חשיבות צריכת בשר ושילובו בתפריט



בשנים האחרונות, אנחנו שומעים יותר ויותר על אנשים שוויתרו על צריכת בשר, בין אם מסיבות אידיאולוגיות, כמו אנשים צמחוניים או אנשים טבעוניים ובין אם מסיבות בריאותיות או תזונתיות. הטענה שלהם היא שצריכת בשר איננה בריאה, ומפריעה לתפקוד היומיומי.
אומנם צריכת בשר במינון גבוה, יכול להיות מסוכן ואכן הוא יכול לגרום לגוף להתעייף מהר, אך צריכת בשר בקר טרי במינון נכון, דווקא יכול להועיל לנו מבחינה בריאותית, ולכן חשוב מאוד שאנחנו נצרוך אותו. זה נכון בכל גיל, עם דגש נרחב בפרט על ילדים. הסיבה היא, כפי שנוכל לראות מיד היא, בבשר יש מרכיבים מסוימים שעוזרים לילדים להתפתח, זאת בזמן שבמרכיבי מזון אחרים, אין את אותם מרכיבים

 לפני שנסביר מדוע צריכת בשר בקר טרי הוא חשוב, נציין שתי נקודות שחשוב לזכור, הראשונה לא כל בשר הוא בריא. בשר עם חומרים משמרים או בשר מעובד, הוא לא בהכרח בריא, ולכן רצוי להימנע ממנה. הנקודה השנייה, כמו שציינו קודם לכן, צריכת בשר היא דבר בריא אם עושים את זה במינון ובצורה נכונים. אם נבחר לצרוך שמן בשר כל יום, מן הסתם לא נהיה בריאים מזה. אך אם נצרך נתחי בשר איכותיים ברמה שבועית, אז זה יספק לנו את המרכיבים שאנחנו צריכים.

מדוע צריכת בשר היא דבר טוב לבריאות שלנו

זה מכבר מחקרים מראים שצריכת בשר בקר טרי או בשרים אחרים, עשירים במרכיבים כגון, ברזל, חלבון, שומן, ויטמינים (דגש על ויטמין B) וכן פחמימות. מדובר על מרכיבים שחשובים מאוד להתפתחות הגוף, עם דגש על התפתחות השרירים, חומצת אמינו (חומר אשר הכרחי להתפתחות השרירים בפרט אצל ספורטאים), וכן על המערכת החיסונית שלנו.

מחקרים רבים הוכיחו עם השנים, שצריכת בשר במינון נכון, יכולים למנוע מחלות לב, וכן התפתחות של מחלות סרטן שונות. עם זאת חשוב לומר, שצריכת בשר מעובד מעלה את הסכנה לגרימת מחלות לב. לכן יש להימנע מבשר זה, לעומת זאת יש לצרוך בשר בקר טרי, שהוא בריא ואיכותי.

מדוע בשר הוא טוב לילדים

כמו שציינו, בשר מכיל רכיבים כגון ברזל, ויטמין B-12, ומינרליים דוגמא אבץ. מדובר על רכיבים שמשפיעים על התפתחות גופנית, חוסן, וכן על יכולת הלמידה שלהם. בישראל, ידוע שקיים מחסור בברזל בקרב ילדים, בפרט בשנים הראשונות לחייהם, זה יכול לגרום לאנמיה, ולהשפיע על ההתפתחות הקוגניטיבית שלהם.

לכן, ההמלצה היא לספק לילדים בשר בקר טרי (שוב, לא בשר מעובד), ולצידו יש לספק לילדים מזון כגון, עלים ירוקים, ירקות, תרד, קטניות וכן דגנים מלאים. ארוחה כזו יכולה לספק להם גם את המינרלים הנדרשים וגם את כמות הבשר שהם צריכים בשביל שגופם יתחזק ומערכת החיסון שלהם תישמר. ארוחה כזו, ללא ספק, גם תשביע אותם.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה