מחפשים שיש למטבח? השאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם



שיש למטבח הוא כבר מזמן לא עוד משטח. מדובר בפריט עיצובי שנמצא באחד המקומות המרכזיים של הבית וכשמדובר במטבח הישראלי, לא אחת זהו המקום הכי פעיל בבית.

שיש

שיש הוא אחד הפריטים המעניינים מאחר שהוא משלב בין הצורך העיצובי לבין היכולת לשמש כמשטח נוח לעבודות הבישול והאפייה. לא פלא אם כן שכיום יותר מאי פעם, כל מי שמעוניין לבחור שיש למטבח, יתקל במגוון עצום של דגמים וסוגים. נשאלת השאלה כיצד תבחרו את השיש למטבח שלכם בדרך הנכונה ואם אפשר – גם הזולה. פנינו למומחי 'שיש אגם' על מנת לקבל מספר טיפים שיעשו לכם סדר ושיבטיחו את בחירת השיש המתאים מכולם.

הכירו את ההבדל בין שיש למשטח

לפני שמתחילים, בואו ונעשה מעט סדר בעולם המושגים. זה נכון שנהוג לכנות אותו שיש למטבח אך בפועל מרבית המטבחים בישראל כלל אינם מכילים שיש. אבן קיסר, גרניט פורצלן ועוד שלל חומרים מרהיבים כלל אינם עשויים משיש.

כאן המקום להסביר לכם מהו שיש טבעי שכאמור אינו מרכיב את מרבית המשטחים למטבח.

מבלי להיכנס למושגים גיאולוגיים, נסביר לכם בקצרה ששיש הוא חומר טבעי שנוצר במעמקי האדמה ושנכרה במכרות שונים ברחבי העולם. עצם העובדה שזהו חומר טבעי שנולד מתוך תהליכי חום ולחץ, מדובר בחומר מאוד חזק ועמיד שהופך אותו ליפה במיוחד אבל בעיקר כזה שמתאים למטלות המטבח השונות.

עם השנים חדרו לשווקים פתרונות שונים בדמות חומרים שאינם שיש טבעי אך בהחלט מתאימים לשימוש במטבח הביתי. בכל אופן ועל מנת להסיר ספק, מרבית החומרים הללו מאופיינים בתכונות שמזכירות שיש הן מבחינת המראה והן מבחינת העמידות כך שבסופו של דבר, מרבית המשטחים הללו מתאימים לרובנו ממש כמו שיש טבעי – על כך נרחיב בהמשך.

מה חשוב יותר - שימושיות או יופי

כפי שהזכרנו בתחילה, מאחר שמדובר בפריט שנמצא באחד ממרכזי הבית, ניתן דגש גדול מאוד לנראות שלו. מעבר לכך, במושגים של עלות כספית לבין שטח, המטבח מהווה את אחד החלקים הכי יקרים בבית ואין שום סיבה שהשיש יוריד את הערך במקום להעלות אותו.

כאן אנו נכנסים להתלבטות חדשה – האם וכיצד ניתן לשלב בין יופי לבין שימושיות? התשובה היא שניתן ורצוי לעשות את זה. אתם עשויים להיות מופתעים אבל לא כל משטחי העבודה למטבח באמת מתאימים לעבודה מאומצת. יותר מזה – ישנם חומרים מאוד יפים ויקרים שאינם מתאימים להתקנה במטבח – לפחות לא כזה שמשמש לבישול ואפייה.

אז במה בוחרים? ראשית סננו את החומרים באופן כזה שבסופו של דבר תצטרכו לבחור מבין המשטחים שמתאימים לשימוש שלכם. אם אתם כמו רוב בתי האב בישראל, עומדים לעשות במטבח שימוש נרחב, בחרו במוצרים כגון גרניט פורצלן למטבח או אבן קיסר ואולי אפילו שיש גרניט טבעי.

לאחר מכן, סננו את הבחירות על פי התקציב שלכם ורק בסוף בחרו על פי הטעם האישי. זה לא שאנו מייחסים חשיבות נמוכה לטעם אישי, פשוט תוכלו למצוא כל כך הרבה דגמים וגוונים בקטגוריה שבחרתם ושסביר להניח ימצאו חן בעינכם.

כיצד ניתן להוזיל את העלויות

אחד הסיכונים בשיפוצים ובנייה הוא החריגה מהתקציב שהוגדר. ומצב שבו אתם מוציאים בפועל הרבה יותר ממה שתכננתם אינו נדיר.

מעבר לכך, כשמחפשים שיש למטבח, הספקים ינסו לעבוד על הרגש שלכם. חליפות, אולמות יוקרתיים וכדומה הם עניין שבשגרה כשבפועל אין קשר בין איכות המוצר לאופן השיווק שלו.

אתם צריכים להבין שהחוויה היוקרתית שמסופקת לכם נועדה על מנת להעלות את המחיר של המוצר ללא קשר לאיכות שלו. מה אפשר ללמוד מזה? די פשוט.

אם אתם מעוניינים לחסוך בעלויות שיש למטבח מבלי לפגוע באיכות המוצר, חפשו מבצעים ועודפים כמו גם קולקציות מהשנה שעברה.

מעבר לכך, במוצרים קטלוגים כמו אבן קיסר, תוכלו להשוות את המחיר עבור דגם מסויים ממספר ספקים שונים (מורשים) מבלי לחשוש לאיכות האבן.

עוד דרך מעניינת היא לחפש דווקא את החנויות העלומות והלא מעוצבות שלא נסמכות על כוח אדם רב.

כל אלה יכולים להוריד את העלויות של השיש למטבח בעשרות אחוזים ויותר מבלי לפגוע באיכות המוצר.

הכותב הוא דניאל מחברת 'שיש אגם' המתמחה ביצור ושיווק של שיש

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה