המבחן של תומר גלאם



״חוק המרכולים״ עלול לגרום למשבר קואליציוני. אולי זו ההזדמנות לשחרר כמה חברי מועצה, מעול תפקידם שעולה למשלם המיסים ביוקר גם כך. אל תזכירו את צמד המילים סטטוס קוו

אשקלונט

האם סופיה ביילין בדרך החוצה מהקואליציה? האם ישראל ביתנו תגרום למשברים קואלציונים בכמה ערים בארץ ובאשקלון? בישיבת המועצה הקרובה תעלה סיעת ״ישראל ביתנו״ את הנושא של ״חוק המרכולים״ שדורש השארת מקומות הקניה פתוחים גם בשבת. 

מי עלול לסבול מהחוק הזה שעבר בכנסת? בעיקר המגזר של יוצאי חבר העמים, שרוב המקומות בהם נמכרים בשבת מוצרים שונים, הם הקלייינטים העיקריים אבל לא רק.

ביום שני הבא תתקיים ישיבת מועצה כשעל סדר היום נושא רגיש זה. הבעיה של ראש העיר, תומר גלאם, היא בעייה עקרונית. האם חוק המדינה גובר על חוקי העזר העירוניים? ברור שכן, מה גם ששר הפנים אריה דרעי, הכריז שלא חשובה דעתם של חברי המועצה ודרך הצבעתם, כי רק הוא רשאי לאשר חוקי עזר עירוניים והוא לא יתן ידו לכך. זה גם מיבחנו של הרב יצחק ברדא, שהוא אדם ליברלי אומנם, אבל  גם האדם שהקים את רשימת ״אחדות בתכלית״ שבראשה עומד תומר גלאם, לא יתן ידו לחילול השבת ובצדק.

סופייה ביילין, ממלאת מקום ראש העיר שעומדת בראש סיעת ״ישראל ביתנו״, הולכת אחרי הפטרון שר הביטחון, אביגדור ליברמן. רוב חברי המועצה באשקלון יצביעו נגד שינוי חוק העזר העירוני והדרך של גלאם לצאת מהברוך הוא לתת לחברי הקואליציה חופש הצבעה ואז, אם לא יהיו הפתעות מרעישות, חברי המועצה יצביעו נגד פתיחת המרכולים בשבת. 

זה פיתרון נח לכולם ויציל את כבודה של ״ישראל ביתנו״ שיכולים להגיד לא הצלחנו במשימה אבל הם לא יפרשו מהקואליציה. אם לא יפרשו, אזי הציבור שבחר בהם ינקום בהם ביום הבחירות. 

בייחין בבעיה הכי גדולה שלה כפוליטיקאית, משום שיש מועמדים מקרב יוצאי חבר העמים שמחכים לה בפינה, כדי להראות שהיא אינטרסנטית ודואגת לכסאה ולמשכורתה השמנה. 

על הסעיף הזה לא תהיה ככל הנראה משמעת קואליציונית כי ברור שהחוק כמו שהוא שעובר בכנסת לא ישונה באשקלון. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה