בדיקת שיקים ללא כיסוי - כיצד היא מתבצעת?



אנשים שזקוקים לתזרים מזומנים מידי הם אנשים שאינם יכולים לעבוד עם שיקים מבלי לוודא שהם אמינים, שיש להם כיסוי, שמי שנותן אותם אינו מוגבל ויש לו ציון אשראי טוב ועבר נקי מהתנהלות שאינה עומדת במבחן התרבות העסקית המקובלת

 הבעיה היא שבמהלך ביצוע עסקה לא תמיד אפשר לבצע בדיקת שיקים ממש תוך כדי העבודה, אלא מגיעים למצב שבו השיקים נבדקים אחרי כן, ולפעמים זה קורה גם משום שהם בסכומים משתנים שאינן מצדיקים את הפגיעה באמון הלקוח שמחכה למוצר או לשירות ואי אפשר לדחות את קבלת השיק ממנו. כך קורה שעסקים רבים עובדים עם שיקים מבלי לדעת אם הם אכן יכובדו על ידי הבנק ואם ייפרעו על ידי הלקוחות לפחות במועד אחר כאשר תהיה בעיה.

בדיקת שיקים מחויבת המציאות על ידי גופים מוסמכים

בדיקה של שיקים היא מחויבת המציאות במיוחד בסכומים גבוהים, ולכן עסקים חייבים לשמור על אפיקי המידע הפיננסי הזה פתוחים לפניהם. בדיקת שיקים נעשית בכמה דרכים, כשבכל אחת מהן בודקים למעשה מאגרי מידע מסוימים שמאפשרים גישה לכולם מידע הפיננסי האישי והעסקי של אנשים שעשויים להיות הלקוחות שלכם. בדרך כלל מעבירים את בדיקת השיקים לחברה חיצונית שמתמחה בכך, משום שלהם יש את הכלים והידע לעשות זאת בצורה יעילה ומדויקת, וכמובן שגם חוקית. חברות לניכיון שיקים, למשל, הן חברו שמורשות על ידי המדינה לעשות בדיקות כאלה והן מקבלו היתר חוקי לבדיקה כזאת ללקוח שפונה אליהן למטרת ניכיון השיקים. מי שונה לחברה זו על מנת להמיר את השיק שברשותו למזומן מידי, עובר את הבדיקה הזאת בעצמו אם הו אאכן בעל עסק לגיטימי בעל איתנות פיננסית, בדיוק כמו הלקוחות ששילמו לו בשיקים.

כיצד בודקים שיקים אם יש להם כיסוי?

חברות האשראי והבנקים מחזיקים מאגרי מידע על איתנות המצב הפיננסי של אנשים, כמו דירוג האשראי שלהם ובעיות שהיו להם בתחום זה, או אם חזרו להם שיקים בעבר ואם החשבון שלהם מוגבל. הפרטים האלה נגישים לציבור גם בתוכנות מיוחדות שמחזיקות חברות הניכיון לצורך בדיקת שיקים ללא כיסוי. הזנת פרטי הלקוח, כולל תעודת זהות ושמו ייתנו תשובה מידית אונליין אם השיקים עם כיסוי ואם יכובדו על ידי הבנק. כך גם תוכלו לוודא שהלקוחות שלכם אכן אמינים. יש כמובן גם מידע בהנהלת בתי המשפט על תיקים קודמים, פסקי דין ומצב הלקוח בהוצאה לפועל, אם אכן הגיע לשם תיק על שמו. בבנקים עצמם אפשר לאתר בעלי חשבונות מוגבלים ולהבין מכך שאי אפשר לקבל מהם שיקים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה