המקרה המזעזע עם השוקולד בטיסת ישראייר לא ממש הפיל מהכיסא את מנהלת סוכנות הנסיעות "מסע עולמי אופקים באשקלון", אורלי בריגה. ככה זה ששומעים מלקוחות סיפורים על ישראלים שמקללים ומתחצפים לצוות האוויר והקרקע ומשאירים חדרים מטונפים

 מאת: אורלי בריגה

 פתחתי כהרגלי את השבוע בסוכנות התיירות שאותה אני מנהלת באשקלון. הטיסות,ההזמנות ולחץ העבודה נדחקו אל מול מבול ההודעות והטלפונים שקיבלתי. "אורלי? התקשרו לקוחות ומכרים רבים, "ראית מה קרה???",שאלו. לרגע חששתי מעוד פיגוע או נפגעים בנפש חלילה, אך חששותיי הופרכו במהירות. "איזו התנהגות ברברית, אנחנו בהלם", תיארו בפניי לקוחות רבים את הסיטואציה בטיסה המדוברת.

אז נכנסתי וראיתי את הסרטון ומה אומר לכם? , לא נפלתי מהכיסא, וגם כוס הקפה שהייתה בידי לא נפלה מידי בתדהמה. ודאי תשאלו ' מה זה לא מפתיע אותך'? אז זהו שלא. שלא יובן לרגע לא נכון, אני מגנה מכל תוקף כל התנהגות כזו. איני באה להצטדק, ואני ממש לא חושבת שצוותי האוויר הם מלאכים שאינם טועים. כולנו בני אדם ועושים טעויות,אבל יש דרך גם להביע בקורת, במקרה הנוכחי מדובר בהתנהגות פשוט מבזה, ומי שיצטער עליה בסוף אלו אותם אנשים.

אבל להגיד שהופתעתי? לצערי ממש לא. לא מזמן חזרו לקוחות שלי מיוון, הם סיפרו לי שראו שלושה חדרים של ישראלים במלון, שהושארו מטונפים ולאחר מעשה ונדליזם. במקרה אחר שמעתי על כמה צעירים שהתחצפו לדיילים בטיסה עצמה קיללו אותם, ונעצרו בנחיתה במדינה מיד שהגיעו לקרקע על ידי המשטרה המקומית.

אני גם לא יכולה לשכוח את חבורת השיכורים, שזוג לקוחות שלי חזר מזועזע מבולגריה. אחד מהחבורה פשוט "התחיל", עם הדיילת בצורה בוטה ורק לאחר תחינות שלו, כשסיפר שהוא אדם נשוי הסירה את התלונה נגדו.

אז מדובר במעשים שלא ייעשו, אבל לצערי אני שומעת שהם נעשים והרבה יותר מדי. שזה שקנינו כרטיס טיסה זה לא אומר שקנינו את המטוס, צריך להבין שיש מחיר והשלכות להתנהגות שלנו גם במטוס עצמו. תוסיפו לזה את העובדה שתדמית הישראלים בח"ול היא לא ממש בשמיים, ותגיעו למסקנה שהכול תלוי רק בנו בלשנות את אותה תדמית. לצערי הסרטון לא ממש עוזר בכך.

 טיסה נעימה.

 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה