רפי אדרעי ז"ל נפל במלחמת העצמאות, ואת זכרו מנציחה משפחתו ע"י תרומה לקהילה ולחברה בישראל



רפי אדרעי ז"ל היה חייל שנפל בקרב אל מול האויב המצרי. סיפור הגבורה שלו ושל החיילם הרבים שלקחו חלק בקרבות העזים במלחמת יום העצמאות נשארו חקוקים בלבבות של אלפי משפחות שאיבדו את יקיריהן, ומשפחתו – משפחת אדרעי – החליטה למנף את זכרו על ידי תרומה לקהילה ולחברה בישראל, כפי שרצה עוד בילדותו. למעשה, לפני שהתגייס לצבא לקח חלק אדרעי בפעילות הדרכה ואף היה מדריך נערץ שראה בקידום העיר צפת ובבני הנוער כחלק מהותי מסדר היום שלו. על כן, אין זה פלא כי בני משפחתו ממשיכים להנציח את זכרו גם באמצעות הקמה של בית יד לבנים בעיר בה נולד וגדל אבל גם באמצעות הקמה של עמותה חברתית הפועלת ללא מטרות רווח.

קרדיט לתמונות PIXABAY

רפי אדרעי – סיפור גבורה יוצא דופן

רפי אדרעי נולד וגדל בעיר צפת למשפחה שורשית ובעלת ערכים של ציונות ואהבת המולדת. כמי שנולד וגדל בעיר צפת הוא ראה חובה מוסרית וערכית לדאוג לדור העתיד, ועל כן לקח חלק פעיל בנושא של הדרכה במסגרת תנועת הנוער העובד והלומד, כל זאת בשילוב של סיוע כלכלי למשפחתו ועם מוסר עבודה גבוה. בעת גיוסו לצבא הגנה לישראל לקח חלק פעיל בהגנה של העיר הנצורה צפת, כאשר סיפור הגבורה יוצא הדופן שלו התרחש בזמן שהחליט לעלות על בית גג מלון הנמצא בסמוך למשטרה הבריטית ולהניף דגל ישראל, תחת אש ובסיכון ממשי לחייו. הגבורה של רפי אדרעי הגיעה לידי ביטוי כאשר לקח בחלק פעיל במערך ההגנה על העיר ואף שכלכל את היכולות שלו במערך ההגנה וההתקפה, כמומחה לסליקה של נשק. בזמן שנסע לבקר בין המחפורים ולהגן עליהם הוא נפל בקרב בעקבות הפצצה עזה של האויב המצרי בזמן מלחמת יום העצמאות, ובכך מצא את מותו בגיל צעיר, ביחד עם אלפי לוחמים נוספים.

 

בני משפחתו החליטו להמשיך את הפעילות החברתית שלו למען הקהילה והעיר צפת בפרט, וזאת על ידי גיוס של כספים מהציבור לטובת הקמה של בית יד לבנים בעיר שבה נולד וגדל. המבצע הצליח והוא נקודה נוספת שמייחדת את המשפחה הזו שאומנם שילמה מחיר כבד מאוד, אולם רואה באהבה של אדרעי כחלק מהותי מהפעילות שצריכה להמשיך, גם שנים רבות לאחר מותו. מי שהרימו את הכפפה הם הדור השלישי שהם למעשה האחיינים שלו, בראשות מי שקרוי על שמו – רפי אדרעי, וכן אחיו איל אדרעי וכן משה אדרעי.

ממשיכים את הפעילות החברתית באמצעות עמותת אחינועם

עמותת אחינועם היא עמותה ללא מטרות רווח שהוקמה בשנת 2018 מתוך מטרה לצמצם את הפערים החברתיים במדינת ישראל, וזאת על ידי קידום של תוכנית חברתיות פורצות דרך. רפי אדרעי מעמותת אחינועם , ביחד עם אחיו איל אדרעי וכן משה אדרעי, הצליחו לקדם שורה של תוכניות כמו למשל חלוקה של מחשבים מחודשים או חדשים בזמן מגפת הקורונה, קידום של תוכנית ליווי ארוכת טווח המיועדת לצעירים מגיל 16 לצד נערים ונערות המוגדרים בסיכון ואינם מוכרים על ידי רשויות הרווחה, תוכנית שיפוץ ספרייה בעיר צפת ועוד. כמי שרואים בפעילות כחלק בלתי נפרד מהמשך המסורת של דרכו של דוד המשפחה, אין ספק כי הערכים החברתיים הם אלו שמנחים אותם בדרך המתבצעת בהתנדבות מלאה.

לסיכום

סיפור גבורתו של רפי אדרעי הוא סיפור שמצליח לרגש גם שנים רבות לאחר מותו. בני משפחתו ממשיכים את דרכו באמצעות עשייה חברתית ענפה המתבצעת בהתנדבות מלאה, כל זאת מתוך מטרה להמשיך את הדרך של בן המשפחה ואף לתרום לקהילה, כחלק מחובה מוסרית וערכית.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה