תיק השקעות מנוהל – מה זה וטיפים לניהול



יש לכם סכום כסף יפה בצד. אינכם מעוניינים בכך שהוא ישכב בחשבון שלכם סתם כך, אלא רוצים להשקיע אותו כראוי, כדי שכעבור כמה שנים תקבלו סכום נאה שאותו ניתן יהיה לנהל כרצונכם. אולי תקנו נכס או עסק, או פשוט תצאו לפנסיה מוקדמת ותתחילו לטייל בחו"ל. ניהול תיק השקעות הוא אחד הפתרונות הטובים ביותר לשמירה וניהול סכומי כסף גבוהים. כאן נראה מהם היתרונות של ניהול תיק השקעות ואיך כדאי לנהל אותו נכונה

pexels

היתרונות שכדאי להכיר בניהול תיקי השקעות

ניהול תיקי השקעות כולל לא מעט יתרונות. דבר ראשון, ניהול התיק מותאם אישית לסכום הכסף שיש לכם ומצב הכלכלי והמשפחתי שלכם. כך, ניהול תיק השקעות של רווק בן 30 יהיה שונה מניהול תיק של גבר נשוי בן 50 שיש לו שני ילדים. דבר שני, בעת ניהול התיק יש לכם קשר אישי עם מנהל ההשקעות שלכם. ניתן לעקוב אחרי הכסף בכל רגע נתון, לקבל מידע ולשאול שאלות. כי אחרי הכול, בסופו של דבר ההחלטה כיצד להתנהל עם הכסף היא שלכם בלבד. מעבר לכך, ניהול תיקי השקעות כולל תכניות רבות, כך שאפשר להעביר את הכסף מתכנית לתכנית בהתאם לדרישה.

6 טיפים לניהול תיק ההשקעות

לאחר שראינו את היתרונות שבניהול תיקי השקעות, נבחן את הדרכים לניהול תיק השקעות חכם:

  1. בחרו בחכמה את מנהלי ההשקעות.

מכיוון שמדובר בכסף הפרטי שלכם שעמלתם עליו במשך זמן רב כדי לחסוך אותו, כדאי לבחור בית השקעות מקצועי, מנוסה ומומלץ. רבים מבתי ההשקעות יציעו לכם את שירותיהם, אך עליכם לבחור את בית ההשקעות המתאים לכם את התכנית, ושבו יושבים אנשי מקצוע שיודעים לעבוד עם כספים של אחרים.

  1. עד כמה אתם מוכנים לסכן את הכסף שלכם?

ניהול תיק השקעות משמעותו שהכסף שלכם עובר מסחר בשוק ההון. אם זה כך, עליכם להיות מודעים לרמת הסיכון של התיק שלכם. קיימות תכניות בעלות רמת סיכון גבוהה במיוחד של כ-50 אחוזים. במקרים אלה אתם יכולים להרוויח טוב, אך גם להפסיד, ובגדול. אם אינכם אוהבים לקחת סיכונים מיותרים, כדאי לבחור בתכנית המציעה כ-10 אחוזי סיכון.

  1. פזרו את ההשקעות שלכם.

פיזור השקעות הוא דרך טובה להימנע מסיכון יתר. במילים אחרות, אתם לא שמים את כל הביצים בסל אחד. כשהכסף שלכם מושקע בכמה תכניות, גם אם ישנה פגיעה באחת מהן, עדיין נשארת לכם תכנית אחרת. דרך מצוינת לפיזור סיכונים, במיוחד בתקופה כה לא יציבה בבורסה – השקעות אלטרנטיביות. מדובר בהשקעות בקרני נאמנות סולידים, המתנהלים בחוץ לבורסה. בדרך כלל מדובר בקרנות הנשקיעים בנדל"ן, מעונות דיור בחו"ל, קרנות הון חוזר.

  1. תתחילו לצבור ידע בתחום.

גם אם יש לכם מנהל השקעות נהדר שיודע מה הוא עושה, כדאי שגם לכם יהיה רקע בתחום הפיננסים והכלכלה. ככל שתצברו ידע רב יותר במסגרת קורסים והשתלמויות, כך תדעו להתנהל טוב יותר עם תיק ההשקעות שלכם.

  1. גישה 24/7 לחשבון.

בעידן האינטרנט קל יותר לעקוב אחר תיק ההשקעות שלכם. בית השקעות המכבד את עצמו, יתן לכם שם משתמש וסיסמה לחשבון, כך שתוכלו לדעת בכל רגע נתון מה קורה עם ההשקעות שלכם, והאם יש צורך לשנות תכנית או לתקן פעולה שבוצעה. מעבר לכך, התעקשו על דוחות חודשיים שיעזרו לכם להבין את התמונה הכללית של תיקכם.

  1. לעקוב אחר שוק ההון.

ניהול תיק השקעות אינו מצריך רק מעקב אחרי התיק עצמו, אלא גם על התנהלותו של השוק באופן כללי. ברגע שאתם מודעים למה שקורה בשוק ההון, אתם יכולים לראות את התמונה המלאה ולהגיב בהתאם. כמובן, לא מומלץ להחליט החלטות פזיזות גם אם אתם מבחינים בכך שחל שינוי קיצוני במצב השוק. חשוב להתייעץ עם מנהל ההשקעות להמשך פעילות.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה