קומנדו חמאס מתעצם. היעד לפיגוע -אשדוד ואשקלון ועל המחדל הגדול שנחשף רק עכשיו



בחמאס שדרגו את הכוח הימי שלהם וחימשו אותו בציוד המתקדם בעולם. הם מעודדים מסרטון סודי ביותר שדלף (בעקבות תקלת ביטחון חמורה ביותר) שבה נראים שמחבלים הקומנדו שלהם שהו בחוף כ-40 דקות עד שחוסלו.
אחד מהם הצליח להצמיד מטען חבלה לטנק. המטען התפוצץ ולא גרם לנפגעים

 

בחמאס החליט להשקיע משאבים גדולים בקידום יחידת קומנדו עלית שתבצע פיגועים דרך הים. מדובר ביחידה מאוד ממודרת כך שבצה"ל מעריכים שכנראה לא תהיה להם התרעה מוקדמת לפיגוע דרך הים.

בשנה האחרונה יחידת הקומנדו של החמאס הכפילה את כוחה ומונה כיום עשרות רבות של לוחמים מאומנים, צעירים וחדורי מוטיבציה לפיגוע אסטרטגי בישראל.

לא זו בלבד- בחיל הים נדהמו לגלות כי ציוד הצלילה שבו השתמשו המחבלים בניסיון הפיגוע הראשון של היחידה בזיקים,  הוא מהמתקדמים בעולם, ויוצר על ידי מדינה מערבית.

מדובר במערכת נשימה מתוחכמת המאפשרת  לצלול מתחת למים, בעומק משתנה וחשאי למשך ארבע שעות.

כמו כן, לוחמי הקומנדו של חמאס מצוידים בשעוני מחשבי צלילה מתקדמים. ברשות יחידת הקומנדו של חמאס מצויים סקוטרים – שמגדילים פי כמה את מרחק הצלילה ומהירותה ואת ההגעה אל היעד בצד הישראלי של החוף באופן שמשאיר גם כוחות פיזיים לצוללן להילחם לאחר מכן על החול.

המטרה - תמונת ניצחון:

היעדים של החמאס (על פי גורמי מודיעין) ארובות תחנת הכוח שבאשקלון הנמצאים ארבעה קילומטרים בלבד מרצועת עזה ופגיעה  באוניית סחר שמגיעה לעגון בנמל אשדוד, מה שעשוי להביא לשיתוק הסחר הימי עם ישראל לתקופת הלחימה וכן יעדים אסטרטגים בעיר אשדוד.

הסרטון הרשמי של צה"ל (חיסול מהיר לכאורה):

הסרטון שהביא למוטיבציה הגבוה לקידום פיגוע ימי:

הניסיון הכושל של חמאס לפגע בישראלים באמצעות ארבעה צוללנים חמושים שחוסלו מהאוויר, נראה תחילה כהצלחה כמעט מושלמת של צה"ל, שהצליח להקפיץ כוחות ולחסל את החוליה הראשונה של חמאס ולהנחיל לארגון כישלון חרוץ בפעילותו הראשונה.

בצה"ל  הפיצו  את תמונות החיסול מהאוויר של 4 צוללנים, אנשי קומנדו חמושים של החמאס שניסו לבצע פיגוע טרור גדול דרך הים.

כמה חודשים לאחר מכן, בעקבות תקלת ביטחון חמורה ביותר של של צה"ל, הגיעה לידי חמאס סרטון מסווג מאוד של פיקוד הדרום שבה נראים צדדים אחרים מאותו אירוע דרמטי -  מהסרטון הצה"לי הסודי ניתן היה לראות שהמחבלים שהו בחוף כ-40 דקות עד שחוסלו.

אחד מהם הצליח להצמיד מטען חבלה לטנק. המטען התפוצץ ולא גרם לנפגעים.

דליפת הסרטון העניקה מוטיבציה גבוהה מאוד ליחידת הקומנדו של חמאס, מה שהוביל להחלטה שלהם להשקיע עוד יותר ביחידת טרור קומנדו שתפעל דרך הים.

מבחינת צה"ל אירוע זיקים היה ניסוי כלים ראשון לקומנדו של חמאס, שיכול, אם ירצה, לצלול רחוק יותר – לכיוון אשדוד.

מה עושים?

בצה"ל שדרגו את יכולות התצפית והתיאום עם חיל הים ברצועת החוף.

בחודשים האחרונים נפרסה  מערכת חדישה, תת-ימית, על קרקעית החוף.

המערכת מזהה תנועות חשודות במים שיכולות להיות גם של צוללנים. היא כבר הוכרזה כמבצעית, וחיישניה מסוגלים להקפיץ את כוחות חיל הים שיגיעו למרחב במהירות וישליכו מטעני חבלה ימיים, שיתפוצצו אל עבר הצוללנים בעודם מתחת למים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה