⁠גירושין , חלוקת רכוש ומה שביניהם



"התחלות הן תמיד גם סוף", שר לנו הזמר והמלחין יזהר אשדות. אבל חשוב לא פחות שנזכור כי כל סוף תקופה הוא התחלה של תקופה חדשה. העובדה הזו מקבלת משנה תוקף כשזה מגיע להליכי גירושין. זוהי תקופה לא קלה המסמנת את סיומה של זוגיות והגדרתה מחדש של המשפחה. הקרקע היסודית ביותר שלנו נשמטת תחת הרגליים. עם זאת, ככל שנתכנן את ההליך הנכון ונגיע להבנות במהרה, נוכל להתחיל בחיינו החדשים עם כוחות וממקום של כבוד הדדי. כאן, נבחן כמה סוגיות מרכזיות בחלוקת רכוש בהליכי גירושין שיסייעו לכם בתקופה המורכבת הזו.

קרדיט תמונה יח"צ

חלוקת נכסים שנרכשו לפני הנישואין

נכסים בבעלות כל אחד מבני הזוג לפני הנישואין נחשבים על פי חוק כרכוש נפרד זמן הליכי גירושין עם זאת, לא פעם עשויות לעלות שלל מחלוקות מורכבות סביב נכסים אלו. ככל שנכסים אלו קיבלו אופי משותף בהמשך הדרך, כמו למשל חשבון בנק עם כספים וחסכונות אליו הצטרפה בת הזוג ועשתה שימוש בחשבון, תיקי השקעות שעברו לניהול משותף, דירת מגורים אשר המשכנתא עליה שולמה במשותף וכיוצא בזה. השיתוף המתואר עשוי להוות עילה לכוונת שיתוף ספציפית, אשר יכולה בסופו של יום להביא לכך כי נכס שנרכש לפני הנישואים הפך למשתף. גם עסקים שהיו בבעלות אחד מבני הזוג לפני הנישואין, אשר צמחו, עשויים להיחשב לרכוש משותף, בעיקר אם ישנם סימוכין בידי בן הזוג שיוכלו להוכיח כי הם סייעו בגדילת העסק.

נכסים שנרכשו במהלך הנישואין

נכסים שנרכשו במהלך הנישואין מהווים רכוש משותף לכל דבר ועניין ולרוב מחולקים בדרך כלל שווה בשווה, ללא קשר לשאלה על שם מי הם נרשמו. נכסים אלו כוללים.

  • מקרקעין: בתים ונכסים שנרכשו במהלך הנישואין.
  • חשבונות בנק והשקעות: הכספים בחשבונות הבנק, ההשקעות והחסכונות שנצברו במהלך הנישואין מחולקים שווה בשווה. עיקרון זה חל גם אם החשבונות הם רק על שם אחד מבני הזוג, ומתייחסים לתקופה שלאחר הנישואין.
  • קרנות פנסיה: גם הכספים בפנסיה ובקרנות שנצברו במהלך הנישואין ברי חלוקה בין הצדדים.

ומה לגבי מתנות וירושות?

אופן חלוקת מתנות וירושות עשוי להשתנות בהתאם לשלל נסיבות. כך למשל, מתנות וירושות שקיבל אחד מבני הזוג במהלך הנישואין נחשבות לרכוש נפרד על פי החוק ואינן כפופות לחלוקה. עם זאת, אם נכסים אלה מתערבבים ברכוש המשותף או נעשה בהם שימוש למטרות משותפות, הם עלולים לאבד את מעמדם ולהוות חלק מרכוש משותף. לדוגמה, אם כספי ירושה משמשים לרכישת בית משפחתי, היא עשויה להיחשב כרכוש משותף, אלא אם הצדדים ערכו הסכם ממון ביחס לכספים אלו.

יעילות ותוצאות ההליך תלויות במידה רבה בייצוג המשפטי

ייצוג על ידי עורך דין גירושים באשקלון המומחה בתחום דיני המשפחה, יעשה הבדל משמעותי בתוצאת חלוקת הרכוש ובהליך הגירושין כולו. למעשה, סיוע משפטי עוד לפני הנישואין עשוי להקל על התהליך המורכב. זוגות רבים בוחרים כיום להתקשר בהסכמי ממון, הסכם המסדיר את אופן החלוקה ומגדיר את הנכסים שייחשבו כרכוש משותף בהווה ובעתיד. כך, כאשר הכבוד עוד שורר בין בני הזוג, ניתן להגיע להחלטות הוגנות יחד ולמנוע סכסוכים מרים ומיותרים לחלוטין, ככל שיבחרו להתגרש בהמשך הדרך.

היכרות עם הדין והמומחיות המשפטית של עורכת הדין שתלווה אותך בהליך הגירושין תאפשר לך להבטיח שכל זכויותיך תישמרנה ותסייע לגשר בין פערים ולהגיע להסכמות הוגנות וראויות. חשוב בהקשר זה לזכור כי סכסוכים בהליך הגירושין המתנהלים בבתי המשפט או בבתי הדין עשויים לגבות מחיר יקר. לצד העלויות הגבוהות, שבסופו של דבר רק יגרעו משווי הרכוש המשותף, המחיר הרגשי עשוי להיות עמוק ולהשפיע לא פעם גם על הילדים. לכן, הסתייעות בעורכת דין בשלב מוקדם והשקעת מאמצים בהגעה להסכמות מחוץ לכותלי בית המשפט, יהיו לטובת כל הצדדים ברוב המקרים.

עו"ד קרינה אלכסנדרובסקי המתמחה בדיני משפחה וגירושין מביאה עמה שנים של ניסיון בליווי וייצוג זוגות בהליך הגירושין והינה מומחית בהליכי חלוקת רכוש גם בזוגות ידועים בציבור. למידע נוסף וייעוץ עם משרדה, ניתן לפנות כאן כעת.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה