האם עדיין צריך ויזה לארצות הברית?



ויזה לארה"ב, אשר הייתה קיימת מאז ומתמיד עבור ישראלים ואזרחי מדינות רבות אחרות בעולם, נמצאת כיום בגדר אופציה שניה עבור המוני ישראלים. אם עד ספטמבר 2023, על מנת לבקר בארצות הברית כל אזרח ישראלי היה מוכרח להחזיק בויזה תקפה, הרי שכעת המצב השתנה, ויש דרך אחרת.

קרדיט לתמונה FREEPIK

ויזה לארצות הברית

שאלה שנשאלת המון בשנה האחרונה היא, האם צריך ויזה לארצות הברית עם המצאותו של הפטור?

התשובה בקצרה היא - כן.

והנה ההסבר לכך:

ראשית, על מנת להגיש בקשה לתוכנית פטור מויזה יש לעמוד בכל התנאים לכך, מי שלא עומד בתנאים הוא מי שיש לו עבר פלילי, מי שסורב בעבר לויזה לארצות הברית ומי שסורב כניסה לארצות הברית או לכל מדינה אחרת בעברו. כמו כן, מי שציין בטופס הפטור מויזה את התשובה "כן" לאחת מהשאלות הביטחוניות רפואיות בסוף הטופס, יסורב גם הוא על אף שעומד בתנאים להגשת הבקשה.

פטור מויזה לארצות הברית

תחילה נאמר, כי הפטור מויזה לארצות הברית הינו אישור כניסה אלקטרוני אשר מחליף את הצורך בויזה וניתן להגישו באמצעות המערכת הממוחשבת של ESTA באופן קל ומהיר.

הפטור מויזה שינה את פני התיירות לארצות הברית ואף הגדיל משמעותית את כמות הנוסעים אליה.

בעבר, היו צעירים ומגישי בקשה רבים אשר סורבו לויזה ונאלצו לוותר על החלום לבקר באחת המדינות הנחשקות לצורך טיול מרתק באחת מתצורות הטבע המרהיבות,מסע שופינג אדיר בניו יורק או בילוי סוער בלאס וגאס האגדית. אותם ישראלים, בחרו יעדים אחרים ולהרבה מהם נשארה תקווה שיגיעו מתישהו לביקור בארצות הברית. כיום, כל בעל דרכון ישראלי רשאי להגיש את הבקשה לפטור מויזה והרוב הגדול יקבל אישור ויוכל לטוס להנאתו לטיול המיוחל.

מה ניתן לעשות במסגרת הפטור מויזה?

הפטור מויזה די דומה בתכליתו לויזה רגילה (מסוג B1/B2) לארצות הברית. במסגרת הפטור מויזה , ניתן להגיע לביקור תיירותי, ביקור משפחה או חברים, השתתפות בכנסים ופגישות עסקיות ואף חתימת חוזים, כמו כן לימודים אשר אינם אקדמים, טיפולים רפואיים קצרי טווח ועוד. למעשה, ניתן להיכנס לארצות הברית כמעט לכל המטרות לשמן ניתן להיכנס באמצעות הויזה הסטנדרטית.

מה אני צריך לדעת או מה הן ההגבלות של הפטור מויזה?

חשוב לדעת כי עם הפטור מויזה ניתן לשהות בארצות הברית משך זמן שלא עולה על 90 ימים. כמו כן, האישור תקף לשנתיים בלבד או עד להוצאת דרכון חדש (לפי המוקדם מביניהם). באישור זה, כל עוד הוא תקף, ניתן להשתמש מספר פעמים בלתי מוגבל (יש כמובן לקחת בחשבון שכניסות ויציאות מרובות בתוך זמן האישור יכולות להביא לתשאול נרחב על ידי קצין ההגירה בכניסה לארצות הברית)

אז מדוע בכלל להוציא ויזה לארצות הברית?

ראשית, לא כולם עומדים בתנאים להגשת הבקשה לפטור מויזה ולא כל מגיש בקשה יקבל אישור. הסיבה השניה להוצאת ויזה לארצות הברית היא צורך שונה. הפטור מויזה מאפשר שהייה קצרה (של 90 יום לכל היותר) ולצרכים תיירותיים ועסקיים בלבד. כלומר, כל ישראלי אשר רוצה להגיע לארצות הברית לזמן ארוך יותר, או מבקש להגיע לצרכים אחרים (לימודים אקדמאים, סיקור עיתונאי, טיפול רפואי רציני וממושך) יהיה מוכרח להגיש בקשה לויזה לארצות הברית. מה גם, שמי שרוצה חותמת חזקה וארוכת טווח לעשר שנים יכול לחסוך לעצמו התעסקות לאורך עשור ופשוט להחזיק בויזה .

היתרונות של הפטור מויזה לעומת הויזה הסטנדרטית

לאישור הפטור מויזה, או בשמו המקורי ESTA  (electronic system for travel authorization) ישנן יתרונות רבים:

  1. עלות - אגרת הפטור מויזה הינה בעלות של 21$ לעומת אגרת הויזה הרגילה העומדת על סך 185$.
  2. זמן -  אישור פטור מויזה מתקבל כ72 שעות לכל המאוחר מרגע הגשה הבקשה.
  3. אנרגיה - הפטור מויזה אינו מצריך ראיון אישי בשגרירות ארצות הברית וחוסך אף זמן רב בהמתנה לתור כפי שנדרש בויזה.
  4. קלות ההגשה - תהליך הגשת הפטור מויזה כולל מילוי טופס קצר יחסית ותשלום אגרה, את כל זה ניתן לבצע בקלות וזריזות ללא יציאה מהבית.

לסיכום

הפטור מויזה לארצות הברית הביא עימו הקלה גדולה לרבבות רבות של טיילנים ישראלים ששנים רבות נאלצו לעמוד בחום וקור בתורי ענק בכניסה לשגרירות בתל אביב וירושלים, למלא טפסים ארוכים ומתישים ולשלם סכומים רבים בדרך לקבלת הויזה.

כל מי שעומד בתנאים ומטרת נסיעתו עומדת בקנה אחד עם מטרות הפטור, יכול להגיש את הבקשה ובאופן מהיר ופשוט לסלול את דרכו לטיול וביקור באחד היעדים המזמינים של ארצות הברית.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה