זוכרים את שפת ה "ג"? הגנבים הפלילו את עצמם



במשטרה דווקא הבינו את שפת ה-"ג" בה ניסו לשוחח שני חשודים המעורבים בשוד -
חקירת מחלק הנוער במשטרה הביא לאיסוף ראיות וגיבוש תשתית כנגד מספר חשודים, קטינים ובגירים, המעורבים בשוד של חבורת קטינים בעיר אשקלון. חלקו של הרכוש הושב היום על ידי החוקרים לבעליהם הקטינים. כתב אישום נגדם יוגש כבר בימים הקרובים

 בסיום ערב נוער שנערך בתחילת השבוע בעיר אשקלון, בחרו מספר חשודים, קטינים ובגירים תושבי אשדוד, לפני שיעזבו את העיר המארחת לשדוד מידיהם של קטינים תושבי אשקלון אופניים חשמליים ומכשירי טלפון סלולרי. פעילות נמרצת של השוטרים שהוזעקו לאירוע וכוחות נוספים הביאה למעצרם של שניים מהחשודים כבר באותו הלילה. שיחתם של שני אלו בחדרי החקירות שבתחנת המשטרה, על אף שניסו להתל בשוטרים תוך ששוחחו בשפת ה-"ג", הובנה לצערם על ידי מתנדב המשטרה שנכח במקום. בהמשך נעצרו מעורבים נוספים ומעצרם של שלושה מתוכם הוארך במהלך השבוע. היום הוגשה הצהרת תובע על הכוונה להגיש נגדם כתב אישום הצפוי כבר בימים הקרובים.


"תגובת השוטרים ופעולות חקירה מהירות, הביאה למעצר שני חשודים כבר בסמוך לאירוע וליתר החשודים בהמשך. אנו נפעל ביד נוקשה כלפי כל גילוי אלימות ופגיעה בביטחונו של אדם, בדגש לעבירות בקרב בני נוער בימים אלו של חופשת הקיץ".

ביום ראשון האחרון בשעת לילה מאוחרת התקבל דיווח על מקרה שוד בו נלקחו תוך אלימות ממספר קטינים כבני 15 בעיר אשקלון זוג אופניים חשמליים ו-2 מכשירי טלפון סלולרי. במהלך האירוע נדקר אחד הקטינים בידו באורח קל. כוחות משטרה שהגיעו למקום והחלו בתחקור האירוע ממנו עלה כי מספר נערים תושבי אשקלון בחרו בסיום בילוי בערב נוער לסעוד את קיבתם. בסמוך אליהם ישבו מספר קטינים ובגירים, שבדיעבד התברר כי אלו תושבי אשדוד בגילאי 17-19, תוך שצרכו אלכוהול. בשלב מסוים קם אחד הקטינים בחבורה המתארחת בעיר וניגש אל אחד הקטינים המקומיים והחל תוקף אותו ללא סיבה תוך שגורם לו חבלה בידו ככל הנראה באמצעות כלי חד.
בעקבות כך, הקטינים המקומיים קמים ועוזבים את המקום לא לפני שהחשודים נוטלים מרשותם תוך איומים אופניים חשמליים ומכשיר סלולר. אם לא די בכך, החשודים רודפים אחר קטין נוסף שניסה להימלט מהמקום, משיגים אותו וגם ממנו שודדים את מכשירו הסלולרי ואף דורשים תוך איום שיפתח את נעילת המכשיר ולאחר מכן נמלטים.

מיד עם קבלת האירוע הגיעו למקום ניידות המשטרה והחלו בתחקור הקטינים על אשר אירע, תוך שניידות נוספות ערכו סריקות במהלכן אותרו שני חשודים קטינים שהועברו לחקירה במשטרה. שני הקטינים שביקשו לשוחח ביניהם וניסו כי שיחתם לא תפוענח על ידי אנשי החוק, שוחחו בשפת ה-"ג" אך לצערם מתנדב משטרה שעמד בסמוך אליהם הבין את שפתם ודיווח על פשר השיחה לחוקריהם.
חוקרי מחלק הנוער במשטרה המשיכו בפעילות חקירתית שנועדה לאתר את יתר המעורבים ולאחר איתורם הם הועברו לחקירה במשטרה. במהלך חקירתם בה קשרו עצמם לחשדות המיוחסים להם, ניגשו חוקרי הנוער יחד עם אביו של אחד מהחשודים והשיבו חלק מהרכוש - אופניים ו-2 מכשירי סלולר. היום, חמישי בשעות הצהריים, השיבו חוקרי מחלק הנוער את הרכוש לבעליהם, הקטינים שנפלו קורבן למעלליהם של החשודים.
כאמור, בתום פעולות החקירה ולאחר גיבוש תשתית כנגד מי מהמעורבים, היום הגישה הפרקליטות הצהרת תובע כנגד שלושה מהמעורבים השוהים במעצר וזאת מתוך כוונה להגיש נגדם כתב אישום כבר בימים הקרובים. מעצרם של החשודים הוארך עד יום שני הקרוב.

קרדיט – דוברות המשטרה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה