הנבחרים מדברים



יפה נחום ועזרא עוזר, הם הקלפים המנצחים של הבחירות למועצת העיר. דיוקנם של השואפים לשבת סביב שולחן מועצת העיר בקדנציה הקרובה

אני רוצה לתרום גם דרך המועצה

יפה נחום הצילה נפשות רבות באשקלון במסגרת שירותה במשטרה וכשוטרת קהילתית בשכונות שמשון. זו בדיוק הסיבה שהיא רוצה להיות גם במועצה: לסייע

יפה נחום

את יפה נחום אין כמעט מי שלא מכיר באשקלון. היא שירתה 40 שנה במשטרת ישראל, 13 מהן כשוטרת קהילתית בשכונת שמשון והצילה נפשות רבות בעיר. נחום תמיד הייתה הכתובת למצוקות של החלשים ופעלה מול הרווחה כדי לסייע לכולם. "כעת אני רוצה להמשיך לסייע, הפעם ממועצת העיר", אומרת מועמדת מספר 4 של תכלית עכשיו, שאף זכתה בפרס נשיא המדינה על פועלה בפרויקט שמשון ללא סמים.

נחום בת ה-62 מתגוררת בשכונת שמשון. היא עלתה לישראל ממרוקו בגיל 10, וגדלה במשפחה מרובת ילדים. "גדלתי בבית עם אבא שהיה עיוור לחלוטין, יחד עם עוד שמונה אחים, שאחד לצערי נפטר", היא מספרת. "לאחר שסיימתי תיכון התגייסתי לצבא והוצבתי בחיל חימוש. חצי מהשירות היה בג'וליס והחצי השני בתל השומר. שבועיים לאחר השחרור התגייסתי למשטרה ונשארתי 40 שנה".

את בעלה חיים, שלו נישאה בשנת 1979, הכירה דרך חברה משותפת שסיפרה לה כי הוא מעוניין להכיר אותה. לשניים יש חמישה ילדים וחמישה נכדים. "אני אוהבת לטייל עם הנכדים בקניון ובבית לשבת איתם על משחקי יצירה וחשיבה", היא אומרת. "הם עוד קטנים לפעילויות מסוג אחר, אבל בינתיים אני מנסה להפעיל אותם כמה שיותר ולהיות שם עבורם ככל שניתן".

יפה הובילה את בית ספר הראל במשך 12 שנה בתוכנית "בטוחים מהיסוד" שנבנתה עם המשטרה ומשרד החינוך, פרויקטים למען הקשישים, נוער ומשפחות חד הוריות ועוד. "קיבלתי את אות יקירת העדה האתיופית כאשר שימשתי כשמגלה (אדם זקן לא בגילו אלה בחוכמתו ומקובל על ידי העדה), וכמו כן הגשמתי חלומות לילדים החולים בסרטן". היא אף קיבלה פרס יוקרתי מהקהילה האתיופית על פועלה למענה, והם מגדירים אותה "אחות".

עשייתה הברוכה של יפה נחום ידועה בכל רחבי העיר. כשחלתה התפללה עיר שלמה לשלומה של השוטרת הנמרצת והאהובה, שהתעוררה מתרדמת אחרי שבעה חודשים. "זה ריגש אותי מאוד כי תמיד פעלתי למען הציבור, והחום והאהבה שהרעיפו עליי במהלך המחלה ולאחר מכן היו מעין הכרת תודה. כעת אני רוצה לסייע לכולם גם דרך המועצה, ולתרום את חלקי לחיזוק מערך הרווחה העירוני".

מה את אוהבת לעשות בשעות הפנאי?

"בחורף אני אוהבת לסרוג. אני מבלה הרבה עם הנכדים ואוהבת לטייל. לפני שחליתי הייתי נוסעת לחו"ל פעמיים בשנה, אבל עכשיו לצערי אני לא יכולה, אבל אין כמו המדינה שלנו והעיר שלנו. אשקלון היא עיר יפה ופורחת, אני אוהבת לחיות בה. אף פעם לא עזבתי אותה".

מבחינת יפה נחום, עם סיעת תכלית עכשיו חזקה במועצה בעוד חמש שנים העתיד של אשקלון יהיה ברור יותר: "עיר מתפתחת, מלאה בתושבים חדשים שנוהרים לגור בה. יש כאן ים נפלא, רצועות חוף מתפתחות ומחירי הדירות לא גבוהים. אשקלון תהיה עיר מובילה כפי שהיא צריכה ואמורה להיות".

טיזר:

"התמיכה והאהבה שהוענקו לי בזמן המחלה ריגשו אותי מאוד, כי תמיד פעלתי למען הציבור וזו הייתה מעין הכרת תודה על כל השנים. כעת אני רוצה לחזק את מערך הרווחה למען כל החלשים"

 

"צריך לתת את הקול למי שיכול לשנות באמת"

עזרא עוזר, מספר 2 בסיעת "תכלית עכשיו" (רק) מסייע לציבור באשקלון על בסיס קבוע ובהתנדבות מלאה. כעת הוא מסביר בראיון ראשון מדוע החליט להצטרף לפוליטיקה ("כי אני יכול להביא שינוי"), למה בחר דווקא ביורם שפר ("אנחנו צוות מצוין") ומגלה מה הוא רוצה לעשות בעירייה: "לשבור את הביורוקרטיה ולתת שירות טוב יותר לתושבים"

 עזרא עוזר

בחודשים האחרונים הפך המוסך של עזרא עוזר באשקלון לחמ"ל של ממש. מאות הלקוחות שלו שמגיעים לטפל בכלי הרכב שלהם וגם לשתות איזה אספרסו קצר, מבקשים על הדרך גם עוד מודעה או סטיקר של "תכלית עכשיו" לאוטו. אחרי שנים שעזרא נתן להם כל כך הרבה, הם מתכוונים לתת לו את הדבר הקטן אבל הכי חשוב שיש: הקול שלהם בקלפי. "זה לא רק מוסך, זה המקום שבו כל מי שיודע שהוא צריך סיוע מול הרשויות מגיע לעזרא והוא פותר להם את הבעיות", אומר אחד הלקוחות, "ועושה זאת בצנעה. זה דבר מתבקש שהוא יהיה במועצת העיר".

עוזר בן ה-47, נשוי לשושנה ואבא של ליזי בת השש, קפץ למים הפוליטיים לפני כארבעה חודשים. הוא הבין שבשביל להשפיע יש להיות במוקד ההחלטות – מועצת העיר. הוא התחבר עם סגן ראש העיר יורם שפר, והפך למספר 2 של סיעת "תכלית עכשיו" שרצה תחת האותיות רק. "זה לא פשוט לשנות פאזה ולהיות פתאום חבר מועצה", אומר עוזר. "אבל יש מי שמחליט להיות על שפת הבריכה להסתכל ויש מי שמחליט לקחת אחריות ולקפוץ למים. בשורה התחתונה אנחנו כאן בשביל הציבור ורק בשבילו. אנחנו חייבים לרענן את המועצה עם אנשים חדשים, אפשר לעשות יותר באשקלון".

במהלך השיחה הטלפון של עוזר לא מפסיק לצלצל: תושב שרוצה עוד שלט, מתנדב שמבקש לעזור במטה ואנשים נוספים שמתקשרים להביע תמיכה אחרי שראו את תמונתו על שלטי החוצות. "אני יודע שזה לא יהיה קל. כרגע אני מסייע לכל אחד, וכשאני אהיה חבר מועצה זה יהיה כבר חלק מהתפקיד שלי. אני לא מתכוון לאכזב אף אחד, אפילו לא להחליף את מספר הנייד שלי אחרי הבחירות. הכל יהיה אותו דבר, ואני אמשיך לשרת את התושבים רק שהפעם מתוך העירייה ועם יכולת להשפיע יותר".

למה בחרת דווקא להצטרף ליורם שפר?

"אני מכיר את יורם שנים רבות, יש לו את אותו רצון לעזור לכל התושבים בדיוק כמוני. תשים לב שלא השמצנו אף אחד, לא דיברנו לא טוב על חברי מועצה אחרים אלא רק הסברנו לתושבים למה אנחנו מתאימים יותר. זה בדיוק האופי של יורם, והוא מתאים לי בול. אני חושב שיחד עם חבריי לסיעה נהיה צוות מצוין לתושבי העיר אשקלון".

מועצת העיר די מפולגת. לא רואים סיעה דומיננטית אחת, למה אתה מאמין שזה ישתנה עם "תכלית עכשיו"?

"כי יש לנו רשימה איכותית במיוחד, אנחנו משקפים את אשקלון במלואה: עולים, ותיקים, רוסים, חרדים, דתיים, מסורתיים וחילונים. יש לנו שתי נשים, המהנדסת חן אהרוני משכונת ברנע והשוטרת לשעבר יפה נחום, במקום השלישי והרביעי, מה שאף רשימה לא עשתה. אנחנו באמת באים ממקום של להקשיב לתושבים ולתת כתף, ובעיר מגוונת כמו אשקלון אנחנו יכולים לתת מענה לכולם".

עזרא, עם יד על הלב, בשביל מה אתה צריך את זה?

"מה השאלה בכלל? אתה יכול לתרום ולשנות מציאות, אז תשב בבית שלך, עם הטלוויזיה היפה שלך ותשדר לעצמך שהכל בסדר בזמן שאתה יודע שאפשר אחרת? לא. כמו שאמרתי, יש כאלה שיעדיפו לשבת בצד, אבל אני לא כזה. כמות הפניות שמגיעות אליי מחייבות שינוי, ואת זה אפשר לעשות ממועצת העיר בצורה הכי טובה. צריך לתת את הכוח למי שיכול לשנות באמת".

מה אומרים במשפחה?

"תומכים ומבינים. אשתי שושנה נותנת לי את הכוח ודוחפת אותי קדימה, וגם במשפחה המורחבת נרתמים ועוזרים בכל מה שרק אפשר. זו תהיה גאווה עבורי להיות הנציג שלהם במועצת העיר".

במה תרצה להתמקד בעירייה?

"להיות החוליה המחברת בין העירייה לבין התושבים, האיש שיידע לנווט את הכל ולקצר תהליכים לכל מי שצריך סיוע. אפשר לקרוא לזה האיש שישבור את הביורוקרטיה העירונית לטובת התושבים".

כמה מנדטים תביאו?

"אני מאמין ששלושה, זה היעד שלנו".

 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה