תושבי שכונת ברנע בקמפיין למען חניה נכונה



בעקבות מצוקת החניה באזור, פעילי מינהלת השכונה החלו בקמפיין לעידוד חניה נכונה במטרה לצמצם את הסכנות להולכי הרגל במקום

 פעילי מינהלת שכונת ברנע מקיימים בשבועות האחרונים פעילות הסברתית מיוחדת בנושא 'חניה נכונה ובטוחה' לתושבי הרחובות בלפור, אברהם בלסברג ויונתן נתניהו. הקמפיין נועד לשנות את תרבות החניה באזור כך שהמדרכה לא תחסם בפני הולכי הרגל ושהראות שלהם בזמן החצייה במעברי החצייה תהיה טובה.

בשנים האחרונות, בעקבות הגידול בקצב הבנייה בשכונת ברנע ותכנון לקוי של החניות, נוצרה מצוקת חניה במקום. בעקבות פניות רבות של תושבים בנושא, החליט ראש העיר, איתמר שמעוני, לאפשר לתושבי הרחובות בלפור, אברהם בלסברג ויונתן נתניהו לחנות באדום לבן ללא קנסות, החל מהשעה 17:00 אחר הצהריים ועד לשעה 10:00 בבוקר, בתיאום עם תחנת משטרת אשקלון.

 

החלטה הזו הביאה למצב בו תושבים רבים החלו לחנות על המדרכות, בקרבת מעברי חציה, תוך פגיעה בחופש התנועה של הולכי הרגל ובראות החוצים את הכביש. מסיבה זו, החליטו פעילי ועד שכונת ברנע ותושבי האזור, בליווי עובדי המחלקה לעבודה קהילתית באגף הרווחה ובהכוונת מחלקת הפיקוח העירונית, לפעול לצמצום הסכנה. בין היתר, חולקו פלאיירים שנושאים את הסלוגן "בברנע חונים נכון", המסבירים לגבי ההיתר שניתן על ידי העירייה ומעניקים טיפים לחנייה נכונה ובטוחה על פי החוק.

 יו"ר וועד שכונת ברנע, משה מהצרי: "לאחר מספר שבועות בהם אנו יוצאים מדי ערב ומפזרים את הפליירים על המכוניות שחונות על המדרכה, אפשר לראות היענות של התושבים ושיפור משמעותי בצורת החנייה. עד למציאת פתרון קבוע עלינו לדאוג אחד לשני כמי שגרים כאן, לאפשר מעבר בטוח להולכי רגל ולחוצים את הכביש".

 ראש העיר, איתמר שמעוני: "אנו מודעים למצוקת החניה בכלל ובשכונת ברנע בפרט ולכן הודענו על הקלות לגבי חניית הרכבים. עם זאת, יש לשמור על בטחון הולכי הרגל במקום ופעילות

שכזו היא מבורכת וחשובה. אנו פועלים, באמצעות חטיבת החניות בחברה הכלכלית, למציאת פתרון לטווח ארוך  שיקל על המצב".

 פעילות זו היא חלק ממערך השירותים בקהילה של אגף הרווחה והשירותים החברתיים, על מנת להגביר את החוסן הקהילתי בקרב תושבי העיר ולהביא לשיפור באיכות חייהם.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה