למה באמת צריך שוקר חשמלי?



בשנים האחרונות הולכת וגוברת המודעות לחשיבותה של ההגנה העצמית. עם תקריות אלימות, פיגועי טרור ועוד שלל התנסויות שאיש מאיתנו לא באמת רוצה לחוות על בשרו, אנחנו חייבים למצוא פתרונות שיאפשרו לנו להגן על עצמנו טוב יותר גם כשאנחנו נתפסים לא מוכנים. למרבה המזל יש היום כמה וכמה אמצעי מיגון שעונים על ההגדרה הזו, ביניהם גם שוקר חשמלי. איך בדיוק הוא עובד ומה עוצמת הנזק שהוא עשוי לגרום? התשובות לפניכם

 Depositphoto

המטרה המרכזית: עצירת התוקף

נדמה שאין ספק מה היא המטרה המרכזית של שוקר חשמלי, והיא משותפת גם לפתרונות אחרים של הגנה עצמית: עצירת המתקפה. שוקר חשמלי למעשה פוגע באדם שמולנו ולא רק מסב לו כאב, אלא מכניס אותו למצב של הלם. כמובן שעוצמת החשמל תשפיע גם על אופי הפגיעה ועל רמת הנזק. שוקר חשמלי אמנם מצליח לייצר חשמל ברמות גבוהות של מתח – אבל העוצמה, לעומת זאת, נמוכה למדי. כך הוא משיג את המטרה שלו והצד השני, זה שקיבל את מכת החשמל, מתקשה לזוז או להישאר יציב, וזו ההזדמנות לנטרל את האיום או להימלט מהמקום.

איך זה עובד?

אז הגדרנו את מטרתו של השוקר החשמלי ואין ספק שהחשמל משיג בדיוק אותה. השאלה היא איך זה עובד וגם כאן הפתרון פשוט יחסית. שוקר חשמלי כולל סוללה של 9 וולט, ו-9 הוולט הללו הופכים לעוצמתיים הרבה יותר בעזרת מעגל אלקטרוני ייחודי שממיר את הזרם ומעצים אותו. כדי להמם את האדם שמולנו ולעצור את התקיפה אנחנו נדרשים להצמיד את השוקר אל גופו של התוקף. ברגע הזה נכנסות לפעולה שתי האלקטרודות המתכתיות. הן נמצאות משני צדיו של השוקר וכשהן מוצמדות אל הגוף הן משלימות מעגל שיוצר את הכאב ומכניס את האדם למצב של הלם.

שומרים על עצמנו

שוקר חשמלי ופתרונות אחרים להגנה עצמית (כדוגמת גז פלפל) הם חיוניים בימינו. עם זאת, חשוב מאוד להבין בדיוק כיצד הם פועלים כדי להשתמש בהם נכון, להסב את הנזק המדוד והנכון ולהימנע מפגיעות מיותרות שלא לצורך. כשאנחנו יודעים לתפעל שוקר חשמלי בצורה אפקטיבית אנחנו שומרים על עצמנו ומגיעים מוכנים לכל סיטואציה, בכל זמן.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה