הארנונה לא תועלה בשנת 2016



כך החליט ראש העיר בתום שיחה שקיים עם שר הפנים, סילבן שלום, במהלך ביקורו באשקלון. השר ציין כי יפעל לקדם את הסכם הגג הצפוי. כמו כן הבטיח כי יסייע בנושא הגדלת והצטיידות מרכז השליטה ובקרה עירוני, ולהקמת עוד מרכזי שירות לתושב ברחבי העיר

 במהלך ביקור רשמי שערך באשקלון השבוע שר הפנים והמשנה לראש הממשלה, סילבן שלום, הודיע ראש העיר, איתמר שמעוני, כי החליט שלא להעלות את הארנונה, העלאה שתוכננה לשנת 2016. 

"סיכמתי עם השר שנקבל סיוע מהמשרד, נגייס כספים לקופת העירייה ממקורות חיצוניים, ונמשיך לשמור על איתנותה הפיננסית של העירייה ועל מגוון ואיכות השירותים שיקבלו התושבים גם בשנים הבאות״, אמר ראש העיר.

שלום ושמעוני

 את הביקור החל השר שלום בתצפית על שכונת 'עיר היין' העתידית בצפון-מזרח העיר וקבלת הסברים על הסכם הגג הצפוי. לאחר-מכן, התכנסו כולם באולם הישיבות בבניין העירייה, שם קיבלו סקירה על התפתחות העיר. יחד עם השר הגיעו לביקור מנכ"ל משרד הפנים, ד"ר שוקי אמרני, הממונה על מחוז דרום, אבי הלר וצוות המשרד. 

בביקור נטלו חלק גם ממלא מקום ראש העיר, תומר גלאם, סגן ראש העיר, אלכס סולטנוביץ', המשנה לראש העיר, שבתאי צור, המשנה לראש העיר, סופה ביילין, המשנה לראש העיר, יורם שפר, חברי המועצה איתן קסנטיני ויורי ברנט, מנכ"ל העירייה, חיים סופר, סמנכ"לית כספים, נחמה שריקי, היועצת המשפטית, הילה רווח, מהנדס העיר, דוד ירון, מנכ"ל החברה כלכלית, גלעד אורן ואנשי מקצוע נוספים מהעירייה. 

הסברים על השכונה בחדשה "עיר היין"

בחלק האחרון של הביקור התקיימה ישיבת עבודה בה הועלו מספר נושאים לדיון, ביניהם בקשה להתערבות השר בהחזרת סיווגה של אשקלון כאזור במעמד עדיפות לאומית א' וסיוע המשרד בזירוז הליכי אישור הסכם הגג המתגבש, הסמכת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה באשקלון לאשר תכניות מפורטות בתחומה, הצטיידות מרכז שליטה ובקרה עירוני, אישור להכרזת ותקצוב שני חופי רחצה נוספים באשקלון ועזרה בהקמת מרכזי שירות לתושב נוספים ברחבי העיר.

 השר שלום ציין כי בחר לקיים את ביקורו הראשון כשר הפנים באשקלון, וכי יפעל ככל הניתן כדי שמשרדו יקדם את הסכם הגג הצפוי. כמו-כן, הבטיח כי יסייע בנושא הגדלת והצטיידות מרכז השליטה והבקרה העירוני. "נפעל כדי לאגם משאבים מכמה מקורות ונבנה מודל שנוכל להעתיקו למקומות נוספים בארץ", אמר בנושא זה. 

במעמד זה גם הודיע השר כי יכריז על שני חופי רחצה נוספים באשקלון ומשרדו ידאג להצטיידות המתאימה, כמו-כן, ישקול רכישת כיסאות צפים נוספים, שיעמדו לרשות בעלי הצרכים המיוחדים בכל חופי הרחצה המוכרזים, בנוסף לשניים הקיימים כיום.  

 שר הפנים, סילבן שלום: "אני שמח להיות כאן, אני חש משהו מיוחד לעיר הזו. עוד בילדותי היינו מגיעים לכאן מבאר-שבע כדי לבלות לים ולישון תחת כיפת השמיים. אני שמח לפגוש ראש העיר, עם המון אנרגיות ולראות שהעיר מתפתחת ותמשיך להתפתח. רואים שיש ראש עיר שרוצה ויודע לקדם, ובסופו של דבר יהפוך את העיר הזו לאחת הערים הגדולות בארץ. אני יכול להגיד בוודאות שיש רצון גדול, של כלל משרדי הממשלה, לתת יד ולפתח את אשקלון. אנחנו במשרד הפנים נמשיך לעמוד לרשותכם ולסייע בכל מקום שניתן".

 ראש העיר, איתמר שמעוני: "אנחנו מברכים על הביקור, הוא חשוב לנו מאוד ואני מאמין שנמשיך לשתף פעולה, כפי שעשינו גם בעבר. השר שלום הוא חבר קרוב, הוא תמך בנו והגיע לעודד במהלך מבצע 'צוק איתן', וזה המקום לומר לו תודה על כל מה שעשה למעננו ולמען המרכז הרפואי ׳ברזילי׳ בעיר ולאחל לו הצלחה בתפקיד החדש והמשמעותי שהוא ממלא".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה