ידיעות סיעת ״תכלית עכשיו״



מקבץ ידיעות על המתרחש בסיעתו של יורם שפר

סימונה אביטבול: אני תומכת ביורם שפר

סימונה אביטבול נחשבת לאחת הפעילות הבולטות של תכלית עכשיו, והיא לא מתכוונת לעצור. "אשקלון צריכה איש עם הגינות כמו יורם שפר, שכל כולו נתינה לציבור", היא אומרת, וגם מגלה צדדים שלא הכרתם על שפר: הוא סבא נהדר לנכדות שלו

צילום: יח"צ"יורם שפר מחויב נטו לציבור, אין אנשים הגונים כאלה בפוליטיקה שלנו". כך אומרת השבוע סימונה אביטבול, דמות מוכרת מאוד באשקלון, שנחשבת לפעילה בולטת במיוחד במחנה של סיעת "תכלית עכשיו".

אביטבול בת ה-56 נשואה לשלמה ואמא לחמישה ילדים. היא עובדת כמזכירה רפואית בקופת חולים מאוחדת באשקלון זה 20 שנה, הייתה בסיירת הורים, שימש כחברת ועדת הרווחה העירונית לשעבר ולמדה קאוצ'ינג.

"מהיכרות אישית עם יורם אני יודעת שהוא פועל בכל פנייה שאני מפנה אליו על מפגע תברואתי, הוא היה מסייע ועוזר ללא בעיה. לפעמים זה קורה חצי שעה אחרי שאני פונה אליו, ומחויבות כזו לא תמצאו אצל אף איש ציבור", היא אומרת. "יורם הוא איש צנוע עם מלא עשייה. הוא יודע להכיר בערך של הנתינה והאכפתיות והנתינה לקהילה. כל כולו למען הקהילה. אין אצלו קיצורי דרך, הוא אשי הגון".

לסימונה יש היכרות קרובה יותר עם שפר: הבת שלה נשואה לבן שלו. "לפעמים אנחנו אומרים לו לשבת בבית וליהנות אבל הוא לא יכול, כל כולו בעשייה. הוא סבא נהדר לנכדות שלי, מתי שצריך הוא שם, מוצא את הזמן לקחת אותן לחוגים או להביא מבית הספר או הגנים", היא מעידה.

במערכת הבחירות הנוכחית היא פועלת בשיא הכוח כדי ששפר ו"תכלית עכשיו" יהיו הכוח המוביל במועצה. "יש להם נבחרת מצוינות, פעילי שטח, אנשים חברתיים", אומרת אביטבול. "אתה מרגיש את זה בכל מפגש איתם. לאף אחד אין נבחרת שכוללת אנשים כמו עזרא עוזר, חן אהרוני, יפה נחום ובני עוזר. חייבים לרענן את מועצת העיר אשקלון ולהזרים לה דם חדש, וזו ההזדמנות של התושבים להביא את עצמם לקלפי ולהצביע למי שנמצא עבורם באמת, ולא רק כשהוא בתפקיד".

...................................................................................................................................................................................

 יו"ר הנהלת שותפות בולטימור מושיקו גיאט פורש אחרי שבע שנים:

"הקשרים החמים שיצר יורם שפר הובילו להעלאת התקציב ולפרויקטים מרשימים"

מושיקו גיאט פעל שבע שנים בהתנדבות כיו"ר הנהלת השותפות בולטימור-אשקלון, שהניבה פרויקטים במיליוני שקלים שנותבו לחינוך, לעסקים ולקידום הקמה של מרכז צעירים. גיאט: "שיתופי הפעולה הניבו מיליונים לטובת תושבי אשקלון". שפר: "אעצים את השותפות למען תושבי העיר ובני הנוער"צילום: יח"צ

"הפעילות של יורם שפר כממונה על השותפות העירונית עם בולטימור, הובילה לשורה של הישגים בתחומים משמעותיים לאשקלון כולה". כך אומר יו"ר הנהלת השותפות, מושיקו גיאט, שמסיים שבע שנות התנדבות בתפקיד, שבמהלכן קידם פרויקטים נרחבים לטובת הנוער, העסקים והצעירים באשקלון. "אני מודה למושיקו על העשייה הגדולה, את תרומתו לא ניתן לתאר במילים", אמר הממונה על השותפות, סגן ראש העירייה יורם שפר. "אני מבטיח להעצים את השותפות למען כל תשובי אשקלון".

היחסים החמים, שנרקמו במשך 14 שנה והובילו לחילופי עשרות משלחות בין הצדדים, יצרו את הקרקע לשיתופי פעולה שהניבו מיליוני שקלים לאשקלון ולתושביה, והכל הודות לקשרים בין שפר לבין נשיא הפדרציה של בולטימור והנהלתה. את הנהלת השותפות הובילה קבוצה קטנה ואיכותית בראשות היו"ר מושיקו גיאט. לצדו, מנהלת השותפות סיגל אריאלי, ויחד עם השניים הוביל שפר להגדלת התקציב השנתי מרבע מיליון דולר לכמעט 1.1 מיליון דולר בשנה.

הכסף, אם תהיתם, זרם לפרויקטים חינוכיים בעיר ובהם "שבט אחים" שחיבר חמישה בתי ספר משני הצדדים; פרויקט "אוהל אברהם" בחווה החקלאית, ופרויקט "הזמיר" שחיבר מוזיקלית בין קבוצות בגילאים שונים. הפרויקטים, שגם נתמכו כלכלית מצד עיריית אשקלון, חיזקו את הקשר ואת עולם הערכים בין שתי הקהילות, והובילו לפריחה משמעותית באשקלון.

חלק נכבד מהתקציב הופנה גם לטיפול בעסקים. במסגרת פרויקט ייחודי שהובילה השותפות הוקמה "קרן הלוואות לעסקים קטנים" בניהולה של ועדה מקצועית בשותפות ובנק והסוכנות היהודית, שהעניקה רק לעסקים מאשקלון סכומים שנעים בין 50 ל-400 אלף שקל, בריבית נמוכה מאוד.

סך הכל גייסה הקרן, במעורבות אישית של שפר, כשבעה מיליון שקלים שנועדו לאשר ולקדם את גיוס וחיזוק הוועדה בראשותו של היו"ר מושיקו גיאט וכן יו"ר הוועדה אליעזר פריאל, שעושה את עבודתו בהתנדבות מלאה כבר עשור.

החזון של היו"ר גיאט התבטא, בין היתר, לידי ביטוי בפרויקט "מרכז הצעירים והסטרטאפ" שהוגש לפני ארבע שנים. המדובר במקום שירכז את כל המענים לגילאי 15 עד 35, ויכלול הכנה לגיוס לגילאי 15 עד 18, כולל הרצאות ואימונים פיזיים, מנטליים ועוד.  

המרכז ייתן מענה גם למשוחררים החל מגיל 21 ועד 35, שיעניק להם להכוונה בנושאים מובילי עתיד כמו תעסוקה, חינוך, השכלה אקדמית, קהילה וכן העצמה אישית בקורסים ייחודיים למרכז שבו הוא יקבל את ארגז הכלים הנכון לחיים.

 להקמת המרכז הוקצתה קרקע של שבעה דונם בשכונת ברנע צפון, אולם הקמתו מתעכבת בשל אירועים לא צפויים שהיו בעיר אשקלון בשנתיים האחרונות. מרכז צעירים זמני נפתח בבית המתנדב, מול מתנ"ס וולנברג (באזור התחנה מרכזית), לאחר שהיו"ר גיאט דאג לשיפוץ המקום, ולאחר מכן מונה לו מנהל שנבחר במכרז.

היו"ר היוצא מושיקו גיאט: "הייתה לי הזכות לעמוד בראש הנהלת השותפות, ולראות כיצד תוכניות יוצאות לפועל בצורה מרשימה. היחסים החמים של שפר עם נשיא הפדרציה הניבו תוצאות מצוינות, שכל אשקלון נהנתה מהן. אני מסיים שבע שנים בהתנדבות ובסיפוק רב ופניי כבר לתפקיד הבא. מודה לכולם על האמון".

................................................................................................................................................................................

אינה שפלב:  "תכלית עכשיו היא הסיעה היחידה שתקשיב לכל התושבים"

היא הצטרפה לסיעת "תכלית עכשיו" אחרי שהבינה שיורם שפר, עזרא עוזר ושותפיהם לסיעה לא מוותרים על אף תושב. הסטודנטית ללוגיסטיקה מאמינה כי "תכלית עכשיו משקפת את אשקלון כולה, יש בה מכל המגזרים. מאמינה שנקבל שלושה מנדטים"

יחצ

אינה שפלב מאשקלון, ידעה היטב מדוע היא מצטרפת ל"תכלית עכשיו" בראשות יורם שפר: היא מצאה שם בית ואוזן קשבת, כפי שהיא מבקשת להעניק לתושבי העיר הוותיקים והפנסיונרים. "החיבור בתוך הסיעה הוא חיבור מיוחד שמעיד עד כמה צריכים להיות נציגי ציבור קשובים למי ששולח אותם למועצת העיר", אומרת שפלב.

שפלב בת ה-42 לומדת כיום לתואר ראשון בלוגיסטיקה. היא הוצבה במקום השביעי ברשימה של "תכלית עכשיו" למועצת העיר ומאמינה שהסיעה תקבל לפחות שלושה מנדטים. "יש בסיעה את יורם שפר שהוא איש עשייה מדהים, ואת עזרא עוזר שכל אשקלון יודעת עד כמה הוא רתום חברתית ומסייע לכל אחד", היא אומרת. "גם השילוב של נשים עוצמתיות כמו המהנדסת חן אהרוני והשוטרת לשעבר יפה נחום, נותן את התחושה ששמו את הציבור מעל הכל. לכן אני שם".

כשמבקשים משפלב לומר במה היא מתכוונת להתרכז, היא עונה בפשטות: בהכל. "העיר הזו זקוקה לשינוי, להיות יותר קשובה לציבור ויותר זמינה", היא אומרת. יש הרבה קשישים ופנסיונרים, וגם בני נוער ומבוגרים, שפשוט צריכים מישהו שיקשיב להם ויסייע. את זה הם ימצאו אצלנו בתכלית עכשיו, ואני מבטיחה לעשות הכל עבור הציבור".

סיעת תכלית עכשיו שילבה בתוכה את כל המגזרים, כמי שמשקפת את כלל הציבור באשקלון: צעירים, ותיקים, עולים חדשים, חרדים, דתיים, מסורתיים ועוד. "זו בעצם אשקלון, עיר שכולם בה חיים האחד ליד השני ומניעים אותה קדימה. הגעתי לכאן בזכות עזרא עוזר, מספר 2 ברשימה, ונשארתי כי מצאתי בית אמיתי ואנשי עשייה".

 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה