טיפול בהזעת יתר – מירה דריי פתרון ארוך-טווח להזעת יתר



הזעה הינה תופעה טבעית: אין אדם שלא מזיע, ובמיוחד בקיץ הישראלי שמתאפיין בלחות גבוהה או במהלך פעילות גופנית. הזעת יתר, לעומת זאת, הינה תופעה פיזיולוגית שעלולה לפגוע במידה ניכרת בשגרת היומיום. שכיחות התופעה באוכלוסייה מוערך בכאחוז אחד עד שלושה, יש לה מקור גנטי -וניתן לטפל בה ביעילות ולטווח ארוך באמצעות מכשיר חדשני הנקרא מירה-דריי (miraDry)

צילום: יח"צ

הסיבות העיקריות להזעה מרובה

הזעת יתר, שנקראת גם הזעה בעודף או היפרהידרוזיס, עלולה לנבוע מעודף משקל, מחוסר איזון הורמונלי, עקב לחץ נפשי ובעקבות שתיית אלכוהול. הזעה מרובה עלולה להיות גם תופעת לוואי של מחלות מסוימות או דווקא של תרופות ספציפיות. התופעה עשויה לבוא לידי ביטוי בכמות גדולה של זיעה באיבר ספציפי ובפרט בית השחי, כפות הידיים, כפות הרגליים והפנים (וגם הגב, הקרקפת, המפשעות ועוד) וגם במספר איברים או בכל רחבי הגוף.

טיפול בהזעת יתר באמצעות מירה-דריי מנטרל את התופעה במקום שבו היא נפוצה במיוחד – בתי השחי.

כיצד עובד המירה-דריי?

הטיפול בהזעה העודפת באמצעות המירה-דריי – שמיוצר ע”י חברה אמריקאית מובילה בתחום המכשור הרפואי בשם Miramar Labs – מבוסס על אנרגיה אלקטרומגנטית. אנרגיה זו נשלחת, באופן מבוקר ומדויק, אל בתי השחי, לאזור שמתחת לעור שם נמצאות בלוטות הזיעה – וממיסה אותן. מאחר שהגוף שלנו לא מייצר בלוטות זיעה חדשות, הרי שתוצאות הטיפול הן הפחתה משמעותית של כמות הבלוטות בבתי השחי ובזכות זאת נעלמת הזעת היתר.

האם הטיפול במירה-דריי בטוח?

כן.

המירה-דריי כאמור מוביל להמסתן של בלוטות זיעה רבות, אבל כשהטיפול מתבצע על-ידי רופא מיומן, מנוסה ואחראי, נותרות בבתי השחי מספיק בלוטות שימלאו את התפקידים החשובים שיש לזיעה בגוף האדם – ויסות טמפרטורה, הגברת קצב חילוף החומרים, עידוד המערכת החיסונית וסילוק רעלים שונים מהגוף. בהתאם האדם ממשיך להזיע, אבל לא סובל יותר מהזעת היתר, כך שהטיפול באמצעות מירה-דריי בטוח לחלוטין.

עוד כדאי לדעת שבמקביל לאנרגיית החום שנשלחת אל מתחת לעור, האזור החיצוני מצונן כך שהוא לא נפגע.

כמה זמן נמשך טיפול בהזעת יתר עם מירה-דריי?

הטיפול באמצעות מכשיר ה-miraDry נמשך כשעה. אין צורך בהיערכות מיוחדת לקראתו, פרט לגילוח בתי השחי מספר ימים לפני ההגעה למרפאה, ומיד לאחר הטיפול ניתן לחזור לשגרה כמעט מלאה – פרט לפעילות גופנית, ממנה מומלץ להימנע במשך מספר ימים (כשבפרט חשוב לא לבצע תנועות נמרצות יתר על המידה עם הזרועות).

האם ישנן תופעות לוואי לטיפול?

הטיפול בהזעה עודפת באמצעות מכשיר מירה-דריי אינו פולשני, כלומר לא נדרשים הליכים כירורגיים, ובהתאם הוא לא כרוך ברמת כאב משמעותית וניתן לבצע אותו באלחוש מקומי בלבד.

תופעות לוואי אפשריות בעקבות הטיפול בהזעה המרובה ע”י האנרגיה האלקטרומגנטית הן רגישות מסוימת בבתי השחי, אי נוחות קלה, אדמומיות (שכן המכשיר מבצע פעולת יניקה), נפיחות מקומית, בליטות מתחת לעור באזור, אובדן שיער חלקי בבית השחי, עקצוץ ושינויים בתחושה. רוב התופעות חולפות מעצמן תוך מספר שעות עד מספר ימים – הנפיחות עשויה להישאר למשך מספר שבועות, השינויים בתחושה עשויים להימשך מספר חודשים ואילו אובדן השיער באזור המטופל יכול להיות גם ארוך טווח.

כמה מפגשים נדרשים כדי לטפל בהזעה מוגברת?

להבטחת תוצאות מיטביות, כדאי להגיע לשני מפגשים. בין המפגש הראשון לשני נדרשת המתנה של 3 חודשים. כבר לאחר המפגש הראשון מושג שיפור משמעותי, ומחקרים שונים מצאו כי בממוצע כמות הזיעה בבתי השחי פחתה בלמעלה מ-80% אחרי שני מפגשים.

כאמור גוף האדם לא מצמיח בלוטות זיעה חדשות במקום אלה שהומסו, כך שהשיפור נשמר לטווח הארוך ולמעשה לצמיתות.

היתרונות העיקריים של מירה-דריי לטיפול בהזעה עודפת

הטיפול החדשני באמצעות מירה-דריי (miraDry) מתאפיין במספר יתרונות משמעותיים:

* הפחתה משמעותית בכמות הזיעה – כך שהאדם ממשיך להזיע אבל אין הזעת יתר, ועל כן נמנעת המבוכה שמייצרת תופעה זו כך שניתן להשתתף במפגשים חברתיים ללא כל חשש, וכן נחסך הצורך להחליף חולצות מספר פעמים ביום.

* ללא כאב – ההליך אינו פולשני ודי באלחוש מקומי כדי שהוא יסב כאב קל ונסבל בלבד (בהתאם מירה-דריי הינו תחליף מצוין לניתוח).

* תוצאות ארוכות טווח – כאמור בלוטות זיעה מומסות ולא מיוצרות מחדש, ועל כן הבעיה לא תחזור על עצמה (כפי שקורה בטיפולים אחרים).

* חזרה מהירה לשגרה – הטיפול נמשך שעה אחת ולאחריו ניתן במרבית המקרים לחזור לשגרה כמעט מלאה.

 

לפרטים נוספים היכנסו:

http://www.drmony.co.il

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה