המדריך לבחירת צבעים לבית



צביעת בתים הייתה מאז ומעולם אחת הפעולות המועדפות על בעלי דירות שחיפשו דרך זולה ומהירה לחדש את ביתם.

בחירת צבעים לבית

באופן כללי אפשר לומר שהישראלי הממוצע נוטה לצבוע את הבית בחודשי האביב אבל יותר מכך – וזה משהו שעשוי להפתיע אתכם, הביקוש לצבעי מקצועי לבית בחודשי הקיץ גדול אפילו יותר מחודשי האביב – ככל הנראה בעקבות מעברי הדירה הרבים שמתרחשים בחודשים הללו.

ואיך אפשר לדבר על צביעת הדירה מבלי להעלות את אחת ההתלבטויות הנפוצות שנוגעת לגווני הצבע שכדאי לבחור.

לפניכם המדריך לבחירת צבעים לבית שמבוסס על הטרנדים האחרונים ועל סקר שמשקף את ההעדפות העכשווית של מרבית בתי האב בישראל.

הכירו את האפשרויות

כשעומדים לצבוע את הבית עומדות בפניכם כמה אפשרויות שנבדלות האחת מן השנייה בכמה היבטים כגון מורכבות העבודה וכמובן – התוצאה הסופית.

בחירת גוון צבע אחד

זוהי השיטה הנפוצה והפשוטה ביותר ליישום – כל כך פשוטה עד כדי כך שלעתים קרובות תוכלו לבצע אותה בעצמכם.

בחירת גוון צבע אחד כשמו כן הוא – אנו עושים שימוש בצבע אחד בכל הקירות. בדרך כלל האפשרויות מצטמצמות לגוונים הבהירים כדוגמת לבן או שמנת בהירה.

הסיבה לכך היא ההתאמה של הצבעים הללו לתכולת הבית והיכולת שלכם ליצור יותר ממעט. הצבעים הבהירים מגדילים את חלל החדרים באופן וויזואלי ולכן מתקבלת תחושה של חדרים גדולים יותר מאשר במציאות.

בהתבסס על סקר שבוצע לאחרונה זוהי השיטה המועדפת על מרבית הישראלים נכון לשנת 2018 כשהצבע המועדף באופן מובהק הוא הלבן.

התוצאות הללו בהחלט יכולות להקל עליכם מאחר שצביעת דירה בצבע לבן זולה יותר בדרך כלל ביחס לצבעים אחרים עליהם נרחיב מיד.

כמו כן, במידה שבחרתם לצבוע בעצמכם, הצבע הלבן הוא הקל ביותר ליישום מאחר שהצורך להקפיד על חיתוכים בין התקרה לקירות כמעט שאינו קיים משום שהכל צבוע באותו הגוון – לבן.

בחירת מספר גוונים

זוהי שיטה שהייתה נפוצה מאוד לפני מספר שנים. עיקרון השיטה אומר שאפשר לעצב את הבית באופן מעניין יותר מבלי להסתפק בגוון אחד.

התוצאה – שימוש בדרך כלל בשני גווני צבע שמשתלבים היטב האחד עם השני כאשר ישנו גוון ניטראלי כגון לבן או צבע שמנת ולצידו גוון דומיננטי שמכסה קיר אחד או יותר.

שימו לב ששיטה זאת יכולה להיות מסובכת מעט אם בחרתם לבצע אותה בעצמכם משתי סיבות מרכזיות.

האחת – בחירת שני גוונים צריכה להיעשות במקצועיות שכן אם היא אינה מתבצעת כהלכה, הנזק יעלה על התועלת והמראה שיתקבל יכול להיות מאכזב לאחר זמן מה.

שנית, אם אתם מעוניינים לצבוע בעצמכם, כדאי שתעשו את זה בהקפדה גדולה יותר משום ששימוש בשני גוונים מצריך אתכם להקפיד על חיתוכים בין הקירות והתקרה דבר שצורך יותר זמן וגם יעלה לכם מעט יותר כסף בסופו של דבר.

ההמלצה הרווחת במקרה כזה היא להיעזר בצבעי מקצועי שיוכל לייעץ לכם על הגוונים וכמובן לבצע את הצביעה ביסודיות כך שהמראה שיתקבל יהיה תואם את הציפיות שלכם.

עבודות צבע אמנותיות

כאן אנו נכנסים כבר לנישה שלמה של עבודות. כיום ישנם מגוון רחב של חומרים שנועדו להקנות לקיר אחד או יותר מראה מיוחד.

הדוגמאות הנפוצות לחומרים הללו הם השליכט הצבעוני, צבעי הווש ועוד כמה אפשרויות שמטרתן להקנות לקיר מראה שאף אחד לא יוכל להתעלם ממנו.

כשמעוניינים בצביעה אומנותית צריכים לקחת בחשבון את היכולות המקצועיות שהן מצריכות מאחר שברובם המכריע של המקרים, לא תוכלו להסתפק בהברשה או ברולר ויש צורך לקיים נהלי עבודה מאוד ספציפיים ולכן אם ברצונכם לצבוע קיר אחד או יותר בשיטה הזאת, עליכם להזמין צבעי בעל ניסיון בסוג העבודות הללו.

מה עוד כדאי לזכור

זכרו שבחירת צבעים נכונים אינה מספיקה כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר. עליכם להקפיד על ביצוע שתואם את הוראות היצרנים ועל כן יש להקפיד על תיקונים יסודיים בקירות, שימוש בצבעי יסוד וכל פעולה נדרשת אחרת.

עשוי לעניין אתכם: דברים שצריך לדעת לפני שמזמינים חברת הובלות באשקלון

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה