טיפים לבחירת עו"ד לרשלנות רפואית



אחד הנושאים המשפטיים החמים ביותר בשנים האחרונות בישראל הוא רשלנות רפואית. במשך שנים רבות, כמעט ולא היו תביעות בנושא זה, זאת להבדיל ממדינות מערביות אחרות ובמיוחד ארצות הברית שם מדובר על נושא שכבר עשרות שנים נמצא בכותרות, אך החל משנות התשעים גם בישראל החלו להופיע לאט לאט תביעות בנושא, וכיום מדובר על מספרים שמגיעים לאלפים בשנה

 אחד התוצרים של העלייה במספרים, זו עלייה נרחבת בכמות עורכי הדין שעוסקים ברשלנות רפואית. מרבית העוסקים בתביעות מסוג זה, מגיעים מהתחום של נזיקין, שכן מדובר בנושא קרוב. יש לא מעט עורכי דין שגם למדו רפואה ובחרו להתעמק בתחום של רשלנות רפואית ולא בתחום הרפואי עצמו.

מאחר ואנחנו יכולים למצוא כמות גדולה של עורכי דין שמתמחים ברשלנות רפואית, עולה שאלה, כיצד בוחרים עורך דין בתחום זה. אנחנו נציג כאן שורה של טיפים לבחירה של איש מקצוע מנוסה בתחום.

טיפ ראשון, ניסיון. אנחנו צריכים לזכור, כשאנחנו מגישים תביעת רשלנות רפואית, לא מדובר דווקא ברופא פשוט, לעיתים מדובר בבית חולים או מרכז רפואי, שיש לו כלים משפטיים ומשאבים הרבה יותר גדולים משלנו. זה אומר שעלינו לדעת ולבחור עורך דין שיהיה מסוגל לעמוד מול מערכת שכזו. לשם כך, אנחנו נדרשים לעורך דין עם ניסיון רב, עורך דין שמסוגל לעמוד מול המערכת אשר עומדת מולו ולהילחם בכל הכוח.

טיפ שני, אנחנו צריכים לשכור עורך דין שיש לו צוות גדול שמסייע לו, בין אם מדובר בצוות של עוזרים משפטיים, חוקרים, רופאים מומחים שיכולים לעזור לו ועוד. תביעת רשלנות היא לא דבר פשוט, היא לא דבר שפותרים בישיבה אחת. צריך להבין מה בדיוק קרה, באיזה סוג טיפול מדובר, האם באמת נגרם נזק והאם הטיפול הרשלני גרם לנזק הזה.

טיפ שלישי, קחו עורך דין שיהיה זמין לצרכים שלכם בכל עת. אחת הבעיות הגדולות בכל מה שקשור למערכת המשפט ישראל היא עינוי דין, מצב בו המשפט נמשך במשך שנים רבות. בשביל לפתור את זה מהצד שלכם, תעזרו בעורך דין שיכול לעמוד לצידכם בכל עת, לכל עניין. זה לא פשוט אך חשוב.

טיפ רביעי, עורך דין רשלנות רפואית צריך להיות מסוגל לנהל מו"מ בשמכם, לטעון בבית משפט, ולעשות את כל מה שעורך דין עושה. מדובר על עבודה של מספר אנשים. חשוב שיהיה לכם עורך דין שידע לעשות את כל זה מבלי שתצטרכו לחפש עוד ועוד עורכי דין.

טיפים נוספים בתחום הבריאות תמצאו באתר HealthWorld.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה