נופש לילדים עם צרכים מיוחדים



כמה עמותות וארגונים שונים בארץ מארגנים ומציעים טיולים ייחודיים המותאמים לבעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים. אוכלוסיית המטיילים הזו זקוקה להתאמה אישית של מסלולי הטיול, לצד מדריכים וכוח עזר שהוא בעל הניסיון הדרוש. מדובר בטיולים חווייתיים מאוד כאשר ההורים או מלווים כמובן יכולים להתלוות לטיול. זוהי חוויה חברתית מעצימה ומגבשת כאשר בעלי צרכים מיוחדים בחלקם יוצאים לכמה טיולים כאלו בשנה – משום שהדבר תורם המון לנפש ולתקשורת הבין אישית. טיולים כאלו לרוב מאורגנים בקבוצות ע"י גופים העוסקים בתחום, וניתן בקלות לברר פרטים ולהצטרף לטיולים כאלו. הטיולים מתקיימים לכל אורך השנה.

pixabay

איפה מטיילים?

תוכלו לפנות לכמה עמותות וארגונים אשר עיסוקים כולל ארגון והכנה של קבוצות לטיולים מסוג זה. כך למשל תוכלו לפנות ולהצטרף לקבוצות דרך 'לוטם – טבע נגיש לכולם', וגם דרך עמותת 'אתגרים' ו'אלו"ט'. מרכזים עירוניים שונים גם מקיימים טיולים וסיורים לבעלי צרכים מיוחדים וגם עמותת 'רוח גבית'. עמותת 'עזר מציון' אף היא מקיימת סיורים וטיולים לאוכלוסייה זו וגם ארגון 'עת לעשות'. הטיולים כוללים את כל הציוד הדרוש להתניידות וגם הצד הביטוחי והטיפולי מכוסה וכלול בטיול. מגוון של מלונות בישראל מותאמים לאירוח של בעלי צרכים מיוחדים ותוכלו למצוא מידע עשיר ומקיף על כך באתר האינטרנט של כל מלון ומלון.

בתי מלון מהשורה הראשונה מציעים אירוח מוקפד ומותאם לאוכלוסייה זו, כאשר לרוב חבילות הנופש כבר כוללות שריון של חדרים שבוצע דרך העמותה או הארגון. הנגישות למלונות היא טובה מאוד וההגעה למקום הלינה הם עם אוטובוס אשר מאובזר בכל מה שצריך. הצוות עוזר ומסייע – ומבוטחת הנאה רבה, עשייה וחוויה חברתית מעצימה לכל המשתתפים.

נופשון באילת לבעלי צרכים מיוחדים

העיר אילת קוסמת כמעט לכל אחד ובעלי צרכים מיוחדים יכולים להנות בעיר בצורה נהדרת. מגוון של מקומות בילוי ופנאי בעיר מונגשים לבעלי מוגבלויות כמו גם מגוון של מלונות באילת המותאמים אף הם. מדי שנה המתקנים המותאמים משתכללים וניתן כאמור בקלות למצוא על כך מידע באתר של כל מלון.

באילת עצמה יש מגוון של פעילויות מעצימות – החל מצלילה, ביקור בריף הדולפינים, החלקה על הקרח, צפייה בהצגות, שחייה בים בליווי של מדריכים, פעילויות של ספורט בבריכה, טיול ג'יפים בקניון האדום בהרי אילת, ועוד. העיר אילת מסבירה מאוד פנים לתייר ובעלי צרכים מיוחדים יימצאו בה המון נוחיות והתאמה. לשכת התיירות בעיר מפרסמת מידע בנושא וחשוב לדעת שחבילות הנופש מראש כוללות את כל ההתאמות הדרושות. באילת ניתן לנפוש ולטייל לכל אורך השנה אך ההמלצה היא עבור קבוצות של בעלי צרכים מיוחדים – להגיע לאילת לא בתקופות העומס משום שיש תורי המתנה ארוכים וההתניידות עלולה להיות קשה יותר. תקופות העומס הם החגים וחופשת הקיץ ביולי-אוגוסט. למעט התקופות הללו ניתן להנות באילת עבור אוכלוסייה זו לכל אורך השנה.

 

 

נופשון בצפון לבעלי צרכים מיוחדים

מסלולי טבע רבים מונגשים לכל האוכלוסיות כאשר 'לוטם' עוסקת בהנגשת סיורים בחיק הטבע לאלו שיש להם צרכים מיוחדים, ומשום כך הם לא אחת נתקלים בקשיים לקחת חלק בטיולים רגילים בחיק הטבע אשר אינם מותאמים עבורם אישית. יש מגוון עצום של מסלולים מותאמים – כאשר מסלול מותאם לא רק מבחינת טוואי הדרך שבו אלא גם מבחינת ההדרכה והליווי המתבצעים עם מדריכים שעברו הכשרה מתאימה וספציפית לכך. החבילות כוללות לינה ואירוח במגוון של מלונות בצפון ברמה מאוד גבוהה, וכאמור במלונות המונגשים מבחינה פיזית לאוכלוסייה זו. בצפון יש גם מבחר של מלונות מסוג  מלון בוטיק אך חשוב לציין שהאירוח ראשית מותאם לזוגות בלבד, ויש לבדוק מול כל מלון ספציפית את ההתאמה והנגישות לבעלי צרכים מיוחדים.  

אחד ממסלולי הטיול המונגשים והפופולריים הוא המסלול בנחל שופט. נחל שופט התחתון שנמצא ליד יוקנעם הוא לוקיישן מעולה לסיורים מונגשים. במהלך הסיור מתקיימת הליכה לאורך נחל השופט, והסיור כולל מפגש עם כמה מערות ושרידים של כמה טחנות קמח עתיקות אשר פעלו באזור. יש כמה בריכות מים נהדרות לאורך המסלול שניתן לטבול בהן ומתקיים גם ביקור בעמק השלום עם סדנאות חקלאיות.

נופשון במרכז הארץ לבעלי צרכים מיוחדים

במרכזה של הארץ יש כמה מסלולים ואתרים מותאמים לבעלי צרכים מיוחדים, עם נוף מקסים והמון עניין. נציין מראש כי מגוון של מלונות בתל אביב משולבים בחבילות הנופש, כאשר המלונות מותאמים ומונגשים לאוכלוסיית היעד. אחד המסלולים המבוקשים באזור הוא המסלול של אמות המים בקיסריה. המסלול כולל את חוף הקשתות כנקודת יציאה אשר ממנה מתחיל המסלול שכולל היכרות והסבר על החי והצומח שבמקום. אתר מי קדם הממוקם בפארק 'אלונה' הוא אתר שמשולב במסלול ואורכו של המסלול הוא קילומטר. יש לציין שמסלול זה איננו מונגש לעזרים בכיסא גלגלים אבל המסלול מותאם למי שיש להם קשיי הליכה וציוד עזר. המסלול מתאים ללוקים בבעיות ראייה גם כן והוא מתאים מבחינת מזג אוויר בכל עונות השנה. הדגש בטיול הזה הוא גם מבחינה היסטורית על התקופה הרומית ועל אמות המים – והוא מתאים מאוד לאלו המבקשים להעמיק את הידע שלהם בתחום זה. אין סימון של שבילים לאורך המסלול אך הטיול מתבצע עם מדריכים מקצועיים ומורי דרך.

נופשון בים המלח לבעלי צרכים מיוחדים

בים המלח והסביבה ישנם כמה מסלולים קסומים המונגשים לבעל צרכים מיוחדים וחבל מאוד לפספס ביקור במקום. חשוב להדגיש כי בחבילות הנופש משולבים לינה ואירוח במגוון של מלונות בים המלח אשר מונגשים לאוכלוסיית היעד ומציעים חווית אירוח גבוהה ביותר. המסלול המבוקש הוא בעינות צוקים. השם השני של המקום הוא עין פשחה והמסלול היפיפה כולל בריכות עם מי מעיינות טבעיים לחלוטין. נלמד בסיור על אוכלוסיית החי ועל הצמחים הייחודיים לאזור זה. המסלול מתאים לאלו אשר מתקשים בהליכה, לאלו אשר מתניידים בכיסאות גלגלים ולבעלי לקויות ראייה ושמיעה. ישנה מעלית מיוחדת במקום לצורך העלאה והורדה של מטיילים בעלי צרכים מיוחדים לבריכה. מסלול נוסף הוא בעין גדי ובמהלכו מגיעים למפל תחתון ולבריכה אולימפית. המסלול כולל הסבר על תוואי השטח המדברי ועל תופעת השיטפונות שבמקום. המסלול עשיר באתרים ארכאולוגיים ומעיינות שונים. ההמלצה היא להתעדכן מול מדריכי טיולים ועדכוני חדשות לצד עדכוני מזג אוויר על מנת להגיע עם כל הציוד הדרוש למטיילים עצמם. מובטחת לכולם הנאה רבה, למידה וחוויה חברתית שאין שנייה לה!

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה