעות". כל אחד שיתרגם לעצמו למה התכוונה המשוררת.
האופוזיציה אכן הפגינה נוכחות בדקות שניתנו לה כדי לדבר על התקציב. שלמה כהן ובני וקנין הביאו את השגותיהם על דרך ניהול העיר. ראש העיר, איתמר שמעוני הבטיח לבני וקנין, ראש העיר הקודם, שהשם לוקסמבורג רק יעשה לו צרות. מה יש בלוקסמבורג? לטענת שמעוני, הולכת לצוץ פרשה חדשה שתבהיר האם ראש העיר הקודם הקים חברת קש שם, כדי לבנות את השוק העירוני, אותו מתכוון שמעוני להרוס ולבנות מחדש. בני וקנין נראה מחוייך כששמעוני דיבר.
"אתה עוד תראה מה אני הולך לחשוף" אמר לי שמעוני בדרכו החוצה בסיום הישיבה. נחכה ונראה עוד שבוע שבועיים ואז נדע האם יש שפן בכובע.
צפו בוידאו מישיבת המועצה. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה