איך ומתי כדאי להחליף חשבון בנק?



גם אם הבנק שלך מנסה לתת לך תחושה שהקשר ביניכם הוא לתמיד, המצב הוא לא באמת כזה. היום ניתן לבדוק האם חשבון הבנק שלך באמת חוסך לך או יקר לך ולעבור בנק ללא סיבוכים מיותרים. אז איך עושים את זה הכי נכון?

Shutterstock

לרוב האנשים, הרעיון לעבור בנק מתקשר ישירות לביורוקרטיה מסובכת, עלויות גבוהות ולא מובנות, הרבה טרטורים ולא מעט שאלות כמו "איך אמור בן-אדם להעביר את כל הוראות הקבע שלו לבנק חדש?". אז זהו, שזה כבר לא ממש העניין. בעקבות התערבות של בנק ישראל, העברת חשבון בנק לבנק אחר, כמו גם בדיקה אובייקטיבית של תנאיך בבנק, הפכו לפעולות יחסית פשוטות. למה יחסית? מכיוון שעדיין יהיה עליך לבדוק היטב את הבנק הקודם והחדש, לברר תנאים, לתת הוראות מדויקות ובעצם להיות במשך תקופה מסוימת חזק בעניינים, שזה בדיוק ההפך מאיך שהיית רוצה להתנהל מול הבנק שלך, בשקט ובביטחון. אולם לאחר המעבר הסופי של החשבון הוא יהיה במקום הנכון לו ביותר. אז איך עושים זאת שלב אחר שלב?

מתי לעבור בנק?

הכל היה פשוט יותר אם היתה תשובה מוגדרת לכל דבר. השאלה מתי לעבור בנק היתה ונשארה מעט מעורפלת, אך ניתן לומר כי אם הבנק שלך עומד בדרכך לנקודה כלכלית כלשהיא, מכל סיבה, אז בהחלט כדאי לשקול העברה שכזו. כמו כן, ניתן להוציא תעודת זהות בנקאית שתספר לך את כל מה שיש לדעת לגבי חשבונך האישי, כך שגם תהיה אפשרות להשוואה אובייקטיבית מול בנק אחר. כמובן, לא לשכוח שביכולתך לדרוש תנאים טובים יותר גם בבנק שלך וגם בבנק החדש ולנסות לשפר את תנאיך. כן כן, שוק חופשי. אגב, במידה ומצאת כי רק אספקט מסוים של החשבון ראוי להעברה מסיבה מסוימת, כמו רק ניירות ערך או רק עובר ושב, גם דבר זה אפשרי.

חובת הבנקים במעבר החשבון

במידה וכבר החלטת על המעבר, יש כמה דברים שעליך לדעת, ביניהם חובות הבנקים כלפיך במעבר בהתאם לתקנות בנק ישראל:

  1. העברת תמונת מצב מלאה ומדויקת לגבי החשבון המועבר.
  2. איסור על טרטור הלקוח – אין צורך להגיע לסניף ללא סיבה אמיתית
  3. הבנק אליו תעברו יקבל אליו את כל הוראות הקבע, זיכויים ושאר חיובים ובכך ימנע ממך לטפל בעניין.
  4. הגבלת עמלת המעבר ל-40 ש"ח, כמובן ללא קשר לעמלות ספציפיות אחרות אותן יהיה עליך לשלם.

אז... איך עוברים בנק?

העברת החשבון מתבצעת, להבדיל מהרבה דברים אחרים, בשני שלבים עיקריים. הראשון, העברת הוראות מפורשות, ברורות וחד משמעיות לבנק הראשון והשני, קבלת המידע אצל הבנק השני ווידוא אחריותו לתרגם את המידע לכדי פעולות. כלומר, בשלב הראשון, בעזרת טופס המידע שהועבר אליך, ניתנות הוראות מפורשות מצידך לגבי כל נכס, התחייבות או כל הוראה עתידית שעלולה לבוא. ככל ששלב זה יהיה יסודי יותר, כך יהיה סדר טוב יותר בעתיד. בשלב השני, הבנק השני אשר מקבל את כל המידע הזה מוסר את ההודעות הרלוונטיות לכל גוף אשר מזכה או מחייב את חשבונך, לרבות ביטוח לאומי, חברת האשראי ותשלומים שונים כגון משכנתא או חברת חשמל. ישנו שלב של חתימה מחודשת על כרטיס אשראי ואישור כי כל התחייבויותיך עברו בצורה חלקה. כאן יש לזכור כי גם בשלב זה אין סיבה להגיע לסניף עבור כל דבר קטן. נהפוך הוא, מרבית הפעולות יכולות להתבצע באינטרנט או בטלפון. יש לזכור כי במידה ונתת לבנק החדש ייפוי כוח לבצע את הפעולות עבורך, כל הפעולות הכרוכות בהעברת חשבון הבנק אליו יוכלו להתבצע על ידו ללא הטרדתך בזוטות.

החשבון עבר ושב

אין ספק שזאת אינה משימה פשוטה ויש צורך בירידה לפרטים קטנים, אבל כאן בדיוק טמון החיסכון. כמובן, ככל שיש יותר פעולות בחשבונך, תשלומים, התחייבויות או אפילו בני משפחה המחזיקים חשבון בנק צעיר, ישנם יותר אפשרויות לחיסכון. אז אולי זה הזמן לעשות סדר אחת לתמיד בחשבון הבנק, מי יודע אילו הפתעות עוד יהיו בדרך וכמה באמת ניתן יהיה לחסוך ממעבר שכזה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה