סדנאות העשרה לילדים - התשובה לחוסרים של מערכת החינוך



העולם של המחר מעמיד בפני הילדים שלנו אתגרים רבים, הן ברמה האישית של חיי הפרט והן ברמה של החברה והמדינה המתמודדות עם אתגרים שונים ומגוונים. אנו ההורים הדואגים לחינוך ילדינו רוצים להעניק לילדים חינוך טוב על מנת שיהפכו לבוגרים משכילים, בעלי מקצוע ופרנסה ועם הכלים הנכונים להתמודד עם אתגרי החיים. השיקולים שלנו הם בדרך כלל שיקולים אישיים הנוגעים לחיי הפרט, אך כאשר אנו מטפחים את החינוך של הילדים אנו גם תורמים לחברה בכללותה. בסופו של דבר הילדים גדלים ומשתלבים בחברה, ואם יש להם את הכלים הם גם עשויים להיות מובילים בתחומם. אין ספק שחשוב לתת לילדינו את הכלים הנכונים

סדנאות לילדים, צילום יח"צ

אך האם מערכת החינוך יכולה לעשות זאת לבדה? התשובה היא לא! מערכת החינוך לקוחת חלק חשוב ומשמעותי בחינוך הילדים, אך גם להורים ישנה אחריות. על ההורים גם גן לקחת חלק בחינוך הילדים בבית וגם באמצעות סדנאות העשרה לילדים.

סדנאות העשרה לילדים נועדו לענות על החוסרים של מערכת החינוך ולגעת בצד הערכי של החינוך, הצד אשר תורם לפיתוח האישיות של הילדים ומכין אותם לחיים. גם משרד החינוך מבין את הצורך בפעולות העשרה ולכן יזם את תכניות התל“ן המבורכות. תכניות המאפשרות להורים להיות יותר מעורבים בחינוך הילדים ולבחור בעצמם את פעילויות ההעשרה עבור הילדים. אך כמובן שאף הורה אינו מוגבל אך ורק לתכניות התל“ן, ניתן ורצוי למצוא גם סדנאות העשרה באופן עצמאי מחוץ למסגרת בית הספר.

תכניות העשרה לילדים - איך בוחרים

אם נפנה לשוק הפרטי נוכל למצוא בו חברות וארגונים שונים המקיימים תכניות העשרה לילדים. בחברות וארגונים אלו ניתן למצוא אנשי חינוך העובדים בשיתוף משרד החינוך ומציעים לילדים תכניות העשרה מעניינות. אך כיצד נבחר את תכניות העשרה?

התכנים בתכניות העשרה יכולים להיות שונים ומיועדים להשיג מטרות שונות. אך לפני שנדבר על תכנים, מוטב לשים את הדגש על אופי הפעילות החינוכית. הילדים נמצאים שעות רבות בבית הספר ומעמיסים עליהם הרבה מאוד לימודים עיוניים. אין צורך בעוד לימודים עיוניים, במקום זאת ישנן סדנאות המציעות לימוד דרך חוויה. בסדנאות אלו, התכנים והערכים החינוכיים מוטמעים בילדים באמצעות חוויה: אלו יכולים להיות דיונים קבוצתיים, משחקים והפעלות שונות בהתאם לנושא הסדנה. לימוד חוויתי כבר הוכח כשיטת לימוד מוצלחת. סדנאות חווייתיות מאפשרות לילדינו ליהנות לכל אורך תהליך הלימוד וגם מעניקות מסגרת חברתית, דבר חשוב בפני עצמו.

מומלץ לבחור את הסדנאות בשיתוף עם הילדים על מנת שלא יגיעו מתוך כפייה ובחוסר מוטיבציה. אך כאשר בוחרים את פעילויות העשרה יש לשאול את עצמכם האם הן אכן מספקות לילדים את הכלים שמערכת החינוך הפורמלית מתקשה להעניק להם. האם הסדנאות ממלאות את החוסרים של מערכת החינוך.

מה חסר במערכת החינוך

הילדים של היום, יותר מכל צריכים לשפר את כישורי המנהיגות שלהם. לא שתכנים אלו נעדרים ממערכת החינוך, אך בתי הספר צריכים לחלק את המשאבים ולדאוג גם ללימודי הליבה. כך שבשורה התחתונה ישנו מקום למקצה שיפורים. בעזרת סדנאות העשרה וקורסים לילדים ניתן לגעת בכל אותן תכונות המנהיגות אשר יכולות להעצים את הילדים, ללמד אותם להקשיב לזולת, לגלות אכפתיות, לנהל דיון בוגר ומכובד ולהפוך למנהיגים המחוללים שינוי.

לפרטים נוספים אודות סדנאות וקורסים בנושא מנהיגות לחצו כאן

במאמר בחסות שרביט – המנהיגות בידיים שלך.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה