עיר מקלט: השוטרת שפברקה דוחות הועברה לתחנת אשקלון



שוטרת תנועה מאשדוד נתנה דוח לנהג שלטענתה לא עצר במעבר חציה ונתן זכות קדימה להולכת רגל. בדוח מתארת השוטרת את השתלשלות האירוע, אלא שמצלמות העירייה הוכיחו כי אין אמת בדבריה, ולא בפעם הראשונה, לפי החשד מאות דוחות ניתנו לנהגים תמימים, עד לבירור ההליכים נגדה היא תעבוד בתחנת אשקלון

שנה  אחרי שהצליח עורך הדין ערן דמרי לבטל דוח וכתב אישום שקיבל תושב העיר שאכל לחמניה, ושוטרת נתנה לו דוח על החזקת טלפון ביד - מקרה נוסף עם אותה השוטרת. הפעם מדובר באי מתן זכות קדימה להולכת רגל. אלא שמצלמות העירייה הצליחו להפריך את כל מה שכתבה השוטרת בדוח לנהג.

בדוח כתבה השוטרת: "בהיותי בניידת לבנה סמויה על שדרות ירושלים ממערב למזרח כאשר אני בנתיב השמאלי מתוך שניים, הבחנתי ברכב הנ"ל (מאזדה בצבע אפור -נ"ב) נהוג כאשר מעבר חציה צבוע בתמרור 306 מוצב תקין במקום. כאשר הולכת רגל כבת 20 לערך היתה על החציה מדרום לצפון כאשר הרכב בנתיב הימני עצר, הנהג הנ"ל המשיך בנסיעה. קשר עין רציף מרגע זיהוי העבירה ועד לעצירתו, כאשר כרזתי לו נעצר על משה סנה, היה לבדו, אור יום, ראות טובה, הוסברה לו מהות העבירה".

די בצפיה בסרטון ממצלמות העירייה כדי להבין עד כמה רחוק התיאור מהמציאות. בסרטון רואים בבירור כי הולכת הרגל מגיעה למעבר החציה רק לאחר שהנהג כבר השלים את חצייתו. ואם לא די בכך, אזי כדי ליצור עבירה ציינה השוטרת: "כאשר הרכב בנתיב הימני עצר, הנהג הנ"ל המשיך בנסיעה". הניידת הסמויה, כפי שניתן לראות, ממוקמת במקום ממנו ניתן להבחין בבירור באופן השתלשלות האירוע.

מתנדב שעבד עם השוטרת מספר על מעשה סחיטה על מאות דוחות מפוברקים כנגד הנהגים 

"בתוך תוכי ידעתי באופן ודאי כי הנהגים לא בצעו את עבירות התנועה. בהרבה מהמקרים בהם פנו אלי נהגים לאימות העבירה, החלטתי לא להגיב וזאת לאור היותה של השוטרת המפקדת שלי ובגלל הפחד שהיא השרישה בי, כי אם אצא נגדה היא תנקוט נגדי בסנקציות כפי שפעמים רבות ציינה זאת, ואף איימה לבצע תוך פירוט דרכי פעולתה".

המתנדב אף מציין כי: "פעם אחת שהיא הייתה רגועה אמרתי לה: "באמת , למה את עושה את זה ורושמת כל כך הרבה דוחות שברובם שקריים?" התשובה הייתה אחת - "אני רוצה להיות מקום ראשון ברישום דוחות במחוז דרום". לימים המטרה הושגה והיא אמרה לי כי זכתה במקום הראשון במחוז דרום ברישום דוחות. כך רשמה על פי עדותו מאות דוחות שקריים לנהגים תמימים באשדוד.

לאחר חשיפת הפרשה, הועברה השוטרת מתפקידה באגף התנועה באשדוד לאגף הסיור באשקלון. אם מישהו חושב שמדובר בסיבה לנשום לרווחה - שיחשוב שוב

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה