בני נוער מבולטימור בביקור גומלין באשקלון



הביקור של בני הנוער בעיר התקיים בשבוע שעבר אחרי שנדחה מהקיץ האחרון, בשל מבצע 'צוק איתן'

בשבוע שעבר הגיעה משלחת של 20 בני נוער, תלמידי כיתות י'-י"א מבולטימור, לביקור גומלין באשקלון במסגרת תכנית "עמיתי דילר". כזכור, בחודש מרץ האחרון טסה הקבוצה הישראלית להתארח אצל בני הנוער בצפון אמריקה, שם הם הכירו את הקהילות היהודיות והתנדבו במוסדות שונים. ביקור הגומלין, שאמור היה להתקיים בקיץ, נדחה בהחלטת הממשלה בשל מבצע 'צוק איתן'.

 המפגש בין בני הנוער מתקיים מידי קיץ ונקרא בשם "סמינר ישראל". הוא התחלק לארבעה חלקים עיקריים: ימי טיול משותפים לשתי הקבוצות, קונגרס בין לאומי לכל קבוצות עמיתי דילר, השתתפות בשבוע הקהילה וכנס מסכם במצדה ומדבר יהודה לקבוצות האמריקאיות בלבד.

 

ימי הביקור בישראל כללו סיורים באתרי מורשת ולמידה משמעותית על אבני היסוד בהיסטוריה הישראלית. ההשתתפות בשבוע הקהילה, שרובו מתוכנן ומבוצע על ידי חניכי התוכנית, היוותה הזדמנות לחניכים הצפון אמריקאים לפגוש ולהכיר את הצד השני, ללמוד על הקהילה המקומית, להתנדב ולתרום לעיר כפי שעשו החניכים הישראלים בביקורם בבולטימור.

עבור החניכים הישראלים הייתה זו הזדמנות לארח את מקביליהם האמריקאים ולהציג בפניהם את העיר והמדינה מזווית עיניהם.

הנוער מבולטימור

 הביקור באשקלון נפתח במפגש של חברי המשלחת ב'בית המתנדב' עם מנהל אגף תרבות, נוער וספורט בעיריית אשקלון, נמרוד גלנטה, שהגיע לקבל את פני הקבוצה ולברך בשם העירייה. בהמשך השבוע, חברי המשלחת, יחד עם בני הנוער מאשקלון, התנדבו במקומות שונים בעיר ביניהם במרכז גמילות חסדים, שעוסק בחלוקת מזון למשפחות נזקקות לקראת שבת והשתתפו בפעילות תנועת הנוער לילדים בעלי צרכים מיוחדים, "כנפיים של קרמבו". כמו כן, לקחו חלק בני הנוער בפעילויות כמו "יום צבא" ופעילויות היכרות עם אשקלון ממקור ראשון. בערב הסיום, שאליו הוזמנו גם ההורים, התקיים דיון מרגש על הקשר החם שנוצר בין המשפחות המקומיות לאורחים מבולטימור.

 

 

 

 

 

 

 

 

חילופי משלחות הנוער התקיימו במסגרת תכנית "עמיתי דילר", תכנית שותפות בין לאומית מובילה בפיתוח מנהיגות נוער יהודי. מטרתה של התכנית היא לעורר השראה ולהעצים בני נוער יהודיים בדרכם להיות סוכני שינוי פעילים ויצרניים, עם זהות יהודית-ישראלית מגובשת, תחושת שייכות לקהילתם, לישראל ולעם היהודי ובעלי תפיסה של אחריות לתיקון עולם. בתוכנית משתתפות 20 קהילות , 10 בישראל ו-10 בצפון אמריקה וקנדה.  התכנית פועלת בעיר זו השנה ה-9 במסגרת שותפות אשקלון-בולטימור.

 

מנהלת שותפות אשקלון - בולטימור מטעם עיריית אשקלון, סיגל אריאלי: "בחודש יולי האחרון נאלצנו, מספר ימים לפני שהמשלחות היו אמורות להגיע, לקבל החלטה  כואבת על ביטול סמינר הקיץ. זו הייתה החלטה קשה בעיקר מכיוון שהיא דחתה את הגעתם של כ-450 בני נוער ומדריכים מצפון אמריקה לישראל. אני שמחה שהצלחנו, יחד עם הנהלת "עמיתי דילר", לקיים את הסמינר 4 חודשים מאוחר יותר ולהביא לסיום ראוי לתוכנית".

 

רכז התכנית, עידן זריהן: "המפגש של בני הנוער מבולטימור עם חבריהם באשקלון והמשפחות שלהן הוא שיאו של תהליך ארוך ומשמעותי שעברו בני הנוער בשנה האחרונה ".

 

                                                                                               

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה