טיפול רגשי בילדים



לא מעט ילדים חווים מצוקות וקשיים רגשיים, אשר משפיעים עליהם ברבדי החיים השונים. אם הילד שלכם סובל מקושי רגשי כלשהו, חשוב מאוד שתדעו שהיכולת שלו לעשות שינוי יכולה להיות גדולה מאוד בשל העובדה כי הוא צעיר

 pexels

יחד עם זאת, חשוב מאוד לדאוג לטיפול רגשי בילדים, איכותי עבורו, אשר יצליח לאבחן את מצבו ולסייע לו לפתור את המקור הרגשי לקשיים אותם הוא חווה. טיפול רגשי מוצלח יכול להניב תוצאות מהר. בעוד שטיפול בתחום הנפש והרגש למבוגרים יביא תוצאות לידי ביטוי לאורך פרק זמן רחוק יותר, טיפול רגשי המותאם לילדים יסייע לכל ילד להתקדם מכל הבחינות, תוך פרק זמן מהיר שכן, הפתיחות והגמישות של הילדים והעדר המסננים שיש למבוגרים מסייעים להם לעשות שינוי מהיר.

מתי ילד יזדקק לטיפול רגשי?

ילדים חווים בחייהם לא מעט קשיים. בעוד שישנם קשיים שונות או בעיות שונות שילדים מצליחים להתמודד עימם באופן עצמאי, לעיתים ישנם קשיים שיוצרים אצלם משברים נפשיים ועוד. קשיים רגשיים שילד חווה יכולים לבוא לידי ביטוי בתופעות התנהגותיות שונות כגון: חרדה של הילד, היצמדות להוריו, קשיי תקשורת עם הסביבה, התפרצויות זעם, מופנמות ועוד.

לא פעם ילד לא יצליח לספר להורה או לכל מבוגר אחר מה עובר עליו. קשיים רגשיים יכולים להתעורר אצל ילד בשל הצקות של ילדים אחרים, מריבות או גירושין בין הורים, חרדות שהוא פיתח סביב נושא כלשהו ועוד.

כל מבוגר צריך לשים לב היטב לילדים שסביבו, בין אם מדובר על הורים ובין אם מדובר על צוות חינוכי בבית הספר שבו הילד מצוי. בכל מקרה שבו מופיעים אצל הילד סימני מצוקה  שיכולים להעיד על קושי רגשי, כדאי מאוד להפנות את הילד לטיפול רגשי או כהורים, לחפש טיפול רגשי מתאים לילד.

טיפול רגשי לילדים- מה צריך לצפות?

ילדים עם בעיות רגשיות מחפשים מספר ערוצי תמיכה ועזרה. ילד אשר סובל מחרדת נטישה ידאג להיות בסביבת מבוגר כל היום באופן לא מודע. כלומר, הילד יחפש בתוך עצמו את היכולת לתמוך ולסייע לעצמו. הערוץ השני הוא מעטפת המבוגרים שסביבו. במקרה שגם המבוגרים וגם הילד עצמו לא הצליחו לסייע לו בהתמודדות עם המצוקה והקושי הרגשי שהוא סובל מהם, יש צורך לקחת את הילד לטיפול רגשי.

אופי הטיפול בבעיות רגשיות אצל ילדים תלוי בגיל של הילד, בקושי הרגשי שהוא מתמודד איתו ובמאפיינים האישיים של כל ילד. ניתן לקבל כחלק מטיפול רגשי בילדים ייעוץ והכוונה הורית שמטרתם היא להעניק להורים את הכלים שבאמצעותם הם יכולים לסייע לילד בהתמודדות עם הבעיות הרגשיות שלו.

מלבד זאת, ניתן למצוא טיפולים רגשיים לילדים המועברים על ידי פסיכולוג ילדים. פסיכולוג ישלב בין משחק ושיח טיפולי בכדי לברר מהו מקור הקושי הרגשי שהילד חווה וכיצד ניתן לטפל בו בצורה תואמת.  לא פעם ניתן לבחור כטיפול רגשי לילד טיפול באמצעות תחום שהוא מתחבר אליו כגון: טיפול באמצעות תרפיה במוזיקה, טיפול באמצעות כלבים ועוד.

כיצד בוחרים טיפול רגשי לילדים

על מנת שטיפול רגשי לילדים יניב את התוצאות הטובות ביותר עבור כל ילד, חשוב מאוד לבחור במקום שמציע מגוון טיפולים רגשיים לילדים על ידי מטפלים מקצועיים ומוסמכים בתחום זה. כאשר הילד מקבל מענה ממטפל מוסמך ומקצועי אשר מכיר היטב את תחום הבעיות הרגשיות והטיפולים הרגשיים עבור הילדים, ניתן לדעת שהוא בידיים טובות וכי איש המקצוע יצליח לסייע לו במהלך הטיפול. בהחלט לא כדאי להתפשר על המטפל עבור טיפול רגשי בילדים שכן, ילד צריך לקבל את המענה הטוב ביותר עבורו, על מנת שהוא יצליח לחיות חיים טובים ונעימים, ללא דאגות וקשיים, כפי שילד אמור לחיות אותם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה