הסכם ממון לאחר נישואים – מה צריך לדעת



העידן הנוכחי כבר אינו דומה לתקופות קודמות ובני זוג הנישאים כיום דואגים לעצמם ליום שאחרי. אם בעבר הכתובה הייתה נחתמת תוך שבועה לנצח נצחים הרי שכיום, לאור ההתעוררות וההבנה של הסטטיסטיקה הגבוהה של הגירושין -יותר ויותר זוגות צעירים מעדיפים לחתום על הסכם ממון לאחר נישואים.

קרדיט תמונה  PIXABAY

מסתבר שכיום ניתן לחתום על הסכם ממון לאחר נישואים, גם כאשר חלפו שנים רבות מהנישואים ובני הזוג מבינים כי הפער ביניהם גדול. למעשה, רבים מהצעירים כבר מעדיפים לחתום על הסכם ממון לאחר נישואים החל למן הרגע הראשון או השלבים הראשונים לאחר החתונה.

גם כאשר החתונה נערכת שלא בבית הדין או שמדובר בחתונה אלטרנטיבית, במקרים רבים מדובר בהסכם ממון המנוסח על ידי שני בני הזוג עצמם אשר יודעים בדיוק מה הם רוצים וכיצד לחלק ביניהם את הרכוש המשותף.

חשיבותו של הסכם ממון

בעוד שבתקופות קודמות מה ש"יישר" את ההדורים בין בני משפחה ובני זוג בפרט – הוא המסורת והחוקים של המסורת, בשנים האחרונות יותר ויותר צעירים כבר מפתחים אורח חיים שאינו נוגע  במסורת או בדת ולפיכך נדרשים חוקים אחרים שיסדירו את היחסים. כשיותר ויותר זוגות מקיימים חיים חילוניים לחלוטין ואינם מוכנים לקבל את תכתיבי הדת, נדרשת מערכת של חוקים אשר תבהיר לפחות את הדרך בה ראוי לנהל את החיים המשותפים.

יש מי שנרתע מהסכם ממון. הלכה למעשה, הסכם ממון  לאחר נישואים או לפני נישואים לא חייב להיות משהו מחייב או צופה שחורות. במקרים רבים, מדובר פשוט במסמך שנועד להוות רשת ביטחון "במקרה ש-". נכון, איש לא רוצה להתחתן במחשבה על הגירושים ועם זאת, הניסיון מלמד כי בשל התפתחויות שרבים עוברים בימינו, אפילו התפתחויות מואצות, זוגות רבים בוחרים לחיות זה לצד זו ולאחר תקופה מסוימת מתפתחים בכיוונים שונים.

משום שכולנו מתפתחים בעידן האחרון בקצב מהיר מאד, האפשרות ששני בני הזוג יבחרו להמשיך בכיוונים שונים אינה תלושה מהמציאות. אחרי הכל, כולנו חיים בעידן עתיר אפשרויות ואנחנו לא מפסיקים להתפתח לאחר החתונה.

על מנת לערוך הסכם ממון לאחר נישואים יש צורך בעורך דין.  בין אם מדובר בעורך דין גירושין בפתח תקווה, תל אביב, רמת גן, או בכל אזור אחר בארץ – חשוב  ביותר לפנות לאיש מקצוע שיש לו את ההיכרות רבת השנים עם התחום ויכול לספק לשני בני הזוג את הביטחון שהם זקוקים לו באמצעות ניסוח הצרכים של כל אחד בהתאמה לאורח החיים הייחודי לו, הצפי של החיים שהוא מתכנן לעצמו וכן הציפיות שלו מהחיים המשותפים.

גם במקרים בהם אין פער גדול בין הנכסים של כל אחד מבני הזוג ולמעשה, במרבית המקרים כלל אין קשר הכרחי להיקף הנכסים שיש לכל אחד מבני הזוג אלא יותר לאופי הקשר הנוצר ביניהם – ניתן לנסח סגנונות שונים של הסכמי ממון כשהמאפיינים תלויים בבני הזוג עצמם.

למידע נוסף ליחצו – עורך דין גירושין בפתח תקווה

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה