הסקרים נפלו עם שחר



לא מינה צמח ולא יוסי ודנה ואפילו לא רדיו דרום וידיעות אשקלון, טרחו להתנצל על הטעויות והפדיחות אחרי הסקרים של צמח וודנה, הסוקרים המדופלמים שמסתבר שאין קשר בינם לבין המציאות. ידיעות אשקלון: ״סקרים באים לשקף אמת לשעתה״

יח"צ

17% יתרון לשמעוני על פני גלאם בסקר של מינה צמח שבוע לפני הבחירות, 10% יתרון בסקר של ודנה בסקר שעשה מישל בוסקילה (לא הליכוד) ו - 6% בסקר שעשה רדיו דרום שבוע לאחר מכן. מינה צמח, הוכתרה  כבר  פעם אחת, כיום הכיפורים של הסוקרים, לדעתי זה יום הרבה יותר חמור, יום השואה של המשרד שלה והיא צריכה לצאת מהסקרים סופית. פשוט לא להאמין לה ואפילו לא לחיוך של הסבתא שהיא מעלה על פניה בטלויזיה.

כל הנתונים האלה היו פסיכולוגים ולא המציאות כך מסתבר, אז פסיכולוגית הם לא השפיעו, כי בסופו של יום שמעוני הפסיד לגלאם.

תגובת ידיעות אשקלון: ״סקרים, מטבעם, באים לשקף אמת לשעתה על בסיס מדגם מייצג. מערכת "ידיעות אשקלון" פנתה למכון הסקרים המוביל במדינה – "מדגם" בראשות מינה צמח ומנו גבע – וביצעה את הסקר הבלתי תלוי הגדול והמקיף ביותר שנערך בעיר לפני הבחירות. אני סבור כי הסבר, חלקי לפחות, לפערים בין תוצאות הסקר לתוצאות הבחירות ניתן לראות בהתרחשויות בעיר במהלך השבועיים שחלפו מאז נערך הסקר: העדויות הקשות במשפט שמעוני, למשל, שהעמידו בספק את הצהרתו כי ההשעיה שלו לקראת סיום; ולחלופין – הזרקור שהופנה בעיתון שלנו, כמו גם בכלי תקשורת אחרים, לעבר מי ששמעוני בחר להציב כמספר 2 שלו ושעתיד להיות ראש העירייה בפועל במידה ושמעוני ייבחר; ומן הסתם, גם לפרסום תוצאות הסקר עצמן יש משקל – בוחרים שביקשו לתת את כולם למי מהמועמדים האחרים (עייש, אטיאס וסהר) החליטו להתאחד סביב מועמד ריאלי (גלאם) כדי לחסום את שמעוני וציבור שהיה אדיש ו/או טרם החליט והבין כי העיר עומדת לשוב לשמעוני (על המשמעויות הנלוות לזה) יצאו להצביע והעניקו לגלאם ניצחון בפוטופיניש״. 

כיום, שמעוני מנסה לערער על התוצאה שכבר אושרה במשרד הפנים ונותרו לו בתי המשפט בלבד, דרך עתירה מנהלית, שאין סיכוי שישנו את תוצאות הבחירות. נניח ושמעוני צודק, כמה כבר הצביעו או זרקו או החליפו פתקים? הרי אותה האשמה יכולים לטפול עליו ואז מה? שוב העירייה תושבת? לא, הפעם בית המשפט אפילו לא יקבל את ערעורו, אם יגיש בכלל ואני בעד שיגיש. 

טוב יעשה מר שמעוני, אם יקדיש את זמנו לטיהור שמו משום שהאשמות וכתב האישום חמורים ויש לו אותם על הראש. מבין שעכשיו יהיו בעיות כלכליות, כי הוא לא יקבל שכר, מבין שכל מה שכרוך בהיותך ראש העיר, לא יהיה יותר, מבין שאתה לא סיימת את תפקידך הציבורי, כך אתה סבור, אבל הציבור אמר את דברו ובמדינה דמוקרטית זו הדרך לנהל את אורח החיים שלנו. תתקדם איתמר. ביום שני העד המרכזי מטעם התביעה הוא, אורן חדד, סמנכ"ל הנדסה בחברה הכלכלית וככל הנראה הדיון יהיה על הקשר בין מגנזי לשמעוני. ביום רביעי יגיע מנכ"ל החכ"ל לשעבר, גלעד אורן להעיד מטעם התביעה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה