במקום הראשון בית החולים ברזילי



ביום ראשון, 2.9.2018 התקיים טקס סיום תחרות המקלט והמיגון במרחב האזרחי לשנת 2018 זו השנה ה-9 במועצה לישראל יפה

דובר צה״ל

בטקס קיבל בית החולים ברזילי ציון ותעודת הערכה מטעם פיקוד העורף והמועצה לישראל היפה בקטגוריית מרכז רפואי אוניברסיטאי.

תחרות המקלט והמיגון נועדה לעודד את הרשויות המקומיות לממש את אחריותן בתחום ההיערכות לחירום ולהעלות את כשירות המקלטים הציבוריים שברשותן.

רס"ן יניב אנגל, ראש מדור מקלוט במחלקת מיגון של פיקוד העורף מוביל התחרות: ״בשגרה, קיים שיתוף פעולה רחב בין פיקוד העורף והרשויות המקומיות. שיתוף הפעולה מתבטא בין השאר בהכוונה מקצועית על ידי פיקוד העורף, סיורים משותפים עם הרשויות, ביצוע ביקורות מלמדות על-ידי פיקוד העורף ועוד. מדובר בשיתוף פעולה בריא בין פיקוד העורף והרשויות המקומיות".

רמ"ד מקלוט מוסיף ומדגיש: "חשיבותו של המקלט הציבורי ברורה לכולנו. העיסוק היום יומי בשמירת כשירות המקלטים וההשקעה השוטפת בשגרה של המקלטים הציבוריים, הוכיחו את חשיבותם בעת חירום. ישנן דרכים רבות לשמור על כשירות המקלט הציבורי, לדוגמה, הפיכת המקלט לשימוש דו תכליתי -  בשגרה המקלט יהווה פלטפורמה לפעילויות שונות, כגון הפעלת חוגים, בתי כנסת, צהרונים וכדומה, כך כשירותו תישמר גבוהה בשגרה ויהיה מוכן תמיד לחירום".

מדבריו של מפקד פיקוד העורף, אלוף תמיר ידעי: ״האתגרים שמונחים לפתחה של מדינת ישראל הינם מורכבים ופיקוד העורף עוסק יום יום במענה שיינתן לעורף בהתאם לאיומים השונים.

ההתמודדות מול האיומים דורש שיתוף פעולה משמעותי מהמרחב האזרחי ההרתמות של ראשי הרשויות ורכזי הביטחון ברשויות הינם כלי מרכזי להצלחה בהכנת המרחב האזרחי לחירום.

בשנה האחרונה, שיפור המיגון במקלטים, כמו גם בשיח המקוון הוא מתקדם בזכות העיסוק בנושא.

אני מודה על המאמץ שנעשה בשנה החולפת בערים לכדי רמה מצוינת״.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה