בתוך כחצי שנה: מרכז חדש לטיפול בהתמכרויות בשכונת 'שמשון'



השירות במקום יינתן על ידי עובדים סוציאליים מומחים בתחום. ראש העיר בפועל, תומר גלאם: "כל אדם שנצליח לחלץ מהמעגל הזה הוא רווח לחברה כולה"

דוברות העירייה

 השבוע החלו העבודות לבניית המבנה החדש של המרכז להתמכרויות ברחוב 'אפרים צור' בשכונת 'שמשון'. המבנה החדש, שעלותו נאמדת בשני מיליון שקלים, יכלול חדרי טיפול, חדרים קבוצתיים, מטבחים ושירותים והשירות בו יינתן על ידי עובדים סוציאליים המומחים בטיפול בהתמכרויות.

כמו כן, במידת הצורך, יקבלו המטופלים במקום הפנייה לגמילה, שיחות פרטניות וקבוצתיות ומעקב של בדיקות שתן והפנייה למסגרות חוץ ביתיות. כמו כן, תכניות הטיפול מותאמות לצורכי הלקוחות הכוללים סיוע בפתרונות דיור, תעסוקה, מיצויי זכויות סוציאליות, מתן תמיכה וליווי בבעיות משפטיות והשלמת השכלה.

ראש העיר בפועל, תומר גלאם: "הרבה דיברו על זה, אבל אנחנו עושים את העבודה בשטח. אחרי שנים של המתנה החלו העבודות לבניית מרכז חדש לטיפול בהתמכרויות. המטופלים ייהנו שם ממבנה שייבנה בסטנדרטים הגבוהים ביותר ומטיפול מקצועי ובאווירה תומכת. אני מקווה שהסביבה החדשה תסייע לחלץ אותם מהמצב שאליו נקלעו. כל אדם שנצליח לחלץ מהמעגל הזה הוא רווח לחברה כולה".

מנהלת אגף הרווחה והשירותים החברתיים, מזל לוי: "עיריית אשקלון, שמה לה למטרה למנוע ולצמצם את תופעת ההתמכרות לסוגיה בפעולה מערכתית שיטתית מדידה ומכוונת תוצאות. הלקוח המכור ומשפתחתו הם מרכז העשייה של המחלקה כאשר המטרה ליצור מציאות בה הם מסגלים לעצמם דפוסי התמודדות בריאה תוך לקיחת אחריות על ניהול תקין של החיים".

נזכיר כי, מזה שלוש שנים שהשירות ניתן ברחוב שיבת ציון 10 או במספר 08-6222001, זאת בעקבות שריפת המבנה הישן. עם הקמת המבנה החדש, בתוך כחצי שנה, יינתן השירות במרחב מזמין ונעים הנותן תחושה מכילה ומשפחתית.       

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה