יתרונות המים בטיפול בכאבים



עוד משחר ההיסטוריה יוחסו למים סגולות רפואיות, ואלה היו נרתמים כאמצעי טיפולי להתמודדות עם שלל מקרים של תחלואה וכאבים. במהלך השנים, תרומתם של המים להליך הטיפולי קיבלו תימוכין מדעיים, כשמחקרים הוכיחו את תרומתם הרבה לטיפול ולהתמודדות עם כאבים כרוניים הנובעים מבעיות אורתופדיות מגוונות. על רקע הכרה זו התפתח תחום טיפולי המכונה "הידרותרפיה" – טיפול במים, הכולל מגוון טכניקות ושיטות טיפול בסביבה מימית

 אחד הטיפולים לכאבים במים, הנקרא גם "טיפול וואטסו", נחשב לטיפול יעיל ועתיר יתרונות, המומלץ לאנשים הסובלים מכאב כרוני על רקע אורתופדי. על טיפול בכאבים כרוניים במים ועל סגולותיו, על יתרונותיו ועל תרומתו להקלה ולשיקום – במאמר שלפניכם.

לחיות עם כאב כרוני

כאבים הנגרמים מבעיות אורתופדיות הם מנת חלקם של לא מעט אנשים – 80% מהאנשים המשתייכים לאוכלוסייה הבוגרת מדווחים על כאבים אורתופדיים, ואצל רבים מהם מדובר בבעיה כרונית הגורמת לכאב ממושך. מי שסובל מבעיות אורתופדיות, ובכללן בעיות גב, בעיות מפרקים, בעיות צוואר, בעיות בגפיים, פיברומיאלגיה, בעיות שריר ושלד – בין אם הן כרוניות וממושכות, חריפות או חולפות, התקפיות או קבועות, אקוטיות ומוגבלות בזמן או כאלו שגורמות להתקפי כאב תקופתיים – מוזמן להיעזר בטיפול בכאב במים.

מהו טיפול בכאב במים?

ישנו מגוון עצום של בעיות אורתופדיות, מחלות, תופעות ומצבים רפואיים הגורמים לכאבים מסוגים שונים, אך למרות המגוון העצום וההסתמנות השונה של המצבים הרפואיים הגורמים לכאב, ישנו מאפיין משותף לכולם – טיפול באמצעות פיזיותרפיה. טיפול פיזיותרפי נחשב לטכניקת טיפול מקובלת, יעילה ומומלצת, אשר נרתמת כמעט בכל מצב של כאב כרוני. כאשר מבצעים את הטיפול הפיזיותרפי במים – נחשב הטיפול לטיפול בכאב במים, ומכונה טיפול וואטסו או טיפול הידרותרפיה.

מאפיינים של טיפול וואטסו

טיפול וואטסו מתבצע בבריכה טיפולית ייעודית מותאמת לטיפולי מים מבחינת המבנה, העזרים, הגישה וטמפרטורת המים. במהלך הטיפול מבוצעים תרגילים שונים שמטרתם לשכך כאב, לשקם תנועה, לשפר כושר ולשפר תפקוד. טיפול וואטסו לשיכוך כאב ראוי שיבוצע על ידי פיזיותרפיסטים מוסמכים.

מהם היתרונות של טיפול במים לשיכוך כאבים?

למים יש לא מעט תכונות ייחודיות המשפיעות לטובה על מטרות הטיפול בכאב (בין המטרות ניתן למנות הקלה, שיקום ושיפור התפקוד). יתרונות בולטים של טיפול בכאב במים כוללים:

  • התאמה לכולם – טיפול וואטסו בכאבים כרוניים מתאים לכולם ואין הגבלות ליישומו – ניתן לבצעו בכל גיל ובכל מצב בריאותי, אפילו בהריון.
  • ערך מוסף – מלבד התרומה הברורה של טיפול פיזיותרפיה להקלת הכאבים, לשיקום ולשיפור התפקוד, יש לטיפול וואטסו ערך מוסף הנובע מעצם קיומו במים. טיפול במים תורם לא רק במישור הפיסי אלא גם במישור הנפשי, שעה שהוא מאפשר למטופל להתנתק, להירגע, להחליף אווירה ולחוש שלווה והקלה.
  • פינוק – טיפול וואטסו עבור אנשים בריאים מהווה פינוק וצ'ופר, ולפיכך, כשהוא משתלב בשגרת הטיפולים של הסובלים מכאב כרוני, הם נהנים מהחוויה באופן תכוף.
  • זמינות ומימון – רוב הביטוחים הרפואיים (הן ביטוח פרטי והן ביטוח משלים של קופות החולים) מעניקים מימון וכיסוי לטיפולי הידרותרפיה.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה