עורך דין קניית דירה – מהם הדברים שחשוב לדעת



קניית דירה זה בוודאי אחד מהאירועים המשמעותיים ביותר שאדם עובר בחייו. בדרך כלל מדובר בהשקעה כספית גבוהה ובשינוי משמעותי בחיים וגם על התא המשפחתי עוברים שיוניים לא פשוטים

עורך דין ניר אביבי

לכן, כאשר נמצאים בעיצומו של הליך קנייה ומכירה של דירת מגורים, חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין שמתמחה בדיני מקרקעין ובחוזים על מנת שילווה את לקוחותיו באופן הטוב ביותר, וישמור על האינטרסים של הקונים ו/או המוכרים.

במאמר זה נסקור את הדברים שחשוב לדעת בעת שוכרים את שירותיו של עורך דין קניית דירה.

עורך דין קניית דירה – חשוב לוודא שלעורך הדין יש נסיון

תחום המקרקעין והחוזים הינו תחום מורכב בעל תתי תחומים רבים. לכן חשוב מאוד לוודא לפני שמתקשרים עם עורך דין לקניית דירה, שלעורך הדין יש נסיון והוא בקיא בתחום החוזים והמקרקעין וכן נסיון בליווי לקוחות בקנייה ומכירה של דירת מגורים.

לא צריך להתבייש מעורך הדין וניתן לבקש המלצות מעורך הדין של לקוחות מרוצים. הדבר מקובל ואף במידה ולעורך הדין יש נסיון, סביר להניח שעורך הדין ישמח לתת ללקוחות הפוטנציאליים המלצות.

עורך דין מקרקעין שמתמחה בתחום רכישה וקניה של נכסי נדל"ן רצוי שיהיה בעל ידע ונסיון בתחומים הבאים:

  • רכישה וקניה של דירה מקבלן
  • רכישה וקניה של דירה יד 2
  • רכישה של מגרש לבנית בית מגורים
  • רכישה של קרקע חקלאית
  • ייצוג קונים ומוכרים בעסקאות מקרקעין שונות
  • ליווי וייצוג בעסקאות של תמ"א 38 ופינוי בינוי
  • ייצוג רוכשים בקבוצת רכישה
  • ועוד

מיקומו הגאוגרפי של עורך הדין

באופן כללי ניתו לומר שלמיקומו הגאוגרפי של עורך הדין ולמיקום משרדו של עורך הדין יש חשיבות גדולה. שכן לא סביר שעורך דין מבאר שבע יוכל לייצג באותה מסירות ונגישות לקוחות שקונים דירה בתל אביב. למרות, שבתקופת הקורונה הופתענו לגלות, שדווקא למיקומו הגאוגרפי של עורך הדין, אין חשיבות כה רבה, וזאת עקב כך שניתן היום בתקופת הקורונה לערוך פגישות רבות בזום ובאופן מקוון, כך שעורך הדין יכול לטפל בעסקאות רבות מבלי להיות נוכח בקרבת מקום המגורים של לקוחותיו.

לכן, היום יותר מתמיד, עורך דין בתל אביב יכול לתת שירות ללקוחות במקומות רבים ברחבי הארץ, על אף הריחוק הגאוגרפי.

 

עורך דין קניית דירה – יש לברר את שכר הטרחה בהתחלה

סוגיה אחרונה וחשובה ביותר, הינה שמומלץ לקבוע עם עורך הדין את שכר הטרחה באשר לייצוג בעסקת קניית דירה כבר בהתחלת ההתקשרות עם עורך הדין. עורכי דין רבים נוהגים לגבות את שכר הטרחה בגין ייצוג בעסקת קניית דירה כבר בהתקשרות עם החתימה על הסכם שכר הטרחה, ישנם עורכי דין שנוהגים לגבות 50% משכר הטרחה בחתימה על הסכם שכר הטרחה ואת ה-50% הנוספים במועד החתימה על הסכם המכר, ויש עורכי דין שמסכימים לגבות את כל שכר הטרחה במועד החתימה על הסכם המכר. כך או כך, חשוב לוודא שנחתם הסכם שכר טרחה מסודר עם עורך הדין, על מנת שהדברים יהיו מסודרים ולמנוע מחלוקות אפשרויות בין הלקוח לבין עורך הדין.

עורך דין קניית דירה – נותן שקט ללקוחותיו

הדבר החשוב ביותר כאשר שוכרים את שירותיו של עורך דין מקרקעין, זו העבודה שעורך הדין צריך לתת שקט ללקוחותיו ולגרום להם להיות רגועים ובטוחים בעורך הדין.

עורך דין ניר אביבי הינו עורך דין חוזים וגם עורך דין קניית דירה אשר מטפל במגוון עסקאות מכר בתחום המקרקעין, החוזים על גווניהם השונים.

כל האמור והכתוב אינם מחליפים יעוץ משפטי

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה