שימו לב: כנופיית גנבים בחופי אשקלון



עם פתיחת עונת הרחצה ונהירת אזרחי ישראל לחופים, נוצרה קרקע נוחה לפעילותם של גנבי הפלאפונים בחוף הים. במשטרת אשקלון שבמרחב לכיש החליטו להיאבק באותם כנופיות המגיעות כדרך קבע לחוף הים בכדי לגנוב רכוש מאזרחים תמימים המגיעים להתרחץ בים ומשאירים מאחור את תיקיהם כטרף קל עבור אותם גנבים. צפו בפעילותם של הגנבים

אמש בשעות הצהריים ועל פי מידע מודיעיני של רכז המודיעין רס״ב, רפי נחמני, ביצעו יחידת השיטור העירוני בפיקודו של פקד, עודד אדרי, פעילות חכמה כנגד עבריינים הגונבים חפצים בחוף הים ׳דלילה׳ באשקלון. שוטרי היחידה ופקחי עיריית אשקלון התמקמו בחוף והמתינו להתרחשות. כעבור זמן מה זיהו הצוותים 3 חשודים היורדים לחוף מתוך רכב פרטי. החשודים החלו להסתובב בחוף ובשלב מסוים אחד מהם ניגש לעבר תיק אשר היה מונח על החול. השוטרים זיהו וצילמו את החשוד כשהוא מכניס את ידו לתוך התיק ולוקח מתוכו מכשיר פלאפון. בהמשך זיהו את החשודים מתעסקים עם תיקים נוספים תוך שהם ׳מאבטחים׳ אחד את השני.

השלושה חזרו לרכבם וניסו לצאת מתחומי החוף, אך שוטרי ופקחי יחידת השיטור העירוני של משטרת אשקלון המתינו להם ביציאה מהחניה. כאשר השוטרים ניגשו לעבר הרכב והפתיעו את החשודים הם זיהו את נהג הרכב משליך 2 מכשירי פלאפון מתוך הרכב לכיוון השיחים. השוטרים תפסו את הפלאפונים וערכו חיפוש ברכב, במהלכו התגלו עוד 5 פלאפונים חלקם חשודים כגנובים, מספר כרטיסי sim, משקפי שמש, כסף מזומן, ואלת בייסבול.

השלושה נעצרו ונלקחו לחקירה בתחנת משטרת אשקלון. היום יילקחו החשודים להארכת מעצר בבית משפט השלום באשקלון. 

במקביל לאירוע זה, הגיעו 2 אזרחים תושבי קריית גת מחוף הים לתחנת אשקלון בכדי להגיש תלונה על גניבת מכשירי הפלאפון שלהם מהחוף. בהמשך הם זיהו אותם בין יתר השלל שנתפס ע״י המשטרה ברכבם של הכנופיה. 

מפקד משטרת אשקלון סנ״צ שמעון פורטל התייחס לפעילות ולתופעה וציין: ״ פתיחת עונת הרחצה מזמינה גורמים עבריינים לחופי הים. התיקים המונחים ע״י האזרחים בחוף ללא השגחה מהווים טרף קל עבור אותם גנבים. מעבר לפעילות המשטרתית המתבצעת תדיר בכדי למנוע ולאתר את אותם חשודים אנו קוראים לציבור לגלות ערנות ולהשגיח על החפצים ככל שניתן בעת הרחצה בים״.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה