במטבח של סימו בן חובל



כתבה מתוך "עכבר העיר". הוא גדל באשקלון, למד את מלאכת הבישולים מאמו, בעל מסעדת פטרה הגיאורגית באשדוד והתבלין האהוב עליו הוא, איך לא, טרגון. כתבתו של דניאל אלוף - כאן דרום

רקע באזור: "בן 41 מאשדוד, נשוי לרינה ואב לארבעה: קורל, עדי, ליעד ואורי. אני שף ויועץ קולינרי במקצועי. מאז שאני זוכר את עצמי, אני מכור לניחוחות המטבח הגיאורגי. הנגיעה הראשונה שלי בתחום היתה בגיל 16 כשהתחלתי לעבוד במסעדה באשקלון, עיר נעורי".

קצת על עצמך: "נולדתי וגדלתי בשכונת העתיקות באשקלון, במשפחה בת ארבע נפשות, בבית גרוזיני חם, אוהב ומאוחד. למדתי בבתי הספר נוה ציון ואורט ישראל. כנער עבדתי כשוטף כלים במסעדת איסטנבול באשקלון. לאט לאט התקדמתי ולמדתי את המקצוע, בצבא שירתתי כטבח ואחראי משמרת, השתתפתי בתחרות שפים ארצית וזכיתי במקום השלישי. היום, יחד עם
החבר והשותף רפי בן משה אנחנו מנהלים את מסעדת פטרה באשדוד, המתמחה באוכל גיאורגי,

סימו בן חובל. צילום: ליזה ללוצשווילי פירות ים ומטבח אירופאי".
מאיפה הגיעה האהבה למטבח: "מאז שאני ילד, הייתי נכנס למטבח בכל הזדמנות ומסתכל על אמי היקרה ראיסה, איך היא מכינה את האוכל הגרוזיני, איך היא עובדת על הבצק המסורתי במשך שעות, איך היא מרדדת, אלו תבלינים היא משלבת והייתי מתנדב תמיד לעזור לה".

שף / קונדיטור אהוב: "ישראל אהרוני. אין ספק בכלל שהוא אחד השפים הטובים שיש לנו. הייתי צופה אדוק בתכניות הבישול שלו. הייתי שמח לארח אותו אצלי במטבח".

מנה אהובה: "המנה המומלצת שלי בכל הזדמנות היא קוקטייל פירות ים".

תבלין אהוב: "טרגון, חד משמעית. זהו תבלין מסורתי אצל הגיאורגים, יש בו ריחות וטעמים שמזכירים יותר מכל את המטבח הגרוזיני. אני ממליץ בחום להוסיף מעט ממנו לכל תבשיל".
בישול או אפייה: "בישול, בוודאי".
מה בתפריט ביום שישי: "סעודת ערב שישי מתקיימת על טהרת המאכלים של אשתי רינה. היא מבשלת מעולה ומפתיעה בכל פעם מחדש. התפריט כולל מגוון מאכלים מסורתיים, כמו השצ'מאדי (מרק גרונות), עלי גפן ממולאים ולובואני לצד מאכלים אירופאים, כגון מוח, דג ברוטב ואסאדו אפוי בתנור".
המנה הראשונה שהכנת: "חצ'פורי כמובן, לפי המתכון של אמא, כשהייתי בן 18".

המומחיות שלך: "אוכל גיאורגי, פירות ים והשילוב ביניהם".
המנה הכי מוזרה שאי פעם הכנת: "חצ'פורי פירות ים. זהו מאפה ייחודי שקיים רק בפטרה - בצק גרוזיני פריך בצורת סירה, במילוי גבינות גיאורגיות, שרימפס וקלמרי עם רוטב שמנת, הנאפה בתנור אבן".
משהו שאף פעם לא תסכים להכין או לאכול: "חזיר. זה קו אדום שאני לא
מוכן לחצותו".
ספר קצת על המתכון המצורף: "יש המון מנות גיאורגיות שאפשר להעניק לקוראים כמתכון קלאסי במתנה. באופן אישי, אני מחובר לכל התפריט שיצרתי, אך יחד עם זאת בחרתי את הסליאנקה כיוון שהיא מעולה, קלה להכנה ומושלמת להגשה בכלי חרס ולצד לחם גרוזיני לוהט, ביום חול, בשבת וגם בחג".

מתכון לסליאנקה

מצרכים:

700 גרם כתף בקר חתוך לקוביות
2 בצלים חתוכים דק-דק
4 עגבניות חתוכות לקוביות
2 גמבות חתוכות לרצועות דקות
תבלינים: מלח, פלפל שחור, טרגון, חמלי סונלי, אוצחו סונלי
אופן ההכנה:
» 
בסיר בינוני מבשלים את כל הירקות עם מים המכסים אותם כ-15 דקות על אש בינונית עד לרתיחה. 
» בסיר אחר מרתיחים את קוביות הבשר עד לרתיחה ורכות הבשר ומסננים. 
» אל כלי חרס שופכים את הירקות והבשר, מוסיפים את התבלינים על פי טעם רצוי, מכסים ומכניסים אל תנור לבנים עד לרתיחה מלאה. 
» מגישים לצד לחם גרוזיני לוהט.

http://www.mouse.co.il/CM.articles_item%2c582%2c209%2c78878%2c.aspx

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה