פרופסור חזי לוי נכנס לתפקידו החדש



מנכ״ל משרד הבריאות, משה בג סימן טוב, התחלף אתמול (חמישי) במעמד ראש הממשלה ובני משפחותיהם, עם מנהל בית החולים ברזילי לשעבר

במעמד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נערך אמש טקס החלפת המנכ״לים במשרד הבריאות. 

פרופסור, חזי לוי נכנס לנעליו של המנכ״ל היוצא, משה בר סימן טוב. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס חילופי מנכ"לי משרד הבריאות:

"לפני חמש שנים בא אליי שר הבריאות יעקב ליצמן, ואמר לי שהוא מתכוון למנות את משה בר סימן טוב למנכ"ל משרדו. הוא שאל מה דעתי ואמרתי לו דעתי מצוינת. דעתי הייתה מצוינת משום שמשה בר סימן טוב מביא איתו רקורד של עשייה, בין השאר בוושינגטון ובמקומות אחרים, הבנה כלכלית וקשה מאוד להפריד בין הבריאות לכלכלה, כפי שאנחנו יודעים, ומכל הסיבות הללו וסיבות אחרות חשבתי שהבחירה הזאת מצוינת.

היא הוכחה כמצוינת משום שבהנהגתך, הרב ליצמן, השגתם הישגים גדולים וחשובים מאוד למערכת הבריאות בישראל. בין השאר, נתון קטן שנמשך גם לאורך חמש השנים הללו, זה גידול עצום בתקציבי הבריאות - אף אחד כמובן לא כותב על זה, זה יותר מהכפלה בתקופה של 10 שנים, וזה נמשך גם בתקופה הזאת - וחוקים שונים, תיקונים שונים, ושירותים שונים. הרחבה מתמדת, למשל של טיפול שיניים של כל הילדים עד גיל 18, עכשיו גם מבוגרים מקבלים טיפול שיניים חינם על חשבון המדינה, והרבה מאוד דברים של טיפולים קדמיים שהעברנו לחדרי מיון בפריפריה, כדי להפוך אותה לא לפריפריה, ועוד כהנה וכהנה. הרבה מאוד דברים שהצעידו את מערכת הבריאות שלנו קדימה. הדבר הזה נעשה בהנהגתך השר ליצמן, אבל יחד עם העזרה הצמודה והנמרצת של משה בר סימן טוב. כל זה בא לכלל ביטוי במשבר הקורונה.

אנחנו קיבלנו אתמול דירוג של ה'אקונומיסט', שדירג אותנו בין 8 המדינות שנתנו את המענה הטוב ביותר בעולם. המענה הזה בא בשילוב של שר הבריאות ומנכ"ל משרדו שפעלו והמליצו בצורה ברורה וחדה לעשות את הדברים הנדרשים כדי להגן על מדינת ישראל בזמן. אנחנו פעלנו יחד, שלושתנו, והתוצאות דיברו בעד עצמן.

אמרתי אתמול בישיבת קבינט הקורונה שהעולם מתחלק ל-2: העבר והעתיד. העבר הוא מה שמאחורינו, והעתיד הוא מרגע זה לפנינו. משה בר סימן טוב, אתה עמדת על דעתך. זה לא רק שאתה איש מקצוע, יש אנשי מקצוע שמביעים את דעתם, אבל לא עומדים על דעתם. אתה הבעת את דעתך ועמדת על דעתך מול גלי ביקורת, ולפעמים ביקורת אכזרית מאוד, אפילו מרושעת שאין לה בסיס. עשית את זה בשקט, בביטחון, באחריות, וגם ביטאת אל מול הציבור את הדברים שאנחנו קיבלנו בהחלטות משותפות.

התרומה שלך כאן היא חשובה מאוד והיא מראה את האחריות שלך ואת המסירות שלך לבריאות הציבור, אבל זה לא רק - זה חיי הציבור, משום שאלמלא עשינו את זה היינו יכולים להיקלע למצב שהגיעו אליו מדינות אחרות שאיבדו אלפי אנשים כתוצאה מכך שהם לא פעלו בזמן.

אני רוצה להודות לך, ברסי, על השירות שלך בכלל, על השירות שלך בחמש השנים האחרונות, והשירות שלך בחודשים האחרונים שסייע לי, לשר הבריאות, ולממשלת ישראל להביא את המזור הזה לאזרחי ישראל. אני רוצה לאחל לך דרך צלחה וגם דרך צלחה לך, חזי לוי. אני ראיתי את הפעולה החשובה שאתה עשית בבית חולים ברזילי. אני רוצה לאחל לך את המשך ההצלחה בנתיב שקודמך הלך בו, ואני כמובן מאחל את זה גם לשר הבריאות שמינה אותך, הרי אתם עובדים יחד כצוות ואנחנו נעבוד יחד כצוות. אני אמרתי שאנחנו הגענו עכשיו לעתיד - העתיד מתחיל היום.

אין שום ספק שאנחנו נידרש לבלום את המחלה, היא עולה בחזרה. אנחנו סיימנו עם פתיחת הכלכלה, יש עוד שאלה של פתיחת התעופה, אבל אנחנו לא הולכים לפתוח יותר כרגע.

המינימום שאנחנו צריכים להבטיח כרגע זה שאנחנו מיישרים בחזרה את העקומה, כי היא עולה. אנחנו נדון על כך בקבינט הקורונה ביום ראשון. אנחנו נעשה את הצעדים הדרושים להבטיח שהעלייה הזאת תיבלם. זה גם כולל סגרים, סגרים נושמים, שאנחנו נחיל מיד, וגם פעולות כלליות לאוכלוסייה. אין תחליף אלא לשנות את ההרגלים של הציבור. אם לא כן, נאלץ לנקוט גם בצעדים יותר תקיפים. אנחנו נמצאים בעליית תחלואה שאנחנו חייבים לעצור, ואנחנו נעשה את מה שדרוש, כפי שעשינו בתחילת הופעת המגפה בארצנו. זה מחייב כמובן גם פעולות כלכליות, הפתיחה נעשתה.

אנחנו נצטרך להביא תקציב, תקציב אחראי, שלוקח בחשבון את אי הוודאות ואי הידיעה - לא רק פה, בעולם. יש אי ודאות כלכלית בעולם שנובעת מאי ודאות לגבי הקורונה. אם מישהו חשב שהגענו לשיא וזה יורד, הרי שאנחנו רואים שזה ממשיך לעלות, ואפילו צובר תנופה בעולם. מספר הנדבקים כבר חוצה את השמונה מיליון. מספר המתים חוצה כמעט את החצי המיליון. זה לא מרפה, ואנחנו לא יכולים להרפות.

לכן אני אומר כאן בצורה הכי ברורה - אנחנו נפעל באופן אחראי להעביר תקציב אחראי. אנחנו עוצרים את הפתיחות, נפעל עכשיו בכל דרך להבטיח שאנחנו מורידים את עקומת התחלואה, זה לא דבר שאנחנו יכולים לקבל אותו. אנחנו נעשה את מה שדרוש כדי להבטיח את הבריאות והחיים של אזרחי ישראל.

אני מבקש לומר לך, ברסי, שאני מאוד נהניתי מהעבודה המשותפת איתך ועם שר הבריאות. בהזדמנויות השונות שדיברנו עליהן - ודיברנו, בהזדמנויות שונות, ב- 2 לפנות בוקר, ידעתי שאני תמיד אקבל אינפורמציה מדויקת ואמירה אמיתית של מיטב שיפוטך, שאני חושב שהיה טוב מאוד. ידעתי שתיתן לי את מיטב שיפוטך והערכתך, שלא היה כרוך בו שום שיקול אישי, אלא באמת השיקול הציבורי, טובת הכלל. זו דוגמה ומופת לאיש שמשרת באמת את הציבור. אני רוצה להודות לך שוב, בשם מדינת ישראל, ולאחל לך המשך הצלחה והמשך תרומה למדינת ישראל. תודה רבה לך, ברסי".

פרופ' חזי לוי, ששימש בשמונה השנים האחרונות מנהל בית החולים הממשלתי ברזילי החליף את בר סימן טוב בתפקידו, ובכך שוב יהיה למשרד זה מנכ"ל שהוא גם רופא. האחרון היה פרופ' ארנון אפק שכיהן במשך שנה וקדם לבר סימן טוב.

תא"ל (מיל'.) פרופ' לוי בן 65 נשוי, אב לשלושה ילדים וסב לנכדה, נולד להורים ילידי עיראק. שימש כקצין רפואה ראשי בצה"ל עד 2007, לאחר מכן מונה לסמנכ"ל בכיר ולראש מינהל רפואה במשרד הבריאות. ב-2018 הוענק לו "אות מפעל חיים" מטעם שר הבריאות לעוסקים במקצועות הבריאות.

עם מינויו לתפקידו החדש אמר פרופ' לוי: "אמשיך להוביל את המאבק המקצועי במגיפת הקורונה ולמען הבטחת שירותי בריאות ראויים וחומלים בכל התחומים במדינת ישראל". הוא הודה לבר סימן טוב, ש"פעל רבות למען הבריאות בכלל והוביל באופן מקצועי ביותר את המאבק נגד הקורונה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה