טיפים לתכנון חדר ילדים



כל דירה או בית פרטי מכילים מספר רב של חללים שכל אחד מהם משמש למטרה שונה. היות שמדובר על מקום שבו מתגוררות מספר נפשות, יש לשער שלכל אחת מהן יהיה חדר פרטי משלה שיספק את הפרטיות הנדרשת ויאפשר לבצע את מטלות היומיום. על מנת להביא לנוחות המקסימלית לכל אחד ואחד מהדיירים ניתן לנקוט במספר פעולות שיהפכו את החללים להרבה יותר אטרקטיביים ומתאימים לאופי של מי שמשתמש בהם

צילום : pixabay

הופכים את הבית לנעים יותר

אחת הדרכים שבהן ניתן לעשות שימוש על מנת להפוך חלל בבית לנוח יותר ונעים לשהייה היא שימוש בגופי תאורה מתאימים. כל חדר יש לו את המטרה שלו והתאמה של התאורה היא אחת השיטות היעילות ביותר להגעה ליעד. ישנם סוגים שונים ומגוונים של גופי תאורה הן מבחינת העיצוב שלהם והן מהפן הפרקטי שמדבר בשפה של עוצמה, כוונון ועמידות.

שימוש נכון בתאורה בחדר הילדים

ככל שמדובר על תאורה לחדרי ילדים יש להביא בחשבון גורמים רבים שעשויים להקל או לסרבל את השהייה שלהם בחדר. ראשית יש לקחת בחשבון את התפקיד של התאורה בחדר הילדים ולנצל אותה לטובתנו:

  • ילדים נמצאים במסגרת לימודית שמטילה עליהם מגוון משימות שונות כמו שיעורי בית, כתיבת עבודות ויצירת פרויקטים שונים. חשוב לספק לילד את הפינה הנוחה והשקטה לביצוע המטלות. תאורה חזקה ונעימה תסייע להם להשלים את המשימות בראש שקט.
  • ניתן לבחור תאורה בהתאם לאופי של הילד או הילדה שלכם. ישנם סוגים רבים של גופי תאורה בגוונים שונים בהתאם לגיל של הילד.
  • חשוב להקפיד על רכישה של גופי תאורה בטיחותיים שעומדים בתקן המחמיר ביותר. קנייה מחברה רצינית וותיקה תבטיח זאת ותשמור על הבית מפני תקלות שונות שעלולות להסתיים בשריפה או קצר חשמלי בבית.
  • השימוש בצבעים הוא ידוע ומוכר ויכול להיות מאוד משעשע. מאידך, ככל שמדובר על חדר ילדים מומלץ להתייעץ עם מומחה לעיצוב שיתאים את גוון התאורה למה שנמצא בחדר הילדים.
  • השימוש במנורות לילה הוא לא חדש וילדים רבים אוהבים שיש להם בחדר מנורה שמפיצה אור במהלך הלילה. חשוב לבחור בגוף תאורה בעל עוצמה עמומה שלא תפריע להם להירדם וכמובן לא תתחמם יתר על המידה.

החדר האינטימי שלהם

היות שילדים נוטים לבלות זמן רב בחדר שלהם ומתייחסים אליו כממלכתם, יש להביא זאת בחשבון כאשר אנו באים לעצב את החדר. אחד הפרמטרים שבו נשקיע מחשבה יתרה הוא נושא התאורה שמשפיעה על החדר באופן גורף לאורך כל שעות היום וגם הלילה. למעשה אנו לא ממש שמים לב לתאורה בבית עד שמתרחשת הפסקת חשמל שטורפת את הקלפים.

כאשר אנו באים להחליט לגבי חדר הילדים מומלץ להתייעץ גם עם הילדים שאמורים להתגורר בחדר. אמנם בסופו של דבר ההחלטה תהיה שלנו אך כדאי להקשיב לילדים ולקבל את ההחלטה ביחד כך שכולם יהיו מרוצים. לאחר שהשקעתם כסף רב בעיצוב של הרהיטים, הקירוי והאביזרים בחדר הילדים, רק תאורה נאותה תדגיש את העיצוב שלכם ותאפשר לכל מי שיכנס לחדר ליהנות ממנו באופן מקסימלי. תאורה דהויה תגרום עוול לעיצוב שבו השקעתם.

במה לבחור

ילדים עשויים להתאהב בדמות כל שהיא דמיונית או אמתית המופיע על גופי התאורה, ולא תמיד יהיה ממוקדים ברעיון אחד ויחיד. כאשר הם גדלים ייתכן שהם ירצו לשנות את הנושא שכן דעתם תשתנה. יש להסביר להם שלא ניתן להחליף את גופי התאורה בכל פעם שמתחשק וכדאי לעזור לו להגיע להחלטה מושכלת של גוף תאורה שהוא יאהב גם בעוד כמה שנים, ולא יבקש להחליף.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה