מפיק "מסיבות טבע" באשקלון נעצר



כתב אישום תקדימי הוגש השבוע ( ב' ) לבית המשפט השלום באשקלון כנגד תושב תל אביב אשר הפיק מסיבות טבע לא חוקיות סמוך לבית ג'וברין ובאשקלון. במסיבות השתתפו מאות אנשים אשר שילמו כ 70 ₪ תמורת הכניסה לאירועים אליהם הוזמנו באמצעות הודעות SMS ושימוש ברשת החברתית פייסבוק. במהלך האירועים הופעה מוסיקה רבת עוצמה וכן נמכרו משקאות אלכוהוליים מבר שהוקם לשירות המשתתפים

בכתב אישום תקדימי שהוגש השבוע לבית המשפט הואשם מפיק המסיבה בעבירות של עיסוק בעסק טעון רישוי ללא רישיון. מפקד מרחב לכיש נצ"מ אלי כזרי ציין בהתייחס להגשת כתב האישום "משטרת ישראל מכירה בחשיבות לאפשר קיומם של אירועים חברתיים ותרבותיים ותאפשר זאת ככל שהאירוע עומד בתנאי הרישוי שנועדו להבטיח שמירה על שלומם וביטחונם של אזרחים והסדר הציבורי. במקרה זה נודע למשטרה על אירועים המתקיימים ללא רישיון כלל ולכן פעלנו בנחישות עד כדי הפסקת האירועים והעמדת המארגן לדין".

בתאריך 25.10.14 בשעות הערב הוזעקו שוטרי משטרת קריית גת למקום הממוקם בשטחי הכרמים של מושב לכיש סמוך לבית ג'וברין. השוטרים הבחינו כי במקום מתקיימת מסיבת רבת משתתפים כ 500 איש לערך הרוקדים לצלילי מוסיקה הבוקעת מציוד הגברה רב עוצמה שהוצב במקום. עוד הבחינו השוטרים במשקאות אלכוהוליים רבים שהיו במקום כגון בקבוקי וודקה ובירה. מפיק המסיבה שהתקיימה שלא תחת רישיון לאירוע תחת כיפת השמיים כנדרש בחוק, תושב תל אביב כבן 50  עוכב לחקירה במשטרת קריית גת שם התברר כי גבה סכום כסף של כ 70 ₪ תמורתו קיבל כל משתתף צמיד כניסה למסיבה.

ביום שבת בתאריך 7.2.15 בשעות הבוקר נקראו שוטרי משטרת אשקלון ל"מסיבת טבע" לא חוקית שהתקיימה ברח' החשמל בשטח אדמה באזור התעשייה הדרומי באשקלון. במקום הבחינו השוטרים בכ 500 משתתפים שרקדו לצלילי מוסיקה העוצמה גבוהה שבקעה מציוד ההגברה. עוד הבחינו כי במתחם הוקם בר משקאות למכירת משקאות אלכוהוליים וכן ארגזים שהכילו בקבוקי בירה. בבדיקה שערכו התברר כי גם במקרה זה שילמו המשתתפים סכום של 70 ₪ כתשלום עבור צמיד כניסה למסיבה.

מחקירת שני המקרים עלה כי מפיק המסיבה אשר רגלו דרכה פעמיים בתחומי מרחב לכיש הקים חברה עצמאית להפקת "מסיבות טבע" אותן שיווק תחת המותג "פאזה מורגנה" ואת הלקוחות זימן באמצעות הודעות SMS לטלפונים ניידים ותפוצת חבריו ברשת החברתית פייסבוק. עוד התברר כי המפיק קיים את המסיבות ללא אישור מטעם בעלי הקרקעות או מטעם הרשויות המקומיות ומשטרת ישראל ועל כן נחקר גם בחשד להסגת גבול פלילית עקב הפלישה לקרקעות.

ביום ב' האחרון הגישה תובעת רישוי העסקים במרחב לכיש פקד עו"ד דלית זילברמן יופה לבית משפט השלום באשקלון כתב אישום כנגד החשוד בגין שתי עבירות של עיסוק בעסק טעון רישוי ללא רישיון.

מפקד מרחב לכיש נצ"מ אלי כזרי התייחס להגשת כתב האישום שהוגש ואמר כי "משטרת ישראל מכירה בחשיבות לאפשר קיומם של אירועים חברתיים ותרבותיים ותאפשר זאת ככל שהאירוע עומד בתנאי הרישוי שנועדו להבטיח שמירה על שלומם וביטחונם של אזרחים והסדר הציבורי. במקרה זה נודע למשטרה על אירועים המתקיימים ללא רישיון כלל ולכן פעלנו בנחישות עד כדי הפסקת האירועים והעמדת המארגן לדין".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה